Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych DPF a czarna rura wydechowa to zależność, która powinna zasiać u każdego miłośnika Diesla ziarenko niepokoju. Zabarwiona na czarno, brudna rura wydechowa świadczy o problemach, z którymi zmaga się układ wydechowy pojazdu, dlatego też warto sprawdzić, czy w jego obrębie wszystko działa tak, jak powinno. Jeżeli posiadany przez Ciebie samochód – weźmy tutaj losowe przykłady: Audi A6, Opel Insignia czy Ford Kuga okopcone rury ma od niedawna, najprawdopodobniej szybko i w prosty sposób uda się wykryć, a następnie usunąć przyczynę problemu. Warto obserwować, wydawać by się mogło, tak niepozorne elementy, jak rura wydechowa Diesla, ponieważ czysty wydech to oznaka pełnej poprawności działania, natomiast obecność w nim sadzy to zawsze sygnał, który kierowca powinien odczytać jako alarmujący o stanie układu wydechowego.
Diesel i okopcona końcówka rury wydechowej
Wydawać by się mogło, że już wyczerpaliśmy w licznych opracowaniach tematykę filtrów cząstek stałych, jednakże zagadnienia związane zarówno z DPF/FAP, jak i z DPF, nadal są istotne i znajdujemy w ich gronie istotne szczegóły, które warto przedstawiać naszym Czytelnikom w postaci artykułów. O ile tematy takie jak mokry wydech (benzyna) i jego związek z obecnością filtra cząstek stałych GPF planujemy omówić w przyszłości, o tyle kwestie związane z występowaniem grubej warstwy czarnego osadu sadzy na końcówce rury wydechowej uważamy za niecierpiące zwłoki. Jest to zwiastun postępowania awarii układu wydechowego i jego najbardziej kosztownego elementu, jakim bez wątpienia jest filtr cząstek stałych. Okopcony wydech Diesla BMW, Audi, Opla czy samochodu jakiejkolwiek innej marki powinien stanowić jedną z kluczowych przesłanek do sprawdzenia całości układu wydechowego, a przede wszystkim do wnikliwej diagnostyki DPF/FAP. Jak już wspominaliśmy w innych naszych artykułach, okopcona końcówka wydechu powinna wywołać u kierowcy reakcję w postaci zadania sobie podstawowego pytania o to, czy filtr cząstek stałych w ogóle znajduje się w jego samochodzie. Można to oczywiście sprawdzić w sposób, który określilibyśmy jako teoretyczny, wówczas warto spojrzeć na tabliczkę znamionową pojazdu, ponieważ oznaczenia 0,5 oraz 1 pozwalają na stwierdzenie, czy odpowiednio filtr DPF/FAP znajduje się w układzie wydechowym, czy też nie. Sprawdzanie obecności filtra cząstek stałych w pojeździe nie powinno jednakże zakończyć się tylko na tego typu weryfikacji, ponieważ mamy liczne przypadki, w których pomimo założeń producenta filtra nie znajdziemy w układzie wydechowym. To właśnie przez ten fakt w posiadanym przez nas samochodzie może wystąpić okopcona rura wydechowa Diesel. Przyczyny braku filtra cząstek stałych mogą być zróżnicowane i nie zawsze są oczywiste i proste do zidentyfikowania. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że filtr został nam po prostu skradziony, ponieważ z DPF/FAP można odzyskać określone zawartości metali szlachetnych. Z tej przyczyny filtry cząstek stałych często padają łupem złodziei grasujących po niestrzeżonych parkingach lub innych miejscach, gdzie kierowcy pozostawiają swoje samochody, a ich działania są do tego stopnia zaawansowane, że kradzieży często nie jest w stanie wzrokowo stwierdzić nawet mechanik samochodowy, a niezbędne okazuje się zajrzenie do wnętrza obudowy DPF/FAP. Być może to właśnie brak filtra cząstek stałych odpowiada za to, że niekiedy wręcz wysypuje się czarna sadza z rury wydechowej Diesel bądź czarna sadza z rury wydechowej – benzyna.
Komentarze