Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak powinna być wysoka temperatura katalizatora i w jakim celu?
W kontekście podzespołu, mającego za zadanie zmniejszyć toksyczność spalin, pojawia się wiele szczegółowych pytań, a jednym z nich jest to zadane w tytule artykułu: do jakiej temperatury nagrzewa się katalizator? Parametr, jakim jest prawidłowa temperatura katalizatora, wynosi między 400 a 800 stopni Celsjusza, tak wysoki poziom ciepła podzespołu jest potrzebny do optymalnego przeprowadzania procesów katalitycznych zachodzących w tym elemencie. Warto jednak wiedzieć, że urządzenie zaczyna spełniać nadane funkcje dopiero od momentu osiągnięcia temperatury roboczej, jaką jest 300 stopni Celsjusza. Dodatkowo jego nienaganne działanie związane jest też z bezbłędnym funkcjonowaniem sond lambda, badających optymalną procentową zawartość powietrza w spalinach. To, do jakiej temperatury nagrzewa się dany katalizator, w dużej mierze zależy od użytkownika pojazdu. Oczywiście każdemu właścicielowi powinno zależeć, by podzespół działał możliwie najlepiej, przez jak najdłuższy czas, jednak pozorne oszczędności w postaci tańszego paliwa kuszą, a wysoka temperatura katalizatora, czy inne potencjalne uszkodzenia pojazdu związane wyłącznie z użytkowaniem niskiej jakości paliwa, przysłania kilka złotych pozostających w portfelu. Jednak o tym, co zrobić, by wydłużyć żywotność katalizatora, napisaliśmy poniżej.
Jak dbać o katalizator?
Kwestia tego, jak dbać o katalizator regularnie pojawia się wśród zapytań naszych klientów. Znaczący wpływ na żywotność tego podzespołu ma jakość tankowanego paliwa, a spaliny z mocno zanieczyszczonej cieczy będą szybko zapełniały katalizator, co wpłynie na jego drożność. Warto na to zwrócić uwagę, szczególnie gdy posiada się silnik wysokoprężny Diesla, gdyż w spalinach oleju napędowego znajduje się więcej zanieczyszczeń. Inną kwestią są uszkodzenia mechaniczne powiązane z lokalizacją podzespołu oraz tym, jaka jest budowa katalizatora, gdzie gwałtowne schłodzenie jego obudowy, tudzież najechanie na wysoki krawężnik może spowodować rozsypanie się jego wkładu. Nie bez wpływu na stan katalizatora będą też regularne przeglądy techniczne pozwalające skutecznie zweryfikować jego aktualny stan.
Komentarze