Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Jaka dopuszczalna zawartość sadzy w DPF może występować?
Niestety na pytanie o to, ile gram sadzy w DPF Audi lub też każdym innym pojeździe z silnikiem Diesla może być, nie ma jednoznacznej.
Jeżeli chodzi o dopuszczalną wartość zapełnienia filtra cząstek stałych sadzą, to będzie ona uwarunkowana między innymi:
- modelem i marką posiadanego przez nas pojazdu,
- zaleceniami odgórnymi producentów co do użytkowania danego filtra,
- specyfiką eksploatacji danego Diesla.
Warto w tym miejscu wiedzieć, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych. Najlepiej w tym celu oddać taki podzespół w ręce specjalistów, którzy dokonają jego badania przy pomocy komputera diagnostycznego. Wówczas to zdobędą informacje nie tylko w zakresie zapełnienia filtra sadzą i popiołem, ale także na temat jego ogólnej kondycji i czasu, jaki prawdopodobnie trzeba będzie poświęcić na jego regenerację.
Należy pamiętać, iż na zapełnienie filtra cząstek stałych może również wskazywać odbiegająca od normy różnica ciśnień. Nie jest to jednak reguła, a nieprawidłowa wartość może wynikać, chociażby z uszkodzenia samego czujnika. Nie da się ukryć, że to, jaka powinna być różnica ciśnień DPF w Audi, a także jak sprawdzić, z czego wynika ewentualna wartość odbiegająca od normy, najlepiej wiedzą i potrafią sprawdzić doświadczeni fachowcy.
Nie warto więc podejmować się eksperymentowania z naprawą we własnym zakresie, ponieważ będzie to działanie kosztowne, a także niepewne w skutkach. Już sama diagnoza bowiem wymaga nie tylko wiedzy w zakresie podstawowych odpowiednich parametrów filtra, ale i również specjalistycznego sprzętu w celu jej przeprowadzenia, nie wspominając już nawet o dalszych działaniach, które bardzo często sprowadzają się do potrzeby profesjonalnej regeneracji filtra i usunięcia z niego popiołu, czy też chociażby wymiany czujnika i ponownego zaprogramowania, które to działanie wbrew pozorom nie należy do najłatwiejszych i nie trudno przy nim o błąd, który to będzie skutkował tym, iż filtr nadal nie będzie działał w należyty sposób.
Zerowanie masy popiołu VCDS
Tak, jak już wspomnieliśmy, w przypadku problemów z filtrem cząstek stałych najlepiej oddać taki element układu wydechowego do profesjonalnego serwisu, specjalizującego się w czyszczeniu i regeneracji podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin. Jak wiemy, tylko specjalistyczne czyszczenie jest w stanie uwolnić nasz podzespół z zalegającego w nim popiołu, a po całym zabiegu dokonane zostanie zerowanie masy popiołu VCDS. Jak ogólnie wiadomo, to zazwyczaj on bowiem doprowadza do całkowitej utraty drożności przez DPF.
Podsumowując, dopuszczalna zawartość sadzy w DPF, czy też szczególnie kłopotliwego popiołu będzie uwarunkowana wieloma czynnikami, warto więc obserwować pracę naszego samochodu i reagować już na pierwsze objawy, a wówczas to profesjonalnie przeprowadzona regeneracja pozwoli odzyskać w nim niemal 100% drożność.
Komentarze