Dlaczego filtr DPF się zapycha?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Dlaczego filtr DPF się zapycha?

Filtr cząstek stałych się zanieczyszcza, ponieważ użytkownicy swoich samochodów nie dbają o właściwą eksploatację, zapominają o dłuższych, dynamiczniejszych wycieczkach poza miastem i ogólnie nie stosują się do zaleceń narzuconych przez producentów. Czym grozi taka niedrożność DPF / FAP? Na pewno źle wpływa na pracę swoją, silnika oraz turbosprężarki i dodatkowo zatruwane jest środowisko toksycznymi związkami znajdującymi się w spalinach. Nie ma innej rady na pozbycie się osadów z wnętrza filtra cząstek stałych, jak wypalanie, które wykonasz podczas jazdy, na postoju albo w trybie serwisowym już przez specjalistę. Pojazdy bez sprawnego filtra cząstek stałych DPF / FAP nie mają prawa poruszać się po drogach publicznych, a w przypadku kontroli drogowej lub przy badaniu okresowym możesz mieć poważny problem.

Przyczyny zapchanego filtra DPF / FAP

Filtr cząstek stałych z samego założenia ma się zapychać, ponieważ w nim w wyniku eksploatacji gromadzą się wszelkiego rodzaju osady, które później powinny być poddawane wypalaniu. Podzespół ten może być również niesprawny, jeśli wystąpią usterki innych elementów i w porę się ich nie naprawi. Niektórzy też zapominają o tym, że nie tylko sadza odpowiada za zatkanie filtra DPF / FAP, ale również niepalny popiół (z nim poradzi sobie wyłącznie woda pod ciśnieniem). Znalezienie przyczyny zatkanego DPF jest tutaj bardzo ważne, bo sam w sobie filtr cząstek stałych może być sprawny, a uszkodzi się na przykład przez usterkowość innego podzespołu.

1. Filtr cząstek stałych - dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Jeśli zbyt dużo nagromadziło się sadzy, to filtr zaczyna tracić swoje właściwości, przez co zaburzona zostaje jego praca. Odnośnie pomysłu pozbywania się filtra cząstek stałych z układu wydechowego, to jest on skrajnie nieodpowiedzialny, ponieważ DPF powstał po to, aby ilość szkodliwych dla otoczenia związków chemicznych była zgodna z aktualną normą emisji spalin. Pamiętaj, że jazda samochodem, który nie ma sprawnego filtra DPF i przy okazji przyczynia się do powstawania większego smogu, jest zabroniona, ponieważ zaszkodzisz jeszcze bardziej jemu, silnikowi oraz uczestnikom ruchu drogowego.

2. Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? - DPF - wypalanie

Wypalaj zawartość filtra cząstek stałych, ponieważ nie straci swoich właściwości za wcześnie. Ponadto Twoim obowiązkiem jest zwracać szczególną uwagę na uzupełniane paliwo oraz z jakiej jest stacji benzynowej. Przestaniesz narzekać na zbyt szybkie powstawanie popiołów, jeśli będziesz stosować oleje i dodatki typu LOW SAPS. Aplikuj preparaty wspomagające oczyszczanie DPF i wypalanie. Zaleca się, abyś po regeneracji filtra cząstek stałych w ASO jeszcze bardziej przyłożył się do przestrzegania wypisanych dotychczas zaleceń w celu przedłużenia jego żywotności. Nie ignoruj sygnałów, jeśli wyświetla się kontrolka DPF, układ wydechowy bardzo kopci, zaczynają się problemy z mocą silnika i pracą turbosprężarki.

 DPF - wypalanie

3. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - DPF - czyszczenie

Filtr cząstek stałych może stworzyć problemy, gdy użytkownicy swoich pojazdów nie przykładają się do ich właściwego użytkowania i zaniedbują czyszczenie podzespołu. Kluczem do zachowania filtra cząstek stałych w nienagannej sprawności jest jego regeneracja, dzięki której przywracane są parametry (nawet do 100%) i to za niewielki koszt. Oczyszczając DPF / FAP unikniesz kłopotów nie tylko z funkcjonalnością innych podzespołów, ale również nie będziesz narzekać na większe spalanie ON czy spadek osiągów.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Stasiek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF z silnikami diesla jest podatny na zapchanie się, co może prowadzić do jego wypalenia się lub uszkodzenia. Główne przyczyny to: • Nieodpowiednie użytkowanie samochodu: jeśli samochód jest głównie użytkowany w mieście lub na krótkich dystansach, może to prowadzić do zwiększonego zapylenia filtra i konieczności jego częstszego wyczyszczenia lub wymiany. • Niskiej jakości paliwo: jeśli samochód jest tankowany paliwem o niskiej jakości, może to prowadzić do zwiększonego zużycia oleju napędowego i większej emisji spalin, co z kolei może prowadzić do zapchania się filtra. • Nieodpowiednia konserwacja samochodu: brak odpowiedniej konserwacji samochodu, takiej jak wymiana oleju i filtrów w odpowiednim czasie, może prowadzić do uszkodzenia silnika i innych układów, co w konsekwencji może prowadzić do zapchania się DPF. • Usterki silnika: niektóre usterki silnika, takie jak nieszczelność lub niedrożność układu dolotowego powietrza, mogą prowadzić do nieprawidłowego spalania paliwa i zwiększonej emisji spalin, co z kolei może prowadzić do zapchania się filtra DPF.
Harnaś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się niepoprawnie jeździ dieslem z dpf, to później ma się problem z zapychającym się filtrem. Trzeba przykładowo wiedzieć, że zalecana jest jazda mieszana, a jak ktoś jeździ tylko po mieście, to później filtr nie ma się gdzie porządnie wypalić.
Heniek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak ktoś nie umie zadbać poprawnie o swoje auto, staje na jakichś cichociemnych stacjach benzynowych to później nie ma co się dziwić, że filtr się zapycha.
Oskar
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja staram się robić co jakiś czas dłuższe trasy autem, żeby ten Dpf się nie zapychał. Póki co chyba to pomaga.
Szymek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Niewypalanie DPF i tankowanie złej jakości paliwo przyczynia się do zapychania DPF, więc warto na to zwracać uwagę

Popularne wpisy

15 Grudzień 2020

Wycięty katalizator - objawy

Brak katalizatora i objawy z tym związane - to nie tylko wyskakująca kontrolka. Wycięty katalizator i objawy związane z tym procederem są widoczne na pierwszy rzut oka. Standardowo jak to bywa, w przypadku wykrytych nieprawidłowości na naszej desce rozdzielczej pojawi się kontrolka. ...

15 stycznia 2021

Katalizator - do czego służy?

W tym artykule skupimy się na tym, czym jest katalizator i do czego służy. Otóż katalizator jest to podzespół odpowiedzialny za redukowanie szkodliwych związków zawartych w spalinach ...