Diagnostyka katalizatora

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Diagnoza katalizatora w serwisie pomaga ocenić ilość tlenu w spalinach przed oraz za katalizatorem, czyli inaczej mówiąc na podstawie tej analizy dowiemy się, jaka jest sprawność tego podzespołu. Do określenia zwartości tlenu w spalinach służą sondy lambda. Zarówno jeden, jak i drugi montowany jest przed i za katalizatorem. Sygnały pochodzące od sond lambda mogą się od siebie różnić, ponieważ część tlenu ze spalin jest zatrzymywana przed katalizatorem, a więc tuż za katalizatorem, ilość tlenu będzie stanowczo mniejsza. Czujnik tlenowy umieszczony przed katalizatorem zajmuje się regulacją, a drugi (za katalizatorem) diagnostyką. Ten pierwszy pomaga ECU jednostki napędowej w regulacji składu mieszanki, drugi zaś monitoruje działania katalizatora poprzez zebranie pomiaru tlenu w spalinach. Jeśli zaobserwowano wysokie napięcie sygnału sondy lambda, oznacza to, że podzespół działa prawidłowo. Tlen znajdujący się w spalinach w dobrze pracującym katalizatorze wchodzi w reakcję chemiczne z tlenem oraz ze szkodliwymi substancjami. Gdy katalizator stopniowo się zużywa, to część szkodliwych gazów oraz tlenu nie wchodzi w reakcje chemiczne i w tej o to postaci, są wydalane do otoczenia. Podsumowując, zapchany katalizator a sonda lambda: jeżeli sygnał sondy lambda przed katalizatorem będzie taki sam, jak za katalizatorem, to wskazują one na awarie albo całkowite zużycie katalizatora.

Diagnostyka Katalizatora za pomocą kamery

1. Czyszczenie katalizatora – kiedy możliwe?

Jeżeli katalizator jest mocno zanieczyszczony, a po jego diagnostyce okaże się, że nadaje się do regeneracji, jak najbardziej należy ją wykonać. Udrożnienie podzespołu pozwoli mu pracować bezproblemowo i przestanie pogarszać pracę silnika. Katalizator może być czyszczony metodą wodnego mycia pod ciśnieniem, wypalania w piecu oraz przy użyciu specjalnych środków do domowego oczyszczania podzespołu.

Uszkodzenie katalizatora – przyczyny to powodujące

Winowajcami występowania awarii katalizatora mogą być:

• problem ze sprawnością jednostki napędowej;
• uszkodzony czujnik tlenu (znany pod określeniem sonda lambda);
• gdy do katalizatora dostanie się na przykład olej silnikowy, może dojść do dużego wzrostu CO2;
• przez to, że katalizator znajduje się pod samochodem, istnieje ryzyko uszkodzenia mechanicznego i pokruszenia podzespołu;
• gwałtowna zmiana temperatur (pracuje on w bardzo wysokiej temperaturze, więc kontakt z zimną kałużą doprowadzi do szkody);
• zbyt wysoka temperatura katalizatora wywołana ubogą mieszanką paliwową;
• wysoka temperatura katalizatora może spowodować przetopienie i wtedy katalizator będzie nadawać się wyłącznie do wymiany.

Uszkodzony Katalizator

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Arek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby sprawdzić stan katalizatora, stosuje się różne metody diagnostyczne, np.: Skanowanie komputera pokładowego: komputer pokładowy pojazdu może wykryć usterki w katalizatorze i pokazać błędy związane z jego pracą. Analiza spalin: specjalistyczne urządzenie może pomóc w określeniu czystości katalizatora poprzez pomiar ilości tlenku węgla i tlenku azotu w spalinach. Diagnostyka kamerą endoskopową: specjalistyczna kamera endoskopowa pozwala na obejrzenie wewnętrznej części katalizatora, pozwala to na wykrycie ewentualnych uszkodzeń lub zanieczyszczeń. Pomiaru przepływu spalin: przepływ spalin jest mierzony przed i po katalizatorze, pozwala to na określenie czy katalizator jest zablokowany, czy też, czy jego przepływ jest prawidłowy.
Eryk-88
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Polecam diagnostykę katalizatora w jakimś sprawdzonym serwisie. W moim przypadku okazało się, że trzeba zregenerować ten podzespół. Serwis zrobił go rewelacyjnie, jest znaczna różnica przed tym co było, a jest teraz.
norman_pomp
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja robię diagnostykę katalizatora i innych ważnych części w moim samochodzie za jednym razem, raz na czas. Uważam, że taka regularność zapobiega jakimś usterkom i awariom :)
Bogdan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Lubię sam majsterkować, ale niestety sam nie zrobię diagnostyki katalizatora. Wydaje mi się, że jest zbyt zanieczyszczony, więc wizyta w warsztacie czeka mnie tak czy siak.
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Uważam, że diagnostyka katalizatora jest konieczna, jeśli chce się poznać stan podzespołu..

Popularne wpisy