Diesel bez dwumasy i FAP

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

1. Dlaczego ludzie chcą kupować diesla bez dwumasy i FAP?

Chcąc uniknąć kosztów, użytkownicy samochodów bardzo często poszukują aut z silnikiem wysokoprężnym Diesel, bez dwumasy i FAP. Będzie to też odpowiedź na pytanie, jaki silnik Diesla do miasta. W kontekście braku filtra cząstek stałych, w samochodach francuskiego koncernu PSA, jednostkami napędowymi nieposiadającymi także zamachowego koła dwumasowego będzie np.: 1.4 HDI, ale ten w samochodach wyprodukowanych do 2008 roku. Innym silnikiem wysokoprężnym spełniającym wymienione wcześniej warunki będzie 1.6 HDI, w słabszych wersjach produkowanych do 2010 roku. Jak można zauważyć silniki Diesla bez dwumasy i FAP znaleźć można jedynie w wersjach aut, które mają już co najmniej 10 lat. Decydując się na taki starszy model samochodu, trudno będzie znaleźć mało wyeksploatowany wariant, dlatego warto zainwestować swój czas w dokładne sprawdzenie potencjalnego przedmiotu kupna.

Filtr cząstek stałych w serwisie

Oszczędny Diesel

Zwolennicy aut wyposażonych w silnik wysokoprężny podkreślają, że oszczędny Diesel to przede wszystkim tanie tankowanie i mniejsze spalanie, które przewyższało koszt jazdy autem na benzynę. Jednak w momencie wprowadzenia kolejnych norm emisji spalin, powstała konieczność wyposażenia pojazdy w filtr cząstek stałych, który niesłusznie został owiany złą sławą. Starając się używać możliwie najlepszego dostępnego oleju napędowego oraz wspierając samochód regularnym wypalaniem filtra FAP czy DPF nie powinien na dłuższą metę sprawiać kłopotów. Dodatkowo wiedząc, że w przypadku zapełnienia filtra popiołem, który nie pozwoli na samoczynną regenerację, istnieje profesjonalna usługa polegająca na dokładnym wypłukaniu zanieczyszczeń z filtra, nie naruszając jego struktury. To sprawia, że filtr, choć już używany, po takim czyszczeniu nadaje się do ponownego montażu i, co najważniejsze działa, jakby był nowy. W tej materii bardzo ważną kwestią ponowne zaprogramowanie takiego nowego filtra w ECU samochodu, by nie funkcjonował na ustawieniach powiązanych z przytkanym filtrem. Natomiast jeśli chodzi tzw. dwumas, jego żywotność będzie znacznie dłuższa, jeśli układ napędowy nie będzie regularnie mocno obciążany poprzez np. gwałtowne ruszanie z miejsca.

Czyszczenie filtra DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Silniki diesla mogą być produkowane bez dwumasy i filtra cząstek stałych (FAP), jednak takie silniki nie spełniają wymogów dotyczących emisji spalin, które obowiązują w wielu krajach na świecie. Dwumasa jest urządzeniem, które ma na celu zmniejszyć wibrację, zapobiegać przeciążeniom oraz redukować spalanie silnika. Natomiast filtr cząstek stałych (FAP) jest urządzeniem, które ma na celu usuwanie cząstek stałych z wydechowych spalin, co pozwala na zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Silniki diesla bez dwumasy i FAP mogą być tańsze w produkcji i eksploatacji, jednak ich emisja szkodliwych substancji jest znacznie wyższa niż w przypadku silników wyposażonych w te urządzenia. W związku z tym wiele krajów na świecie wprowadziło wymagania dotyczące emisji spalin, które zmuszają producentów do stosowania dwumasy i filtra cząstek stałych w silnikach diesla.
Atom
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Może faktycznie poszukać auta bez dwumasy i FAP. Jest to jakiś pomysł, bo po co później bawić się w usuwanie... najlepiej to jeździć starym gruchotem i problem z głowy xd
Kozak
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szczerze mówiąc, jakbym potrzebował auta w mieście, to zdecydowałbym się na jakiegoś małego diesla z małym silnikiem albo na benzyniaka. Szkoda dusić Diesla w ciasnym mieście, on potrzebuje kopa.
Krzyś_87
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przymierzam się do zakupu diesla, dlatego czytam artykuły, które pomogły mi wybrać jaki pojazd byłby oszczędny w zużywaniu paliwa. Diesel bez dwumasy i Fap, sam nie wiem.
Romek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dla wielu kierowców diesel z dpf, fap czy dwumasą to spory problem i na dodatek kosztowny. Może lepiej kupić auto bez tych podzespołów niż później wycinać i mieć większe kłopoty...
Bogdan
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Diesel bez DPF to już teraz nic nowego, nie dlatego że ich tam nie montują, a dlatego że ktoś ciągle usuwa fabrycznie montowane filtry, a także kradną je na potęgę, np filtry Renault Master to rarytas dla złodziei dpf.

Popularne wpisy

22 października 2021

Rozlane AdBlue

Dostanie się cieczy AdBlue na karoserię, lakier samochodu, do bagażnika albo na podłogę może doprowadzić do naruszenia ich struktury, więc zaleca się szybko i obficie polać wodą zalane miejsca, ponieważ ...