Diesel z DPF dymi - czy auto dymi podczas wypalania DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Normalne jest, że podczas procedury wypalania sadzy z filtra cząstek stałych wydostaje się bardzo dużo siwego dymu, także jak najbardziej jest to możliwe i nie ma się czym martwić, dopóki ustąpi ono tuż po ukończonym procesie samoregeneracji. Jednak, jeśli w dalszym ciągu pomimo przeprowadzonej czynności wypalania nadal zauważysz gęste kłęby dymu, to znak, że czas szybko udać się do serwisu, ponieważ może być to spowodowane jakąś awarią. Przypominamy, że możesz się spotkać z różną kolorystyką dymu i każdy kolor odpowiedzialny jest za inny element (awarię tego podzespołu), dlatego najlepiej sprawdzić ten problem w ASO.

Serwisowane auto

Silne dymienie przy wypalaniu DPF - wypalanie DPF - jak rozpoznać, że chce się samodzielnie zregenerować?

Wiesz już, że pojazd w trakcie wypalania filtra DPF dymi i jest to zupełnie normalne i nie ma powodów do obaw. Jeżeli dymienie będzie się utrzymywać i pojazd będzie dawać Ci niepokojące sygnały, które mogłyby świadczyć o awarii, to najlepiej udać się do serwisu, aby dowiedzieć się, jaka jest przyczyna problemu. A jak rozpoznać, że pojazd wszedł w stan wypalania sadzy? Otóż w pewnym momencie może dojść do nagłego wzrostu spalania, może wyświetlić się kontrolka DPF oraz zauważysz wzmożone dymienie z rury wydechowej. W takiej sytuacji musisz kontynuować ten proces, podnieść obroty i pozwolić sadzy na kompletne wypalenie.

Władzom nie podoba się dym z wypalania DPF-ów - wypalanie filtra DPF - biały dym

Australijczycy są bardzo uczuleni na silne zadymienie podczas wypalania DPF zwłaszcza, jeśli chodzi o pojazdy marki Toyota. Podobno samochody tej marki bardzo się zapychają, przez co podczas samoregeneracji uwalnia się smuga białego dymu, co dla nawet innych kierowców okazało się bardzo uciążliwe i zgłaszali ten problem nawet do Urzędu Ochrony Środowiska. Jak widać, znajdą się i tacy, którym silne dymienie podczas wypalania DPF przeszkadza, ale faktycznie problem jest i ciężko sobie z nim poradzić. Podsumowując: jeśli wykonujesz procedurę wypalania filtra cząstek stałych, to normalne jest, że z układu wydechowego unosi się więcej dymu, dlatego zalecamy, aby w przypadku przeprowadzania samoregeneracji na postoju, oddalić się od innych.

Dym z rury wydechowej, diagnostyka po kolorze - niebieski dym przy wypalaniu DPF

Można zaobserwować różne kolory dymu, które wydostają się z układu wydechowego. Niebieski dym może być spowodowany nieszczelnością uszczelniaczy zaworowych, spalaniem oleju, zużyciem pierścieni tłokowych i zużyciem turbosprężarki. Dlatego, jeśli podczas wypalania sadzy zauważysz taki kolor dymu, nie panikuj od razu, tylko zdiagnozuj problem w serwisie.

Pojazd w serwisie

Przyczyny częstego wypalania filtra cząstek stałych DPF

Może być to związane z nieodpowiednią eksploatacją, doborem złych metod oczyszczania, które nie usunęły w całości osadów w nim nagromadzonych oraz jest też prawdopodobieństwo, że filtr jest już mocno zużyty. Jeśli masz zanieczyszczony DPF, oddaj go na czyszczenie do zaufanego serwisu, aby całkowicie udrożnić podzespół.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Adam
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Silniki Diesla z filtrem cząstek stałych (DPF) mogą emitować nieco więcej dymu podczas procesu wypalania, zwanego regeneracją. Regeneracja DPF polega na usunięciu zgromadzonych w nim cząstek stałych poprzez ich wypalenie. Proces ten jest automatycznie kontrolowany przez układ komputerowy pojazdu i jest zwykle niezauważalny dla kierowcy. Jeśli jednak silnik dymi ciągle lub intensywnie, to jest to sygnał, że coś jest nie tak z układem filtracji i należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą z branży samochodowej, aby ustalić przyczynę i podjąć odpowiednie działania naprawcze. Dymienie może być spowodowane różnymi przyczynami, takimi jak: Uszkodzenie lub awaria filtra DPF (np. zanieczyszczony, przepalony, itp.) usterka układu wtryskowego paliwa niedostatecznie dobry skład mieszanki paliwowej (zużycie paliwa jest zbyt niskie) problem z układem dolotowym.
Tereska
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Moje auto bardzo dymi podczas wypalania. Na początku mnie to zaniepokoiło, ale po rozmowie z mechanikiem wszystko stało się jasne i oczywiste.
Aleksander-69
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak przeprowadziłem wypalanie dpf-a po raz pierwszy to zastanawiałem się czy to dymienie jest normalne podczas tego zabiegu. Teraz już wiem, że tak.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kiedyś się zastanawiałam, czy to normalne, że zauważam kopcenie z wydechu podczas wypalania DPF, ale widzę, że jest to jak najbardziej normalne
Rusek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dymi podczas wypalania albo jak DPF jest zapchany. Warto to sprawdzić. Wszystko zależy tez od tego, jak długo trwa takie dymienie z wydechu.

Popularne wpisy

19 kwietnia 2021

Filtr DPF 1K0254702KX

Oczyszczony filtr DPF odzyska swoje pierwotne parametry, a Ty nie musisz długo czekać, ponieważ już następnego dnia filtr jest gotowy do ponownego zamontowania ...