Dopuszczalna zawartość sadzy w DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

1. Jaka dopuszczalna zawartość sadzy w DPF może występować?

Niestety na pytanie o to, ile gram sadzy w DPF Audi lub też każdym innym pojeździe z silnikiem Diesla może być, nie ma jednoznacznej.

Jeżeli chodzi o dopuszczalną wartość zapełnienia filtra cząstek stałych sadzą, to będzie ona uwarunkowana między innymi:
- modelem i marką posiadanego przez nas pojazdu,
- zaleceniami odgórnymi producentów co do użytkowania danego filtra,
- specyfiką eksploatacji danego Diesla.

Warto w tym miejscu wiedzieć, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych. Najlepiej w tym celu oddać taki podzespół w ręce specjalistów, którzy dokonają jego badania przy pomocy komputera diagnostycznego. Wówczas to zdobędą informacje nie tylko w zakresie zapełnienia filtra sadzą i popiołem, ale także na temat jego ogólnej kondycji i czasu, jaki prawdopodobnie trzeba będzie poświęcić na jego regenerację.

Należy pamiętać, iż na zapełnienie filtra cząstek stałych może również wskazywać odbiegająca od normy różnica ciśnień. Nie jest to jednak reguła, a nieprawidłowa wartość może wynikać, chociażby z uszkodzenia samego czujnika. Nie da się ukryć, że to, jaka powinna być różnica ciśnień DPF w Audi, a także jak sprawdzić, z czego wynika ewentualna wartość odbiegająca od normy, najlepiej wiedzą i potrafią sprawdzić doświadczeni fachowcy.

Nie warto więc podejmować się eksperymentowania z naprawą we własnym zakresie, ponieważ będzie to działanie kosztowne, a także niepewne w skutkach. Już sama diagnoza bowiem wymaga nie tylko wiedzy w zakresie podstawowych odpowiednich parametrów filtra, ale i również specjalistycznego sprzętu w celu jej przeprowadzenia, nie wspominając już nawet o dalszych działaniach, które bardzo często sprowadzają się do potrzeby profesjonalnej regeneracji filtra i usunięcia z niego popiołu, czy też chociażby wymiany czujnika i ponownego zaprogramowania, które to działanie wbrew pozorom nie należy do najłatwiejszych i nie trudno przy nim o błąd, który to będzie skutkował tym, iż filtr nadal nie będzie działał w należyty sposób.

Filtr DPF

Zerowanie masy popiołu VCDS

Tak, jak już wspomnieliśmy, w przypadku problemów z filtrem cząstek stałych najlepiej oddać taki element układu wydechowego do profesjonalnego serwisu, specjalizującego się w czyszczeniu i regeneracji podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin. Jak wiemy, tylko specjalistyczne czyszczenie jest w stanie uwolnić nasz podzespół z zalegającego w nim popiołu, a po całym zabiegu dokonane zostanie zerowanie masy popiołu VCDS. Jak ogólnie wiadomo, to zazwyczaj on bowiem doprowadza do całkowitej utraty drożności przez DPF.

Podsumowując, dopuszczalna zawartość sadzy w DPF, czy też szczególnie kłopotliwego popiołu będzie uwarunkowana wieloma czynnikami, warto więc obserwować pracę naszego samochodu i reagować już na pierwsze objawy, a wówczas to profesjonalnie przeprowadzona regeneracja pozwoli odzyskać w nim niemal 100% drożność.

VCDS
Co o tym myślisz?

Komentarze

Adrian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (filtr cząstek stałych) jest urządzeniem montowanym w samochodach, którego celem jest usuwanie cząstek stałych (sadzy) z wnętrza podzespołu. Dopuszczalna zawartość sadzy w DPF zależy od przepisów dotyczących emisji spalin dla danego kraju. W Europie dopuszczalna zawartość sadzy dla samochodów osobowych wynosi obecnie 0,005 g/km, a dla pojazdów ciężarowych 0,01 g/km.
Bambik_49
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nigdy się nie zastanawiałem ile może być tej sadzy w dpf-ie. Ale teraz już wiem od czego to zależy.
Szymon
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja zawsze jadę na serwis, a tam sprawdzają mi już wszystko kompleksowo włącznie z ilością sadzy, jaka nagromadziła się w DPF. Ja osobiście jest bardzo zadowolony z usług serwisowych, bo jest to dla mnie ogromna oszczędność czasu.
Kostek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sam nie wiem, jak dużo tej sadzy znajduje się w moim dpf, więc chyba udam się do serwisu na diagnostykę i może od razu zahaczę o regenerację :)
Krzysztof
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czasem lepiej za wczasu sprawdzić poziom zapchania, jak tylko kontrolka miga. Później mogą dojść uszkodzenia mechaniczne i nici z regeneracji.
Andrzej
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizator, objawy, które oznaczały że się zapchał to dymienie i świecąca kontrolka. Po czyszczeniu w Boschu - ustąpiły wszystkie bolączki, polecam.

Popularne wpisy