DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji FAP

1. Dlaczego DPF źle się kojarzy kierowcom?

Jeżeli chodzi o auta wyposażone w silnik wysokoprężny Diesla, to pierwsze co przychodzi nam na myśl, to nie tylko niskie spalanie paliwa, a także imponujące osiągi, jakie można niewątpliwie z takiego samochodu wykrzesać, ale i również filtr DPF.

Jeżeli chodzi o DPF – co to jest, chyba każdy kierowca wie. Tym bardziej, iż pierwsze próby montażu filtra cząstek stałych w silnikach Diesla pojawiły się już przeszło dwadzieścia lat temu, a i sam obowiązek ich montażu trwa już od kilkunastu lat.

Nie da się ukryć, iż DPF zazwyczaj nie jest najmilszym skojarzeniem, z którym kierowcy utożsamiają silniki napędzane olejem napędowym. Sceptyczne nastawienie do tego podzespołu uwarunkowane jest zazwyczaj następującymi przesłankami:
- DPF i cena nowego filtra jest bardzo wysoka,
- tytułowy filtr w wyniku eksploatacji ulega często zapychaniu,
- źle znosi jazdę miejską,
- niesłuszną obawą przed wysokimi kosztami regeneracji serwisowej,
- wymaga szczególnie umiejętnej eksploatacji.

Z tych właśnie powodów mieliśmy do czynienia swojego czasu z plagą pozbywania się filtrów DPF poprzez ich wycinanie, a także programowe wyłączanie. Obecnie zauważa się jednak tendencję spadkową, a wynika to nie tylko z zaostrzonych kar za takie praktyki, ale także wysokich kosztów, jakie w ostateczności musieli ponosić kierowcy. Mitem bowiem jest, iż wycinanie podzespołów to wart ceny zabieg z racji tego, iż koszt ponosimy tylko raz. Kompleksowa usługa usunięcia filtra, zastosowania emulatorów, a także programowego wyłączenia DPF znacznie przewyższa koszt czyszczenia serwisowego.

Pamiętajmy iż problemy nękające filtr cząstek stałych i objawy, wskazujące na jego zapchanie powinno się rozwiązywać w legalny sposób, poddając taki podzespół serwisowemu czyszczeniu. Większość kierowców bowiem, już przy pierwszym przeglądzie zderza się z rzeczywistością, a wówczas jedyną opcję, aby wyjechać takim Dieslem na drogę, stanowi ponowny montaż DPF.

Filtr cząstek stałych

Co ile czyścić DPF? Podpowiadamy

Jak ogólnie jest przyjęte, filtry cząstek stałych powinny wytrzymać przebieg w granicach 250 000 kilometrów. Należy jednak pamiętać, iż jest to wartość umowna, a żywotność naszego filtra będzie zależała w znacznym stopniu od naszej umiejętnej eksploatacji auta wyposażonego w ten podzespół, a także stylu jazdy danego kierowcy. I tak na przykład filtr cząstek stałych z aut użytkowanych na co dzień w warunkach jazdy miejskiej, charakteryzuje się zazwyczaj znacznie krótszą żywotnością, niż ten z pojazdu użytkowanego w przeważającej mierze na długich dystansach. Nie pozostaje więc nic innego, jak wspierać nasz filtr w efektywnym działaniu, wsłuchiwać się w pracę naszego silnika, a także reagować już na pierwsze niepokojące objawy, jakie wykazuje pozbawiony drożności DPF.

tester diagnostyczny do dpf
Co o tym myślisz?

Komentarze

Czarek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF — filtr cząstek stałych montowany w samochodach z silnikami diesla. Jego celem jest redukcja emisji cząstek stałych do atmosfery. DPF składa się z ceramicznego lub metalowego wkładu, który pochłania cząstki stałe. Aby utrzymać skuteczność filtra, regularnie trzeba go oczyścić lub wymienić.
Cezar_76
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No właśnie, chyba źle eksploatowałem swój samochód i teraz mam problem z zapchanym dpf-em. Trudno trzeba będzie go gruntownie wyczyścić.
Ozimek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No nie powiem, że DPF nie jest uciążliwy, bo jest. Przynajmniej dla mnie. Jednak jeśli już go mam, to regularnie czyszczę, żeby nie narobić sobie nieoczekiwanych problemów.
Karol
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na temat DPF to krążą różne fakty i mity. Niemniej jest to obowiązkowy element wyposażenia, więc warto wiedzieć, jak dbać o filtr i jak go ewentualnie wyczyścić.
Włodek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Odpowiednia eksploatacja auta z dieslem i dpfem i będzie wszystko w porządku :) W sumie nie chciałbym, żeby mój DPF się zepsuł i co gorsza, kupował nowy za kilka tysięcy....
Czesław
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli faktycznie filtr cząstek stałych i jego cena jest tak wysoka, to już jestem świadomy tego, że czyszczenie go jest bardzo ważne i nie będę tego odwlekać!

Popularne wpisy

23 lutego 2022

Jak działa Eolys?

Moc Eolysa, czyli płynu katalitycznego polega na obniżeniu temperatury samozapłonu sadzy, zatem wypalanie filtra cząstek stałych FAP może trwać krócej i w znacznie niższej temperaturze dopalają się zanieczyszczenia (w około 300 stopniach C) ...