Dlaczego DPF się wypala?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF

Filtr cząstek stałych DPF wypala się, ponieważ w ten sposób możliwe jest jego oczyszczenie z zalegającej w kanalikach sadzy. Wypalanie DPF to procedura, której filtr wymaga, gdy zawartość cząsteczek węgla w postaci sadzy przekroczy przyjęty przez producenta poziom. Wówczas za pomocą dodatkowego wtrysku paliwa temperatura w filtrze DPF zostaje podniesiona do około 600 stopni Celsjusza. W przypadku filtrów FAP wymagana do wypalania sadzy temperatura jest znacznie niższa i oscyluje w granicach 450 stopni Celsjusza. Sprawny filtr cząstek stałych DPF/FAP wypala się po przejechaniu około 600-800 km, jeżeli natomiast procedura ta jest realizowana o wiele częściej lub znacznie rzadziej, filtr DPF należy poddać diagnostyce w serwisie.

Wypalanie DPF

Częste wypalanie DPF - dlaczego tak się dzieje? - Jak często wypala się DPF?

Zbyt częste wypalanie filtra cząstek stałych wskazuje na jego nadmierne zapchanie lub na występującą usterkę mechaniczną. Warto tutaj przypomnieć, że oprócz sadzy filtry DPF zapychają się również niepalnym popiołem i to on jest zazwyczaj głównym sprawcą zbyt częstego zapychania. Wówczas czujniki współpracujące z filtrem przekazują do komputera odczyty o wysokim poziomie zapełnienia DPF/FAP, komputer inicjuje procedurę wypalania nawet co kilkadziesiąt kilometrów, jednakże jest ona całkowicie bezskuteczna. Aby zażegnać tego typu problemy, należy zregenerować filtr, o ile to możliwe, lub poddać go wymianie.

Dlaczego filtr DPF wypala się tak często? - Wypalanie DPF co 150 km

Częste wypalanie DPF ma kilka przyczyn, wśród których oprócz nadmiernego zapchania wymienić należy wysokie zużycie eksploatacyjne, zniszczenie powłoki z metali szlachetnych, uszkodzenia w obrębie wtryskiwaczy, kolektora ssącego czy zaworu EGR oraz niewłaściwą eksploatację Diesla z DPF/FAP. Jeżeli jeździsz tylko w trybie miejskim, pokonujesz krótkie dystanse i silnik w Twoim samochodzie nie ma możliwości nawet porządnie się rozgrzać, wraz z upływem czasu wypalanie będzie inicjowane coraz częściej, nawet co 150 km lub w jeszcze krótszych interwałach czasowych. Inną, równie istotną przyczyną, jest częste przerywanie wypalania DPF poprzez wyłączanie jednostki napędowej.

Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Jazda na zapchanym DPF - forum

Gdy DPF w Twoim samochodzie wypala się zbyt często, zazwyczaj stanowi to niewątpliwy objaw zapchania. Oprócz tego z pewnością zauważysz w pracy swojego Diesla zwiększone zadymienie z wydechu (często o ciemnym zabarwieniu), zwiększone spalanie i mocno odczuwalne spadki mocy. Zdławiony w ten sposób silnik to oznaka problemów z DPF/FAP, których w gruncie rzeczy można w prosty sposób uniknąć. Dobrej kondycji filtra cząstek stałych sprzyja jazda na dłuższych dystansach, czyli - mówiąc potocznie - przegonienie auta po trasie. Nie zalecamy natomiast kontynuowania jazdy na zapchanym DPF, ponieważ jego stan będzie tylko się pogarszał. Aby filtr służył dobrze przez wiele kilometrów, warto też tankować wysokiej jakości paliwo, regularnie wymieniać filtry, przestrzegać zalecanych interwałów olejowych oraz stosować oleje low saps, czyli o właściwościach niskopopiołowych.

Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy - Częste wypalanie DPF - przyczyny

Z uwagi na fakt, że przerywanie wypalania DPF jest niewskazane, warto orientować się, kiedy ta procedura jest realizowana w Twoim samochodzie. Jeżeli pojazd fabrycznie nie jest wyposażony w kontrolkę DPF, warto zamontować diodę pełniącą jej funkcję. Wówczas za każdym razem, gdy dochodzić będzie do aktywnej bądź pasywnej regeneracji DPF, lampka zaświeci się, przypominając Ci, by nie gasić wówczas jednostki napędowej. Dzięki temu uniknąć można również przedwczesnego zapychania filtra FAP/DPF, które często następuje właśnie przez powtarzające się niedokończone wypalanie.

Serwisowe wypalanie

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Łukasz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtry cząstek stałych (DPF) są elementami układu wydechowego samochodów diesla, których celem jest redukcja emisji cząstek stałych z wydechu. W celu usunięcia zanieczyszczeń, filtr DPF jest regularnie "wypalany" - proces nazywany regeneracją. Regeneracja DPF polega na tym, że silnik samochodu pracuje przez pewien okres czasu w specjalnym trybie, w wysokiej temperaturze, która jest niezbędna do utlenienia cząstek stałych zgromadzonych w filtrze. Jednak, gdy silnik pojazdu pracuje głównie na krótkich dystansach, lub przy niskich obrotach, trudno jest osiągnąć wysoką temperaturę, która jest potrzebna do utleniania cząstek stałych. W efekcie, filtr DPF może się zanieczyszczać, co powoduje spadek mocy silnika, dymienie w wydechu i inne problemy.
Mały-78
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Chcesz wyczyścić dpfa, więc musisz go wypalić. Można też dać na serwis jak ktoś się na zna na tym. Ale trzeba to zrobić.
Marian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To chyba dobrze, że się wypala. To dzięki temu jest sprawny i nie powoduje żadnych awarii i szkód :)
marcin_kol_94
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypala się, żeby być drożny i sprawny najdłużej jak to możliwe :D

Popularne wpisy

28 Grudzień 2020

SCR - co to jest?

SCR – co to jest? - są to częste pytania miłośników Diesla, którzy są zainteresowani, czy po zakupie samochodu z takim układem nie będzie on sprawiał nadmiernych problemów ...

21 lutego 2022

Dlaczego filtr DPF wypala się tak często?

Najprawdopodobniej za częste wypalanie filtra cząstek stałych odpowiadają albo problemy z samochodem (nieszczelność układu dolotowego, niesprawna turbina i inne elementy), albo nadmiar popiołów i sadzy wewnątrz podzespołu ...