Czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów – Van Hool | Autobusy, autokary

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Przeprowadzane zgodnie z najwyższymi standardami czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów Van Hool, autobusy i autokary znoszą znakomicie, wykazując taką efektywność i ekonomikę jazdy, jakby zamontowany był nie regenerowany, a fabrycznie nowy filtr cząstek stałych lub katalizator. Skuteczność zabiegów regeneracyjnych okazuje się bardzo wysoka nie tylko w przypadku samochodów osobowych, w których kontekście zyskała dużą popularność, ale także w odniesieniu do pojazdów ciężarowych, dostawczych, autokarów i autobusów. Jesteś ciekaw, jak wygląda przebieg procedury czyszczenia filtrów i katalizatorów, które potrafią być kilkunastokrotnie większe niż DPFy w osobówkach? Zapraszamy do lektury artykułu poświęconego układom oczyszczania spalin w popularnych, wygodnych i – co najważniejsze – ekologicznych autobusach marki Van Hool.

Filtr DPF po regeneracji

Regeneracja katalizatora Van Hool

Zazwyczaj przedsiębiorcy nawet nie zastanawiają się, jak opróżnić katalizator czy też jak usunąć popiół z DPF, a zamiast tego poszukują ofert innego typu. Wśród wyników, jakie znajdują głównie w sieci, znajdują się niezgodne z prawem oferty usuwania filtrów cząstek stałych albo katalizatorów, a poza tym nie brak sklepów i dystrybutorów oferujących fabrycznie nowe i bardzo kosztowne podzespoły. Tymczasem zarówno katalizatory, jak i filtry cząstek stałych DPF, można po prostu czyścić. Rzecz jasna stosujemy metody o wiele bardziej specjalistyczne niż to, jak samemu zregenerować katalizator Van Hool lub podzespół zdemontowany z autobusu czy autokaru innej marki. Poszczególne etapy regeneracji elementów układu oczyszczania spalin w autobusach i autokarach Van Hool ujęliśmy w postaci przejrzystych punktów w kolejnych częściach niniejszego artykułu.

Katalizator w serwisie

Regeneracja filtra cząstek stałych Van Hool

Oczyszczanie gazów spalinowych w licznych modelach autobusów Van Hool nie sprowadza się jedynie do zastosowania katalizatora, a kolejnym elementem, dzięki któremu spaliny są mniej szkodliwe dla środowiska naturalnego, jest wspomniany już filtr cząstek stałych DPF. Dostępna u nas regeneracja DPF sprawia, że z wąskich kanalików filtrujących usuwane są nie tylko niespalone cząsteczki sadzy, ale także zawartości popiołu oraz resztki oleju. Niewyspecjalizowane w regeneracji podzespołów samochodowych warsztaty oferują zróżnicowane metody czyszczenia DPF, jednakże w przypadku autobusów i autokarów, które muszą charakteryzować się niezawodnością i maksymalnym poziomem bezpieczeństwa, warto skorzystać ze sprawdzonej opcji, jaką jest regeneracja DPF metodą hydrodynamiczną.

Autobusy i autokary Van Hool – regeneracja DPF, SCR, KAT krok po kroku

Czy regeneracja filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów w przypadku autobusów to skomplikowany proces? Może nie tyle skomplikowany, ile zaawansowany technologicznie, wymagający doświadczenia oraz specjalistycznej aparatury. To dzięki temu jesteśmy w stanie odratować uszkodzony system AdBlue, a także filtr DPF. Jeśli masz pewne obawy co do tego, jak dostarczyć do serwisu zdemontowany z autokaru filtr cząstek stałych Van Hool, chcemy Cię uspokoić, ponieważ wystarczy wykonać jeden telefon, a nasz pracownik zamówi kuriera po odbiór tej przesyłki o sporych gabarytów. Następnie filtr cząstek stałych lub katalizator przechodzi przez etapy, do których należy:

  • Badanie stanu technicznego katalizatora lub filtra cząstek stałych.

  • Identyfikacja czujników podzespołu (jeśli występują).

  • Przeprowadzenie testu przepustowości pozwalającego na określenie poziomu zapchania i zanieczyszczenia filtra.

  • Montaż filtra cząstek stałych lub katalizatora w maszynie do czyszczenia DPF.

  • Mycie podzespołu z zastosowaniem podgrzanej wody zmieszanej z detergentem, dostarczanej do wnętrza elementu pod odpowiednim ciśnieniem.

  • Suszenie katalizatora lub filtra cząstek stałych z zastosowaniem dedykowanej technologii i ogrzanego powietrza.

  • Przeprowadzenie końcowego testu przepustowości filtra cząstek stałych lub katalizatora po czyszczeniu.

  • Przygotowanie podzespołu wraz z protokołami i gwarancją do wysyłki bądź odbioru osobistego przez Klienta.

Skutki zaniedbań DPF, SCR i katalizatorów w autobusach Van Hool

W pojazdach wszystkich rodzajów, w tym w autobusach i w autokarach Van Hool, problemy z układem oczyszczania spalin występują zazwyczaj wskutek zaniedbań oraz niewłaściwej eksploatacji pojazdu. Użytkowanie autobusów zarówno na trasie, jak i w mieście, nie należy do najłatwiejszych zadań, a jednostka napędowa i wszystkie współpracujące z nią podzespoły są narażone na liczne obciążenia. Liczone w setkach tysięcy kilometrów przebiegi, częste uruchamianie i gaszenie jednostki napędowej, poruszanie się jazda w ruchu miejskim i tankowanie na wielu stacjach benzynowych paliwa często niesprawdzonej jakości mocno wpływa na to, jaką żywotność wykaże występujący w układzie wydechowym autokaru filtr cząstek stałych DPF oraz katalizator.

Brak reakcji na pogarszające się osiągi pojazdu, narastające zadymienie z rury wydechowej oraz falowanie obrotów to bardzo często lekceważenie poważnych w skutkach objawów awarii w obrębie modułu oczyszczania spalin. Jeżeli kierowca zbagatelizuje postępującą awarię DPF lub SCR w każdego rodzaju pojeździe, w tym w autobusie lub autokarze Van Hool, usterki przeniosą się na pozostałe układy i podzespoły. Regeneracja filtra cząstek stałych lub naprawa katalizatora i cena za wykonanie tych usług nawet w ASO jest korzystnie niska w odniesieniu do kosztów zakupu nowych elementów układu wydechowego, a odznacza się taką samą skutecznością oraz jakością funkcjonowania katalizatora lub DPF. Aby pojazd Van Hool mógł wspierać funkcjonowanie floty w przedsiębiorstwie transportowym, a także, by mógł wjeżdżać do licznych stref eko, warto zatroszczyć się o dobrą kondycję układów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin.

Zanieczyszczony filtr DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Paweł
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie, regeneracja i konserwacja filtrów cząstek stałych (DPF), katalizatorów i układów redukcji emisji tlenków azotu (SCR) w autobusach i autokarach marki Van Hool jest ważna, aby utrzymać prawidłowe działanie tych układów i zapewnić odpowiednią emisję spalin z silnika. Czyszczenie DPF polega na usunięciu osadów i zanieczyszczeń z filtra, które mogą powodować jego zatkanie i obniżać jego skuteczność. Regeneracja DPF polega na odzyskaniu skuteczności filtra poprzez podgrzanie go do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie osadów i zanieczyszczeń. Innym sposobem jest umycie podzespołu w specjalistycznej maszynie.
knypcio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Faktycznie nie oszczędzałem mojego Van Hoola, ale nie spodziewałbym się nigdy, że DPF siądzie w nim tak szybko. Oby tylko możliwe było przeprowadzenie regeneracji, bo w innym przypadku cała wypłata pójdzie na nowy filtr ;/
Antek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Normy spalin są tak rygorystyczne, że filtry muszą być w pełni drożne. Inni zamiast czyścić, to wycinają DPF, ale to już brak wyobraźni.
Piotr
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super jest tutaj opisana regeneracja dpf-a i katalizatora.. krok po kroku. Takiej informacji szukałem, a tutaj proszę jest.
Jurek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja filtra cząstek stałych w autokarach nie może być bardziej skomplikowana od czyszczenia DPFów w autach osobowych i według tego artykułu tak właśnie jest. Na pewno oddam swojego DPFA do regeneracji :)
Jacek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze wiedzieć, gdzie w razie potrzeby można skierować się z zapchanym filtrem cząstek stałych, bo w przypadku autobusów i autokarów mało kto się tym zajmuje.

Popularne wpisy

22 października 2021

Płukanie DPF

Mycie filtra DPF jest wykonywane, gdy Twój podzespół jest bardzo zanieczyszczony sadzą i popiołem, co uniemożliwia jego dalszą bezproblemową pracę, dlatego właśnie z pomocą przychodzi jedna z najbardziej skutecznych metod regeneracji filtra cząstek stałych, mianowicie ...