Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Dlaczego czyszczenie układu AdBlue jest konieczne?
Postaramy się to pokrótce Państwu objaśnić. Jak wiemy innowacyjny układ SCR, w który to wyposażone są nowoczesne Diesle, często sprawia kierowcom wiele kłopotów, a czyszczenie wtryskiwacza AdBlue staje się w wielu przypadkach koniecznością.
Otóż układ SCR wykorzystuje w swym działaniu roztwór mocznika (AdBlue), a ten pod wpływem wysokich temperatur, przeobraża się w amoniak, który to wchodząc w reakcję z tlenkami azotu, zamienia je w bardziej przyjazne dla środowiska parę wodną i azot. Należy również tym miejscu wspomnieć, iż układ SCR potrafi zredukować ilość tlenków azotu nawet w 90%!
System ten, a dokładniej płyn Adblue jednak ma pewne słabe punkty, a mianowicie:
- często następuje krystalizacja AdBlue,
- traci swe właściwości katalityczne przy wysokich temperaturach,
- jest silnie korozyjny.
Jeżeli chodzi o zjawisko krystalizacji roztworu mocznika, które jest głównym sprawcą uszkodzeń podzespołów wchodzących w skład układu SCR, to następuje przy temperaturze na poziomie – 11, 5 stopnia Celsjusza. Z płynu wówczas wytrącają się kryształki, które skutecznie zatykają nie tylko zbiornik, ale także pompę, liczne przewody, a także i same wtryskiwacze.
Nie da się ukryć, iż wtryskiwacz AdBlue i jego czyszczenie stanowi wtedy konieczność. Krystalizacja taka bowiem skutecznie utrudnia pracę nie tylko układu SCR, ale odbija się na ogólnej kondycji naszego Diesla. Bez drożnych wtryskiwaczy, nie będzie możliwe podawanie odpowiednich dawek roztworu mocznika, a to doprowadzi do tego, że najpewniej taki Diesel przejdzie w tryb pracy awaryjnej, a z czasem całkowicie zaprzestanie działać.
Podpowiadamy - Jak sprawdzić wtryskiwacz AdBlue?
Najczęściej pojawi się wówczas komunikat na naszej desce rozdzielczej, informujący o awarii w obrębie systemu AdBlue, który sterownik naszego silnika wyda zaraz po tym, jak przekalkuje, iż sygnał płynący z czujników AdBlue nie współgra z ilością dawkowanego przez wtryskiwacze roztworu. Warto pamiętać, iż obecnie nie trzeba przerażać się niebagatelną wysokością ceny takich wtryskiwaczy, ponieważ w dzisiejszych czasach czyszczenie wtryskiwacza AdBlue, a nawet i samej pompy dla profesjonalnego serwisu samochodowego nie stanowi najmniejszego wyzwania.
Komentarze