Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Uzupełnianie wymaganego przez producenta płynu Eolys w celu ułatwienia szybszego samozapłonu sadzy jest obowiązkowe, ponieważ filtr mokry FAP jest skonstruowany w taki sposób, że pracuje bezbłędnie wyłącznie z tym dodatkiem. Musisz obchodzić się ostrożnie z tym płynem, ponieważ jest on żrący, dlatego też nie poleca się uzupełniać zbiorniczka samodzielnie, aby nic przykrego się nie wydarzyło. Jeżeli jednak jesteś pewny, że poradzisz sobie z wlaniem płynu i wiesz, jak dolać płyn do FAP w Peugeot 3008, Citroen BERLINGO oraz do pozostałych aut, które posiadają ten filtr, to śmiało możesz spróbować. My podpowiemy Ci, jak wygodnie będzie Ci ten zbiornik napełnić płynem w razie wystąpienia jakiegoś problemu; otóż zbiorniczek przeznaczony na Eolys możesz bez problemu wymontować albo doprowadzić go przez nadkole. Sam proces doprowadzenia Eolys nie jest trudny, jednakże trzeba pamiętać, że należy wprowadzić poprawki w komputerze pokładowym i usunąć błędy, które pojawiły się przez brak płynu. To zadanie należy zostawić dla prawdziwego fachowca, który wie, jak to zrobić poprawnie.
Więcej informacji o filtrze FAP
FAP to mokra odmiana filtra cząstek stałych DPF, który możesz spotkać w pojazdach marek: Citroen, Renault, Peugeot, Ford, Volvo, a nawet w Mazdzie. Podobno samochody wyposażone w ten rodzaj filtra bardziej nadają się do jazd miejskich i nie ma z nimi takich problemów, jak w przypadku posiadania filtra DPF, jednak nie do końca możemy się z tym zgodzić. Przede wszystkim filtr FAP bez wyjątku także się zapycha, a winowajcą jest tlenek ceru, który znajduje się w składzie płynu (tworzy popiół) i filtr należy odpowiednio regenerować, by pozbyć się wszelkich nazbieranych na nim osadów. Trzeba przyznać, że proces wypalania sadzy jest mniej uciążliwy, dlatego że przez omawiany wcześniej dodatek w formie płynu Eolys, sadza wypala się szybciej, ponieważ nie jest potrzebna bardzo wysoka temperatura spalin. Do eksploatacji pojazdów z FAP wypada wliczyć jeszcze koszty uzupełniania płynu.
Płyn Eolys, na ile starcza, aby spokojnie przejechać?
Standardowo jeden zbiorniczek uzupełnionego płynu Eolys powinien wystarczyć na przejechanie około 100 tysięcy kilometrów.
Brak płynu FAP – objawy
Przede wszystkim możesz zauważyć, że Twój filtr szybciej się zatyka oraz istnieje możliwość, że silnik wejdzie w tryb awaryjny, a także będą pojawiać się kontrolki. Pamiętaj o potrzebie zapełnienia zbiornika z płynem, aby uniknąć problemów z filtrem oraz silnikiem.
Komentarze