Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Diagnoza katalizatora w serwisie pomaga ocenić ilość tlenu w spalinach przed oraz za katalizatorem, czyli inaczej mówiąc na podstawie tej analizy dowiemy się, jaka jest sprawność tego podzespołu. Do określenia zwartości tlenu w spalinach służą sondy lambda. Zarówno jeden, jak i drugi montowany jest przed i za katalizatorem. Sygnały pochodzące od sond lambda mogą się od siebie różnić, ponieważ część tlenu ze spalin jest zatrzymywana przed katalizatorem, a więc tuż za katalizatorem, ilość tlenu będzie stanowczo mniejsza. Czujnik tlenowy umieszczony przed katalizatorem zajmuje się regulacją, a drugi (za katalizatorem) diagnostyką. Ten pierwszy pomaga ECU jednostki napędowej w regulacji składu mieszanki, drugi zaś monitoruje działania katalizatora poprzez zebranie pomiaru tlenu w spalinach. Jeśli zaobserwowano wysokie napięcie sygnału sondy lambda, oznacza to, że podzespół działa prawidłowo. Tlen znajdujący się w spalinach w dobrze pracującym katalizatorze wchodzi w reakcję chemiczne z tlenem oraz ze szkodliwymi substancjami. Gdy katalizator stopniowo się zużywa, to część szkodliwych gazów oraz tlenu nie wchodzi w reakcje chemiczne i w tej o to postaci, są wydalane do otoczenia. Podsumowując, zapchany katalizator a sonda lambda: jeżeli sygnał sondy lambda przed katalizatorem będzie taki sam, jak za katalizatorem, to wskazują one na awarie albo całkowite zużycie katalizatora.
1. Czyszczenie katalizatora – kiedy możliwe?
Jeżeli katalizator jest mocno zanieczyszczony, a po jego diagnostyce okaże się, że nadaje się do regeneracji, jak najbardziej należy ją wykonać. Udrożnienie podzespołu pozwoli mu pracować bezproblemowo i przestanie pogarszać pracę silnika. Katalizator może być czyszczony metodą wodnego mycia pod ciśnieniem, wypalania w piecu oraz przy użyciu specjalnych środków do domowego oczyszczania podzespołu.
Uszkodzenie katalizatora – przyczyny to powodujące
Winowajcami występowania awarii katalizatora mogą być:
• problem ze sprawnością jednostki napędowej;
• uszkodzony czujnik tlenu (znany pod określeniem sonda lambda);
• gdy do katalizatora dostanie się na przykład olej silnikowy, może dojść do dużego wzrostu CO2;
• przez to, że katalizator znajduje się pod samochodem, istnieje ryzyko uszkodzenia mechanicznego i pokruszenia podzespołu;
• gwałtowna zmiana temperatur (pracuje on w bardzo wysokiej temperaturze, więc kontakt z zimną kałużą doprowadzi do szkody);
• zbyt wysoka temperatura katalizatora wywołana ubogą mieszanką paliwową;
• wysoka temperatura katalizatora może spowodować przetopienie i wtedy katalizator będzie nadawać się wyłącznie do wymiany.
Komentarze