DPF a czarna rura

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT

Filtr cząstek stałych DPF a czarna rura wydechowa to zależność, która powinna zasiać u każdego miłośnika Diesla ziarenko niepokoju. Zabarwiona na czarno, brudna rura wydechowa świadczy o problemach, z którymi zmaga się układ wydechowy pojazdu, dlatego też warto sprawdzić, czy w jego obrębie wszystko działa tak, jak powinno. Jeżeli posiadany przez Ciebie samochód – weźmy tutaj losowe przykłady: Audi A6, Opel Insignia czy Ford Kuga okopcone rury ma od niedawna, najprawdopodobniej szybko i w prosty sposób uda się wykryć, a następnie usunąć przyczynę problemu. Warto obserwować, wydawać by się mogło, tak niepozorne elementy, jak rura wydechowa Diesla, ponieważ czysty wydech to oznaka pełnej poprawności działania, natomiast obecność w nim sadzy to zawsze sygnał, który kierowca powinien odczytać jako alarmujący o stanie układu wydechowego.

Diesel i okopcona końcówka rury wydechowej

Wydawać by się mogło, że już wyczerpaliśmy w licznych opracowaniach tematykę filtrów cząstek stałych, jednakże zagadnienia związane zarówno z DPF/FAP, jak i z DPF, nadal są istotne i znajdujemy w ich gronie istotne szczegóły, które warto przedstawiać naszym Czytelnikom w postaci artykułów. O ile tematy takie jak mokry wydech (benzyna) i jego związek z obecnością filtra cząstek stałych GPF planujemy omówić w przyszłości, o tyle kwestie związane z występowaniem grubej warstwy czarnego osadu sadzy na końcówce rury wydechowej uważamy za niecierpiące zwłoki. Jest to zwiastun postępowania awarii układu wydechowego i jego najbardziej kosztownego elementu, jakim bez wątpienia jest filtr cząstek stałych. Okopcony wydech Diesla BMW, Audi, Opla czy samochodu jakiejkolwiek innej marki powinien stanowić jedną z kluczowych przesłanek do sprawdzenia całości układu wydechowego, a przede wszystkim do wnikliwej diagnostyki DPF/FAP. Jak już wspominaliśmy w innych naszych artykułach, okopcona końcówka wydechu powinna wywołać u kierowcy reakcję w postaci zadania sobie podstawowego pytania o to, czy filtr cząstek stałych w ogóle znajduje się w jego samochodzie. Można to oczywiście sprawdzić w sposób, który określilibyśmy jako teoretyczny, wówczas warto spojrzeć na tabliczkę znamionową pojazdu, ponieważ oznaczenia 0,5 oraz 1 pozwalają na stwierdzenie, czy odpowiednio filtr DPF/FAP znajduje się w układzie wydechowym, czy też nie. Sprawdzanie obecności filtra cząstek stałych w pojeździe nie powinno jednakże zakończyć się tylko na tego typu weryfikacji, ponieważ mamy liczne przypadki, w których pomimo założeń producenta filtra nie znajdziemy w układzie wydechowym. To właśnie przez ten fakt w posiadanym przez nas samochodzie może wystąpić okopcona rura wydechowa Diesel. Przyczyny braku filtra cząstek stałych mogą być zróżnicowane i nie zawsze są oczywiste i proste do zidentyfikowania. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że filtr został nam po prostu skradziony, ponieważ z DPF/FAP można odzyskać określone zawartości metali szlachetnych. Z tej przyczyny filtry cząstek stałych często padają łupem złodziei grasujących po niestrzeżonych parkingach lub innych miejscach, gdzie kierowcy pozostawiają swoje samochody, a ich działania są do tego stopnia zaawansowane, że kradzieży często nie jest w stanie wzrokowo stwierdzić nawet mechanik samochodowy, a niezbędne okazuje się zajrzenie do wnętrza obudowy DPF/FAP. Być może to właśnie brak filtra cząstek stałych odpowiada za to, że niekiedy wręcz wysypuje się czarna sadza z rury wydechowej Diesel bądź czarna sadza z rury wydechowej – benzyna.

Filtr DPF

Uszkodzony DPF a sadza w wydechu samochodu

Inną przyczyną występowania sadzy w spalinach czy w rurze wydechowej będzie uszkodzenie lub zablokowanie drożności filtra cząstek stałych DPF/FAP. Obecność osadu praktycznie gwarantuje nam, że owe cząsteczki sadzy znajdują się także w spalinach, a zatem w szybki, trudny do opanowania sposób, przedostają się do atmosfery i do organizmów żywych. Wprowadzane regulacje, w tym normy emisji spalin, mają na celu ograniczenie emisji owych szkodliwych substancji, jednakże działania podejmowane przez kierowców, takie jak usuwanie DPF czy podejmowanie prób oszukania czujnika, ponieważ w takich sytuacjach zanieczyszczone spaliny prosto z komory wędrują do powietrza. Niektóre cząsteczki sadzy osiadają na końcówce wydechu, inne w naszych płucach. Przeciwdziałanie temu szkodliwemu zjawisku, dosłownej pladze naszych czasów, to przede wszystkim dbanie o sprawność wszystkich układów samochodów, dla których działania paliwo musi zostać spalone. Problemy z filtrem cząstek stałych DPF/FAP czy też z katalizatorem samochodowym można rozwiązać w legalny, skuteczny, a do tego niedrogi sposób. Jeśli filtr wykazuje objawy niewłaściwego działania, warto skontaktować się z Bosch Service Pawlik. Serwis ten jest zlokalizowany w Stalowej Woli, jednakże z powodzeniem udostępnia swoje usługi na terenie całej Polski i Europy. Diagnostyka oraz regeneracja DPF pozwala na usunięcie z jego wnętrza prawie 100% zanieczyszczeń, na które składa się nie tylko sadza, ale także niepalny popiół. Zamiast wycinania filtra cząstek stałych serdecznie polecamy hydrodynamiczne czyszczenie DPF/FAP, dzięki któremu będzie mógł on działać, jak nowy, nie przysparzając kierowcy problemów.

Uszkodzony DPF przygotowany do naprawy

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Adam
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF to skrót od Diesel Particulate Filter, co oznacza filtr cząstek stałych w silniku diesla. Czarna rura to potoczne określenie dla tłumika samochodowego, który jest często zabrudzony i wygląda na czarny. W przypadku filtra cząstek stałych, jego celem jest oczyszczanie spalin z szkodliwych cząstek stałych, aby zmniejszyć emisję zanieczyszczeń do środowiska.
Tomasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak ktoś się interesuje Dieslami, to wie, że sadza na rurze świadczy o zapchanym filtrze. Warto znać takie ciekawostki.
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W sumie logiczne, jeśli zauważasz sporą ilość sadzy w układzie wydechowym, to może to świadczyć o jakimś problemie. Najlepiej sprawdzić DPF w serwisie i jeśli jest taka możliwość, to go zregenerować.
Natka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie pomyślałabym, że czarna rura może być zwiastunem takich poważnych problemów. Dobrze to wiedzieć i mieć na uwadze...
Alina
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że okopcona rura w dieslu świadczy o problemach w układzie wydechowym pojazdu. Interesujące informacje.
Nikolas
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Okopcona rura wydechowa diesel może oznaczać tylko jedno - dpf do wymiany, bo zapewne albo jest uszkodzony albo przepuszcza sadzę.

Popularne wpisy

15 stycznia 2021

Katalizator - do czego służy?

W tym artykule skupimy się na tym, czym jest katalizator i do czego służy. Otóż katalizator jest to podzespół odpowiedzialny za redukowanie szkodliwych związków zawartych w spalinach ...

11 stycznia 2021

Pierwsze objawy zapchanego DPF

Jak wiemy, już pierwsze objawy zapchanego DPF powinny zmusić nas do reakcji. Jak już wiele razy wspominaliśmy, to od naszego szybkiego działania zależy, jaki koszt związany z naprawą poniesiemy i czy zapchany filtr cząstek. ...