Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ze względu na fakt, że filtr cząstek stałych może się zatkać, taka już natura filtrów, dobrą praktyką jest okresowe czyszczenie filtra – o tym, jak często powinniśmy to robić, zakomunikuje nam sam samochód za pomocą specjalnej diody na zegarach. Dzięki elektronice i czujnikom takim jak sonda lambda, czy różnicowy czujnik ciśnienia komputer będzie doskonale wiedział, kiedy naszemu DPF-owi przyda się nieco uwagi, a konkretnie, że trzeba go przepalić. Jednak, jako że filtr filtrowi nierówny to i sam proces oraz determinujące go czynniki nieco się różni.
Mokry i suchy DPF
Ogólnie przyjęło się w środowisku, żeby filtr cząstek stałych nazywać dokładnie w ten sposób, a akronimów DPF lub FAP używać do określenia, jaki typ FCS (filtra cząstek stałych) mamy przed sobą. Diesel particle filter to nazwa noszona przez filtry suche, a filtre a particule przez mokre. Jest to spowodowane technologią koncernów, które wspomniane filtry zdecydowały się instalować na swoich liniach. Zasada działania filtra suchego jest nieco prostsza, ponieważ po instalacji filtra w zasadzie nie musimy dbać o nic więcej. W przypadku filtrów mokrych dodatkowo koniecznie należy zwrócić uwagę, jaki poziom ma dodatek do paliwa do DPF, zwanego promotorem. PSA (Peugeot, Citroen) są bardzo dumne ze swojego wynalazku, jakim jest FAP, dlatego też swojego czasu pojawiał się, ów skrót, w wielu miejscach, co miało służyć intensywnej promocji. Nic dziwnego zresztą, ponieważ większość kierowców, kiedy słyszy, że ma dbać o poziom kolejnego płynu w samochodzie, to dostaje objawów alergicznych. Żeby nie demonizować, należy nadmienić, że poziom ELOYS-u spada bardzo powoli – dawka nie przekracza 38 ml na 60 litrów paliwa, więc pełny zbiorniczek powinien wystarczyć przy sprawnej pracy układu nawet na 130-150 tysięcy kilometrów. Dodatkowo przedłuża ten dystans stosowanie płynów do ochrony DPF takich jak Liqui Moly albo K2.
1. Magia ELOYS
Najważniejszym składnikiem niezwykłego uzupełnianego w ASO płynu, dodatku do paliwa diesel, jest ceryna, czyli tlenek ceru. Sprawia on, że temperatura wypalania DPFa została zmniejszona do 400 stopni, co znaczy, że ryzyku powstania uszkodzeń lub pożaru zostało znacznie zminimalizowane. Jednak nie jest to rozwiązanie wolne od wad – najlepszym tego przykładem jest fakt, że to właśnie z utleniania ceryny powstają popioły prowadzące do definitywnego zatkania filtra DPF. Jednak zalet jest znacznie więcej – jak na przykład ułatwiony proces samodzielnego czyszczenia DPFa – odbywając się w niższej temperaturze zużywamy mniej paliwa, rozrzedzimy mniej oleju a ryzyko uszkodzenia jakiegoś elementu będzie możliwie najmniejsze.
Wśród popiołów wypalanie DPF
Kiedy dojdzie już do zapchania się filtra cząstek stałych popiołem niestety konieczne stanie się zdemontowanie urządzenia i oddanie do regeneracji. I tutaj powinniśmy być jak najdalsi od pośpiechu. Jest jedynie kilka metod czyszczenia DPF-ów z popiołu i większość nie zdaje egzaminu. Co gorsza, zazwyczaj nie zostaniemy poinformowani jakiej metody użyje wybrany przez nas zakład regeneracji. Nie brakuje (o zgrozo!) firm, które w celu odzyskania sprawności DPFa, umieszczą go w dużym ognisku, lub w piecu, uprzednio jeszcze rozcinając korpus. Tak potraktowany filtr można z pełną odpowiedzialnością oddać na skup lub złomowisko. Najprawdopodobniej będzie niesprawny. Inną metodą są fale ultradźwiękowe, które działają na zanieczyszczenia, tworząc mikroskopijne implodujące pęcherzyki powietrza. Bez przegrzania, bez ingerencji w konstrukcję, o dużej sile czyszczącej, jednak niesprawdzająca się metoda w przypadku olejowych nagarów i w przypadku dużych detali, jednak najmniejsze filtry mogą być w ten sposób czyszczone, ze stosunkowo akceptowalną skutecznością. Jednak jedynym prawdziwie sensownym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług firmy, która posiada sprzęt do regeneracji filtrów DPF. A maszyna taka jest droga, chroniona patentami i bardzo rzadka w Polsce. Dlatego też wybierając zakład, który zregeneruje nam DPF należy wykazać się cierpliwością i po pierwsze dopytać jaką metodą będzie czyszczony filtr, a po drugie znaleźć taki który będzie wykorzystywał profesjonalny sprzęt.
Jeśli czytasz ten artykuł mogłeś również szukać:
-Liqui moly dpf opinie
-Liqui moly dodatek do paliwa oczyszczający filtr DPF
Komentarze