Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Normalne jest, że podczas procedury wypalania sadzy z filtra cząstek stałych wydostaje się bardzo dużo siwego dymu, także jak najbardziej jest to możliwe i nie ma się czym martwić, dopóki ustąpi ono tuż po ukończonym procesie samoregeneracji. Jednak, jeśli w dalszym ciągu pomimo przeprowadzonej czynności wypalania nadal zauważysz gęste kłęby dymu, to znak, że czas szybko udać się do serwisu, ponieważ może być to spowodowane jakąś awarią. Przypominamy, że możesz się spotkać z różną kolorystyką dymu i każdy kolor odpowiedzialny jest za inny element (awarię tego podzespołu), dlatego najlepiej sprawdzić ten problem w ASO.
Silne dymienie przy wypalaniu DPF - wypalanie DPF - jak rozpoznać, że chce się samodzielnie zregenerować?
Wiesz już, że pojazd w trakcie wypalania filtra DPF dymi i jest to zupełnie normalne i nie ma powodów do obaw. Jeżeli dymienie będzie się utrzymywać i pojazd będzie dawać Ci niepokojące sygnały, które mogłyby świadczyć o awarii, to najlepiej udać się do serwisu, aby dowiedzieć się, jaka jest przyczyna problemu. A jak rozpoznać, że pojazd wszedł w stan wypalania sadzy? Otóż w pewnym momencie może dojść do nagłego wzrostu spalania, może wyświetlić się kontrolka DPF oraz zauważysz wzmożone dymienie z rury wydechowej. W takiej sytuacji musisz kontynuować ten proces, podnieść obroty i pozwolić sadzy na kompletne wypalenie.
Władzom nie podoba się dym z wypalania DPF-ów - wypalanie filtra DPF - biały dym
Australijczycy są bardzo uczuleni na silne zadymienie podczas wypalania DPF zwłaszcza, jeśli chodzi o pojazdy marki Toyota. Podobno samochody tej marki bardzo się zapychają, przez co podczas samoregeneracji uwalnia się smuga białego dymu, co dla nawet innych kierowców okazało się bardzo uciążliwe i zgłaszali ten problem nawet do Urzędu Ochrony Środowiska. Jak widać, znajdą się i tacy, którym silne dymienie podczas wypalania DPF przeszkadza, ale faktycznie problem jest i ciężko sobie z nim poradzić. Podsumowując: jeśli wykonujesz procedurę wypalania filtra cząstek stałych, to normalne jest, że z układu wydechowego unosi się więcej dymu, dlatego zalecamy, aby w przypadku przeprowadzania samoregeneracji na postoju, oddalić się od innych.
Dym z rury wydechowej, diagnostyka po kolorze - niebieski dym przy wypalaniu DPF
Można zaobserwować różne kolory dymu, które wydostają się z układu wydechowego. Niebieski dym może być spowodowany nieszczelnością uszczelniaczy zaworowych, spalaniem oleju, zużyciem pierścieni tłokowych i zużyciem turbosprężarki. Dlatego, jeśli podczas wypalania sadzy zauważysz taki kolor dymu, nie panikuj od razu, tylko zdiagnozuj problem w serwisie.
Przyczyny częstego wypalania filtra cząstek stałych DPF
Może być to związane z nieodpowiednią eksploatacją, doborem złych metod oczyszczania, które nie usunęły w całości osadów w nim nagromadzonych oraz jest też prawdopodobieństwo, że filtr jest już mocno zużyty. Jeśli masz zanieczyszczony DPF, oddaj go na czyszczenie do zaufanego serwisu, aby całkowicie udrożnić podzespół.
Komentarze