Diagnozowanie filtra cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów DPF

Po co diagnozuje się filtr cząstek stałych?

W przypadku pierwszych symptomów wskazujących na problem z zapchanym podzespołem w pierwszej kolejności wykonane zostanie diagnozowanie filtra cząstek stałych. To bowiem od diagnozy uzależniony będzie w głównej mierze sposób regeneracji naszego filtra.
Bez dwóch zdań wnikliwa diagnostyka filtra DPF VCDS okaże się niezbędna, gdy zauważymy pierwsze symptomy wskazujące na problem z zapchanym, czy też uszkodzonym podzespołem, a wymienić tutaj można:
- pojawienie się kontrolki,
- znacznie wyczuwalny spadek mocy jednostki napędowej,
- dyskomfort w trakcie jazdy (utrata jej płynności),
- kłopot z przyspieszeniem.

Bardzo ważnym jest, aby reagować już na pierwsze symptomy, a wówczas to przeprowadzone na czas wypalanie, czy też regeneracja jest w stanie uchronić nasz filtr cząstek stałych przed poważnym uszkodzeniem i przywrócić mu efektywną pracę.
Jeżeli chodzi o to, jak wymusić wypalanie DPF, to najlepiej jest wybrać się naszym Dieslem na drogę szybkiego ruchu, gdzie utrzymanie jednostajnej jazdy na wyższych obrotach nie będzie stanowiło problemu. Wówczas to filtr osiąga optymalną dla procesu wypalania temperaturę i cały proces dokonuje się w ciągu 15 – 20 minut. Zazwyczaj zauważalne jest wówczas chwilowe podwyższone spalanie, a także pojawienie się kontrolki na desce rozdzielczej.
Jeżeli chodzi o komunikat w postaci „filtr cząstek stałych” – instrukcja obsługi nie jest do niczego potrzebna. Jeżeli pojawi się podczas takiej intensywnej, długotrwałej jazdy, to będzie informowała nas o tym, iż rozpoczął się proces regeneracji filtra i nie należy wyłączać do czasu zakończenia procedury silnika. Jak wiemy, wielokrotne przerywanie tego procesu ma bardzo zły wpływ na kondycję filtra, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić nawet do jego destrukcji. Należy więc trwać w takiej jeździe i dać podzespołowi szansę na całkowite przeprowadzenie procesu samoregeneracji. Wówczas to najpewniej po całej procedurze kontrolka DPF zniknie, zaś spalanie wróci do normy.

Auto na diagnozie DPF

Jak sprawdzić poziom zapchania DPF – czy to konieczność?

Jak już wspomnieliśmy w przypadku przesłanek wskazujących na problem z prawidłową pracą filtra cząstek stałych, sprawdzenie stopnia zapchania przy użyciu komputera diagnostycznego jest koniecznością. Jak ogólnie jest wiadomo, jazda na zapchanym podzespole ma bardzo destrukcyjny wpływ nie tylko na układ wydechowy naszego Diesla, ale i na inne współpracujące z nim podzespoły i sam silnik.

Diagnostyka komputerowa pozwoli na poznanie parametrów filtra, a także dobór sposobu regeneracji. I tak w przypadku, gdy znaczna część podzespołu będzie zajęta przez popiół, to nie ma co się dziwić, iż doświadczony fachowiec zaniecha wypalania takiego filtra cząstek stałych. Tak przeprowadzone diagnozowanie filtra cząstek stałych najczęściej wówczas będzie skutkowało poddaniem takiego filtra czyszczeniu wodnemu, które jako jedyne skutecznie uwolni nasz filtr na długi czas od złogów popiołu i przywróci mu efektywną pracę, a wówczas to niepokojące objawy i dyskomfort, który był niewątpliwie odczuwalny w trakcie jazdy, odejdzie w zapomnienie.

DPF wyciągnięty do czyszczenia
Co o tym myślisz?

Komentarze

Krzysiek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Diagnostyka filtra cząstek stałych (DPF) polega na przeprowadzeniu serii testów, aby upewnić się, że filtr działa prawidłowo i jest w stanie przechwytywać i usuwać cząstki stałe z emisji spalin. Jednym z pierwszych kroków w diagnostyce DPF jest sprawdzenie, czy filtr jest zanieczyszczony. Można to zrobić przez pomiar ciśnienia w kolektorze dolotowym i wydechowym przed i po filtrze. Jeśli ciśnienie przed filtrem jest większe niż po filtrze, oznacza to, że filtr jest zanieczyszczony i potrzebuje oczyszczenia lub wymiany. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie, czy system regeneracji filtra działa prawidłowo. Można to zrobić poprzez odczytanie danych z modułu kontroli silnika (ECU) lub poprzez podłączenie specjalistycznego sprzętu diagnostycznego. Jeśli system regeneracji nie działa prawidłowo, może to być spowodowane przez szereg czynników, takich jak problem z układem paliwowym, układem dolotowym lub zaworem EGR. Jeśli po przeprowadzeniu tych testów wykryto jakieś problemy z DPF, należy skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od diagnostyki samochodowej, aby ustalić przyczynę i dokonać naprawy.
Franio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że najpierw należy zdiagnozować filtr dpf zanim zostanie poddany regeneracji. Dobrze było o tym poczytać tutaj.
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ostatnio byłem na diagnozowaniu filtra i okazało się niestety, że jest porządnie zapchany. Konieczna była natychmiastowa regeneracja, ale cieszę się z tego, że była ona w ogóle możliwa.
Olek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Myślę, że diagnostyka filtra cząstek stałych przed podjęciem decyzji o czyszczeniu DPF jest potrzebna... Bo jeśli filtr nie byłby sprawdzony, to nie wiadomo, czy jego stan umożliwiałby w ogóle przeprowadzenie regeneracji
Edek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Objawy teoretycznie zapchanego filtra wcale nie muszą oznaczać zapchanego filtra. Dlatego tak ważna jest diagnostyka, żeby potwierdzić, albo zaprzeczyć przypuszczeniom.
Aleks
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany Filtr cząstek stałych? Czyszczenie wodne wraz odpowiednią chemią w 100% poradzi sobie z zatkaniem. Polecam, niedroga usługa, a zadowolenie jest.
Tomek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeżeli dotknie Cię awaria filtra cząstek stałych -śmiało warto udać się do serwisu. Technologia hydrodynamiczna bez problemu poradzi sobie z ilością zanieczyszczenie, które spowodowały zatkany DPF, polecam, warto!
Mirek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wczoraj byłem u WAS na diagnostyce, zdiagnozowano zatkanych DPF oraz uszkodzone wtryskiwacze. Rano przyjechałem, w południe już wyjechałem z serwisu! Jestem pod ogromnym wrażeniem profesjonalizmu, fachowości i czasu realizacji usługi!!
Karol
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Cały czas wmawiał mi mechanik, że to wtryski lub turbina powoduje, że mój samochód nie sprawuje się tak, jak powinien. Diagnostyka pełna w autoryzowanym serwisie rozwiała wszelkie me wątpliwości. Zapchany był DPF i to baaardzo, na szczęście technologia wodna + detergenty dały radę i nie musiałem zakupić nowej części.

Popularne wpisy

19 stycznia 2021

Jak wybić środek katalizatora?

Zdarza się, iż wielu kierowców w przypadku problemów z pracą katalizatora poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak wybić środek katalizatora licząc na to, iż niewygodne objawy ustaną ...

29 stycznia 2021

Filtr cząstek stałych - wypalanie

1. Po co wypala się filtr cząstek stałych? Dla podzespołu, którym jest filtr cząstek stałych - wypalanie jest naturalnym procesem potrzebnym do prawidłowego jego funkcjonowania. Dlatego użytkując samochód z silnikiem wysokoprężnym w mieście, warto pamiętać, co ile km wypala się DPF, a najczęściej je ...