Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych się zanieczyszcza, ponieważ użytkownicy swoich samochodów nie dbają o właściwą eksploatację, zapominają o dłuższych, dynamiczniejszych wycieczkach poza miastem i ogólnie nie stosują się do zaleceń narzuconych przez producentów. Czym grozi taka niedrożność DPF / FAP? Na pewno źle wpływa na pracę swoją, silnika oraz turbosprężarki i dodatkowo zatruwane jest środowisko toksycznymi związkami znajdującymi się w spalinach. Nie ma innej rady na pozbycie się osadów z wnętrza filtra cząstek stałych, jak wypalanie, które wykonasz podczas jazdy, na postoju albo w trybie serwisowym już przez specjalistę. Pojazdy bez sprawnego filtra cząstek stałych DPF / FAP nie mają prawa poruszać się po drogach publicznych, a w przypadku kontroli drogowej lub przy badaniu okresowym możesz mieć poważny problem.
Przyczyny zapchanego filtra DPF / FAP
Filtr cząstek stałych z samego założenia ma się zapychać, ponieważ w nim w wyniku eksploatacji gromadzą się wszelkiego rodzaju osady, które później powinny być poddawane wypalaniu. Podzespół ten może być również niesprawny, jeśli wystąpią usterki innych elementów i w porę się ich nie naprawi. Niektórzy też zapominają o tym, że nie tylko sadza odpowiada za zatkanie filtra DPF / FAP, ale również niepalny popiół (z nim poradzi sobie wyłącznie woda pod ciśnieniem). Znalezienie przyczyny zatkanego DPF jest tutaj bardzo ważne, bo sam w sobie filtr cząstek stałych może być sprawny, a uszkodzi się na przykład przez usterkowość innego podzespołu.
1. Filtr cząstek stałych - dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Jeśli zbyt dużo nagromadziło się sadzy, to filtr zaczyna tracić swoje właściwości, przez co zaburzona zostaje jego praca. Odnośnie pomysłu pozbywania się filtra cząstek stałych z układu wydechowego, to jest on skrajnie nieodpowiedzialny, ponieważ DPF powstał po to, aby ilość szkodliwych dla otoczenia związków chemicznych była zgodna z aktualną normą emisji spalin. Pamiętaj, że jazda samochodem, który nie ma sprawnego filtra DPF i przy okazji przyczynia się do powstawania większego smogu, jest zabroniona, ponieważ zaszkodzisz jeszcze bardziej jemu, silnikowi oraz uczestnikom ruchu drogowego.
2. Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? - DPF - wypalanie
Wypalaj zawartość filtra cząstek stałych, ponieważ nie straci swoich właściwości za wcześnie. Ponadto Twoim obowiązkiem jest zwracać szczególną uwagę na uzupełniane paliwo oraz z jakiej jest stacji benzynowej. Przestaniesz narzekać na zbyt szybkie powstawanie popiołów, jeśli będziesz stosować oleje i dodatki typu LOW SAPS. Aplikuj preparaty wspomagające oczyszczanie DPF i wypalanie. Zaleca się, abyś po regeneracji filtra cząstek stałych w ASO jeszcze bardziej przyłożył się do przestrzegania wypisanych dotychczas zaleceń w celu przedłużenia jego żywotności. Nie ignoruj sygnałów, jeśli wyświetla się kontrolka DPF, układ wydechowy bardzo kopci, zaczynają się problemy z mocą silnika i pracą turbosprężarki.
3. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - DPF - czyszczenie
Filtr cząstek stałych może stworzyć problemy, gdy użytkownicy swoich pojazdów nie przykładają się do ich właściwego użytkowania i zaniedbują czyszczenie podzespołu. Kluczem do zachowania filtra cząstek stałych w nienagannej sprawności jest jego regeneracja, dzięki której przywracane są parametry (nawet do 100%) i to za niewielki koszt. Oczyszczając DPF / FAP unikniesz kłopotów nie tylko z funkcjonalnością innych podzespołów, ale również nie będziesz narzekać na większe spalanie ON czy spadek osiągów.
Komentarze