Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Po co diagnozuje się filtr cząstek stałych?
W przypadku pierwszych symptomów wskazujących na problem z zapchanym podzespołem w pierwszej kolejności wykonane zostanie diagnozowanie filtra cząstek stałych. To bowiem od diagnozy uzależniony będzie w głównej mierze sposób regeneracji naszego filtra.
Bez dwóch zdań wnikliwa diagnostyka filtra DPF VCDS okaże się niezbędna, gdy zauważymy pierwsze symptomy wskazujące na problem z zapchanym, czy też uszkodzonym podzespołem, a wymienić tutaj można:
- pojawienie się kontrolki,
- znacznie wyczuwalny spadek mocy jednostki napędowej,
- dyskomfort w trakcie jazdy (utrata jej płynności),
- kłopot z przyspieszeniem.
Bardzo ważnym jest, aby reagować już na pierwsze symptomy, a wówczas to przeprowadzone na czas wypalanie, czy też regeneracja jest w stanie uchronić nasz filtr cząstek stałych przed poważnym uszkodzeniem i przywrócić mu efektywną pracę.
Jeżeli chodzi o to, jak wymusić wypalanie DPF, to najlepiej jest wybrać się naszym Dieslem na drogę szybkiego ruchu, gdzie utrzymanie jednostajnej jazdy na wyższych obrotach nie będzie stanowiło problemu. Wówczas to filtr osiąga optymalną dla procesu wypalania temperaturę i cały proces dokonuje się w ciągu 15 – 20 minut. Zazwyczaj zauważalne jest wówczas chwilowe podwyższone spalanie, a także pojawienie się kontrolki na desce rozdzielczej.
Jeżeli chodzi o komunikat w postaci „filtr cząstek stałych” – instrukcja obsługi nie jest do niczego potrzebna. Jeżeli pojawi się podczas takiej intensywnej, długotrwałej jazdy, to będzie informowała nas o tym, iż rozpoczął się proces regeneracji filtra i nie należy wyłączać do czasu zakończenia procedury silnika. Jak wiemy, wielokrotne przerywanie tego procesu ma bardzo zły wpływ na kondycję filtra, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić nawet do jego destrukcji. Należy więc trwać w takiej jeździe i dać podzespołowi szansę na całkowite przeprowadzenie procesu samoregeneracji. Wówczas to najpewniej po całej procedurze kontrolka DPF zniknie, zaś spalanie wróci do normy.
Jak sprawdzić poziom zapchania DPF – czy to konieczność?
Jak już wspomnieliśmy w przypadku przesłanek wskazujących na problem z prawidłową pracą filtra cząstek stałych, sprawdzenie stopnia zapchania przy użyciu komputera diagnostycznego jest koniecznością. Jak ogólnie jest wiadomo, jazda na zapchanym podzespole ma bardzo destrukcyjny wpływ nie tylko na układ wydechowy naszego Diesla, ale i na inne współpracujące z nim podzespoły i sam silnik.
Diagnostyka komputerowa pozwoli na poznanie parametrów filtra, a także dobór sposobu regeneracji. I tak w przypadku, gdy znaczna część podzespołu będzie zajęta przez popiół, to nie ma co się dziwić, iż doświadczony fachowiec zaniecha wypalania takiego filtra cząstek stałych. Tak przeprowadzone diagnozowanie filtra cząstek stałych najczęściej wówczas będzie skutkowało poddaniem takiego filtra czyszczeniu wodnemu, które jako jedyne skutecznie uwolni nasz filtr na długi czas od złogów popiołu i przywróci mu efektywną pracę, a wówczas to niepokojące objawy i dyskomfort, który był niewątpliwie odczuwalny w trakcie jazdy, odejdzie w zapomnienie.
Komentarze