Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Przeprowadzane zgodnie z najwyższymi standardami czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów Van Hool, autobusy i autokary znoszą znakomicie, wykazując taką efektywność i ekonomikę jazdy, jakby zamontowany był nie regenerowany, a fabrycznie nowy filtr cząstek stałych lub katalizator. Skuteczność zabiegów regeneracyjnych okazuje się bardzo wysoka nie tylko w przypadku samochodów osobowych, w których kontekście zyskała dużą popularność, ale także w odniesieniu do pojazdów ciężarowych, dostawczych, autokarów i autobusów. Jesteś ciekaw, jak wygląda przebieg procedury czyszczenia filtrów i katalizatorów, które potrafią być kilkunastokrotnie większe niż DPFy w osobówkach? Zapraszamy do lektury artykułu poświęconego układom oczyszczania spalin w popularnych, wygodnych i – co najważniejsze – ekologicznych autobusach marki Van Hool.
Regeneracja katalizatora Van Hool
Zazwyczaj przedsiębiorcy nawet nie zastanawiają się, jak opróżnić katalizator czy też jak usunąć popiół z DPF, a zamiast tego poszukują ofert innego typu. Wśród wyników, jakie znajdują głównie w sieci, znajdują się niezgodne z prawem oferty usuwania filtrów cząstek stałych albo katalizatorów, a poza tym nie brak sklepów i dystrybutorów oferujących fabrycznie nowe i bardzo kosztowne podzespoły. Tymczasem zarówno katalizatory, jak i filtry cząstek stałych DPF, można po prostu czyścić. Rzecz jasna stosujemy metody o wiele bardziej specjalistyczne niż to, jak samemu zregenerować katalizator Van Hool lub podzespół zdemontowany z autobusu czy autokaru innej marki. Poszczególne etapy regeneracji elementów układu oczyszczania spalin w autobusach i autokarach Van Hool ujęliśmy w postaci przejrzystych punktów w kolejnych częściach niniejszego artykułu.
Regeneracja filtra cząstek stałych Van Hool
Oczyszczanie gazów spalinowych w licznych modelach autobusów Van Hool nie sprowadza się jedynie do zastosowania katalizatora, a kolejnym elementem, dzięki któremu spaliny są mniej szkodliwe dla środowiska naturalnego, jest wspomniany już filtr cząstek stałych DPF. Dostępna u nas regeneracja DPF sprawia, że z wąskich kanalików filtrujących usuwane są nie tylko niespalone cząsteczki sadzy, ale także zawartości popiołu oraz resztki oleju. Niewyspecjalizowane w regeneracji podzespołów samochodowych warsztaty oferują zróżnicowane metody czyszczenia DPF, jednakże w przypadku autobusów i autokarów, które muszą charakteryzować się niezawodnością i maksymalnym poziomem bezpieczeństwa, warto skorzystać ze sprawdzonej opcji, jaką jest regeneracja DPF metodą hydrodynamiczną.
Autobusy i autokary Van Hool – regeneracja DPF, SCR, KAT krok po kroku
Czy regeneracja filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów w przypadku autobusów to skomplikowany proces? Może nie tyle skomplikowany, ile zaawansowany technologicznie, wymagający doświadczenia oraz specjalistycznej aparatury. To dzięki temu jesteśmy w stanie odratować uszkodzony system AdBlue, a także filtr DPF. Jeśli masz pewne obawy co do tego, jak dostarczyć do serwisu zdemontowany z autokaru filtr cząstek stałych Van Hool, chcemy Cię uspokoić, ponieważ wystarczy wykonać jeden telefon, a nasz pracownik zamówi kuriera po odbiór tej przesyłki o sporych gabarytów. Następnie filtr cząstek stałych lub katalizator przechodzi przez etapy, do których należy:
-
Badanie stanu technicznego katalizatora lub filtra cząstek stałych.
-
Identyfikacja czujników podzespołu (jeśli występują).
-
Przeprowadzenie testu przepustowości pozwalającego na określenie poziomu zapchania i zanieczyszczenia filtra.
-
Montaż filtra cząstek stałych lub katalizatora w maszynie do czyszczenia DPF.
-
Mycie podzespołu z zastosowaniem podgrzanej wody zmieszanej z detergentem, dostarczanej do wnętrza elementu pod odpowiednim ciśnieniem.
-
Suszenie katalizatora lub filtra cząstek stałych z zastosowaniem dedykowanej technologii i ogrzanego powietrza.
-
Przeprowadzenie końcowego testu przepustowości filtra cząstek stałych lub katalizatora po czyszczeniu.
-
Przygotowanie podzespołu wraz z protokołami i gwarancją do wysyłki bądź odbioru osobistego przez Klienta.
Skutki zaniedbań DPF, SCR i katalizatorów w autobusach Van Hool
W pojazdach wszystkich rodzajów, w tym w autobusach i w autokarach Van Hool, problemy z układem oczyszczania spalin występują zazwyczaj wskutek zaniedbań oraz niewłaściwej eksploatacji pojazdu. Użytkowanie autobusów zarówno na trasie, jak i w mieście, nie należy do najłatwiejszych zadań, a jednostka napędowa i wszystkie współpracujące z nią podzespoły są narażone na liczne obciążenia. Liczone w setkach tysięcy kilometrów przebiegi, częste uruchamianie i gaszenie jednostki napędowej, poruszanie się jazda w ruchu miejskim i tankowanie na wielu stacjach benzynowych paliwa często niesprawdzonej jakości mocno wpływa na to, jaką żywotność wykaże występujący w układzie wydechowym autokaru filtr cząstek stałych DPF oraz katalizator.
Brak reakcji na pogarszające się osiągi pojazdu, narastające zadymienie z rury wydechowej oraz falowanie obrotów to bardzo często lekceważenie poważnych w skutkach objawów awarii w obrębie modułu oczyszczania spalin. Jeżeli kierowca zbagatelizuje postępującą awarię DPF lub SCR w każdego rodzaju pojeździe, w tym w autobusie lub autokarze Van Hool, usterki przeniosą się na pozostałe układy i podzespoły. Regeneracja filtra cząstek stałych lub naprawa katalizatora i cena za wykonanie tych usług nawet w ASO jest korzystnie niska w odniesieniu do kosztów zakupu nowych elementów układu wydechowego, a odznacza się taką samą skutecznością oraz jakością funkcjonowania katalizatora lub DPF. Aby pojazd Van Hool mógł wspierać funkcjonowanie floty w przedsiębiorstwie transportowym, a także, by mógł wjeżdżać do licznych stref eko, warto zatroszczyć się o dobrą kondycję układów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin.
Komentarze