Dolewanie dodatku do FAP

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Uzupełnianie wymaganego przez producenta płynu Eolys w celu ułatwienia szybszego samozapłonu sadzy jest obowiązkowe, ponieważ filtr mokry FAP jest skonstruowany w taki sposób, że pracuje bezbłędnie wyłącznie z tym dodatkiem. Musisz obchodzić się ostrożnie z tym płynem, ponieważ jest on żrący, dlatego też nie poleca się uzupełniać zbiorniczka samodzielnie, aby nic przykrego się nie wydarzyło. Jeżeli jednak jesteś pewny, że poradzisz sobie z wlaniem płynu i wiesz, jak dolać płyn do FAP w Peugeot 3008, Citroen BERLINGO oraz do pozostałych aut, które posiadają ten filtr, to śmiało możesz spróbować. My podpowiemy Ci, jak wygodnie będzie Ci ten zbiornik napełnić płynem w razie wystąpienia jakiegoś problemu; otóż zbiorniczek przeznaczony na Eolys możesz bez problemu wymontować albo doprowadzić go przez nadkole. Sam proces doprowadzenia Eolys nie jest trudny, jednakże trzeba pamiętać, że należy wprowadzić poprawki w komputerze pokładowym i usunąć błędy, które pojawiły się przez brak płynu. To zadanie należy zostawić dla prawdziwego fachowca, który wie, jak to zrobić poprawnie.

FAP dolewanie dodatku

Więcej informacji o filtrze FAP

FAP to mokra odmiana filtra cząstek stałych DPF, który możesz spotkać w pojazdach marek: Citroen, Renault, Peugeot, Ford, Volvo, a nawet w Mazdzie. Podobno samochody wyposażone w ten rodzaj filtra bardziej nadają się do jazd miejskich i nie ma z nimi takich problemów, jak w przypadku posiadania filtra DPF, jednak nie do końca możemy się z tym zgodzić. Przede wszystkim filtr FAP bez wyjątku także się zapycha, a winowajcą jest tlenek ceru, który znajduje się w składzie płynu (tworzy popiół) i filtr należy odpowiednio regenerować, by pozbyć się wszelkich nazbieranych na nim osadów. Trzeba przyznać, że proces wypalania sadzy jest mniej uciążliwy, dlatego że przez omawiany wcześniej dodatek w formie płynu Eolys, sadza wypala się szybciej, ponieważ nie jest potrzebna bardzo wysoka temperatura spalin. Do eksploatacji pojazdów z FAP wypada wliczyć jeszcze koszty uzupełniania płynu.

Płyn Eolys, na ile starcza, aby spokojnie przejechać?

Standardowo jeden zbiorniczek uzupełnionego płynu Eolys powinien wystarczyć na przejechanie około 100 tysięcy kilometrów.

Brak płynu FAP – objawy

Przede wszystkim możesz zauważyć, że Twój filtr szybciej się zatyka oraz istnieje możliwość, że silnik wejdzie w tryb awaryjny, a także będą pojawiać się kontrolki. Pamiętaj o potrzebie zapełnienia zbiornika z płynem, aby uniknąć problemów z filtrem oraz silnikiem.

FAP DPF Regeneracja

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Filip
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dodatek do filtra cząstek stałych (FAP) jest specjalnym płynem, który jest używany do oczyszczania filtra FAP, odpowiedzialny za oczyszczanie spalin z szkodliwych cząstek stałych. Dodanie odpowiedniej ilości dodatku do FAP jest ważne dla prawidłowego działania układu redukcji emisji spalin i zapewnienia, że pojazd spełnia normy emisji spalin. Należy zwrócić uwagę na to, aby używać tylko zatwierdzonych produktów i zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Ilość dodatku do FAP, który należy dolać, zależy od konkretnego modelu pojazdu i jest określona przez producenta. Informacje te znajdują się w instrukcji obsługi pojazdu lub można uzyskać je w autoryzowanym serwisie. Warto pamiętać, że brak odpowiedniej ilości dodatku do FAP może prowadzić do problemów z układem redukcji emisji spalin i koniecznością naprawy.
Mariusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Polecam serwis.
Przemek z Mielca
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wszystko co piszą w internecie to prawda. Jak np. komantarze.
Fabistek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z racji tego, że DPF jest filtrem suchym, a FAP mokrym to dolewa się go tylko do tego drugiego po to by sprawnie działał. Ten dodatek jest niezbędny, więc jeśli ktoś nie kontroluje sprawy, to może się nieco przeliczyć, gdy np. wsiądzie do auta i nie będzie mógł go odpalić :D
Franuś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dolewania dodatku do FAP trzeba sobie po prostu dobrze pilnować. A jak się nie uzupełni tak jak powinno, to nie ma co się dziwić, że po drodze wyskakują takie awarie silnika.
Balon
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A czy jak ktoś ma DPF, a nie FAP to też musi dolewać ten dodatek? Szczerze mówiąc pierwsze słyszę o tym.
Jurek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Raz olałem sprawę i jeździłem na rezerwie, aż w końcu płynu FAP całkowicie ubyło i silnik przestał pracować.... Nauczka na całe życie... nie polecam :)

Popularne wpisy

13 stycznia 2021

Czyszczenie FAP

Posiadając samochód jednej z francuskich marek niewykluczone, że potrzebne będzie profesjonalne czyszczenie FAP, gdyż w pewnym momencie samoczynne wypalanie filtra cząstek stałych przestanie wystarczać podzespołowi do opróżnienia się ze zgromadzonych zanieczyszczeń. ...