Subpage photo

Diesel z DPF dymi - czy auto dymi podczas wypalania DPF?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:
Diesel z DPF dymi - czy auto dymi podczas wypalania DPF?
Diesel z DPF dymi - czy auto dymi podczas wypalania DPF?

Normalne jest, że podczas procedury wypalania sadzy z filtra cząstek stałych wydostaje się bardzo dużo siwego dymu, także jak najbardziej jest to możliwe i nie ma się czym martwić, dopóki ustąpi ono tuż po ukończonym procesie samoregeneracji. Jednak, jeśli w dalszym ciągu pomimo przeprowadzonej czynności wypalania nadal zauważysz gęste kłęby dymu, to znak, że czas szybko udać się do serwisu, ponieważ może być to spowodowane jakąś awarią. Przypominamy, że możesz się spotkać z różną kolorystyką dymu i każdy kolor odpowiedzialny jest za inny element (awarię tego podzespołu), dlatego najlepiej sprawdzić ten problem w ASO.

Silne dymienie przy wypalaniu DPF - wypalanie DPF - jak rozpoznać, że chce się samodzielnie zregenerować?

Wiesz już, że pojazd w trakcie wypalania filtra DPF dymi i jest to zupełnie normalne i nie ma powodów do obaw. Jeżeli dymienie będzie się utrzymywać i pojazd będzie dawać Ci niepokojące sygnały, które mogłyby świadczyć o awarii, to najlepiej udać się do serwisu, aby dowiedzieć się, jaka jest przyczyna problemu. A jak rozpoznać, że pojazd wszedł w stan wypalania sadzy? Otóż w pewnym momencie może dojść do nagłego wzrostu spalania, może wyświetlić się kontrolka DPF oraz zauważysz wzmożone dymienie z rury wydechowej. W takiej sytuacji musisz kontynuować ten proces, podnieść obroty i pozwolić sadzy na kompletne wypalenie.

1. Władzom nie podoba się dym z wypalania DPF-ów - wypalanie filtra DPF - biały dym

Australijczycy są bardzo uczuleni na silne zadymienie podczas wypalania DPF zwłaszcza, jeśli chodzi o pojazdy marki Toyota. Podobno samochody tej marki bardzo się zapychają, przez co podczas samoregeneracji uwalnia się smuga białego dymu, co dla nawet innych kierowców okazało się bardzo uciążliwe i zgłaszali ten problem nawet do Urzędu Ochrony Środowiska. Jak widać, znajdą się i tacy, którym silne dymienie podczas wypalania DPF przeszkadza, ale faktycznie problem jest i ciężko sobie z nim poradzić. Podsumowując: jeśli wykonujesz procedurę wypalania filtra cząstek stałych, to normalne jest, że z układu wydechowego unosi się więcej dymu, dlatego zalecamy, aby w przypadku przeprowadzania samoregeneracji na postoju, oddalić się od innych.

2. Dym z rury wydechowej, diagnostyka po kolorze - niebieski dym przy wypalaniu DPF

Można zaobserwować różne kolory dymu, które wydostają się z układu wydechowego. Niebieski dym może być spowodowany nieszczelnością uszczelniaczy zaworowych, spalaniem oleju, zużyciem pierścieni tłokowych i zużyciem turbosprężarki. Dlatego, jeśli podczas wypalania sadzy zauważysz taki kolor dymu, nie panikuj od razu, tylko zdiagnozuj problem w serwisie.

Dym z rury wydechowej, diagnostyka po kolorze - niebieski dym przy wypalaniu DPF
Dym z rury wydechowej, diagnostyka po kolorze - niebieski dym przy wypalaniu DPF

3. Przyczyny częstego wypalania filtra cząstek stałych DPF

Może być to związane z nieodpowiednią eksploatacją, doborem złych metod oczyszczania, które nie usunęły w całości osadów w nim nagromadzonych oraz jest też prawdopodobieństwo, że filtr jest już mocno zużyty. Jeśli masz zanieczyszczony DPF, oddaj go na czyszczenie do zaufanego serwisu, aby całkowicie udrożnić podzespół.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

01 Grudzień 2021

Do czego prowadzi zapchany DPF?

Do czego prowadzi zapchany DPF? Zapchany filtr cząstek...

01 Grudzień 2021

Czy warto kupić zamiennik katalizatora?

Czy warto kupić zamiennik katalizatora? Ze względów...

30 listopada 2021

Czym czyścić DPF?

Czym czyścić DPF? Jeżeli podejmujesz się domowego...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer