DPF-a kopcenie

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

1. Dlaczego Twój DPF kopci?

Przypadłość, jaką jest DPF-a kopcenie może mieć wiele przyczyn. Nadmierne zadymienie z układu wydechowego często pojawia się w następujących sytuacjach:
- brak drożności w filtrze cząstek stałych,
- w następstwie wycięcia DPF,
- na skutek zachodzącego procesu wypalania,
- przy pojawieniu się usterek innych podzespołów, takich jak chociażby turbina czy wtryskiwacze.

Jeżeli chodzi o kwestię, jaką jest ta, czy auto z DPF może kopcić, to odpowiedź na takie pytanie będzie wyłącznie jedna, a mianowicie przy sprawnym filtrze cząstek stałych, a tym bardziej w nowszych Dieslach nie ma mowy o widocznych spalinach wydobywających się z układu wydechowego naszego pojazdu.

Jeżeli zauważymy nadmierne zadymienie układu wydechowego, a towarzyszyć będą takiemu zjawisku inne symptomy, które jednoznacznie wskazywały będą na uszkodzenie, to powinniśmy jak najszybciej udać się po pomoc do serwisu.

I tak na przykład, gdy DPF kopci na czarno, a dodatkowo towarzyszą temu częste próby wypalania DPF inicjowane przez sterownik naszego silnika, a także zauważalny jest znaczny spadek mocy naszego silnika, możemy być niemal pewni, iż filtr taki wymaga pilnej regeneracji w celu przywrócenia drożności.

Pamiętajmy, aby nie bagatelizować tego typu objawów, ponieważ jazda na zapchanym podzespole będzie miała destruktywny wpływ nie tylko na inne podzespoły, takie jak turbosprężarka, ale również na sam silnik.

Bardzo często spotykamy się również z pytaniami o to, dlaczego Diesel kopci przy przyspieszaniu. Najczęściej, jeżeli takie zadymienie będzie miało czarną barwę, to może odpowiadać za to niekompletne spalenie mieszanki paliwowej, które może wskazywać na chociażby zużycie się wtryskiwaczy. Wówczas najpewniej obserwowalny będzie również wzrost poboru paliwa, czy też problem z włączeniem silnika.

Miejmy na uwadze, iż niezależnie od tego, na jaki kolor kopci nasz Diesel, jeżeli obserwowalne uciążliwe kopcenie, także poza chwilowym wzrostem zadymienia w czasie zachodzącego procesu wypalania, to bez wątpienia nie jest to naturalne zjawisko i wymaga pilnej interwencji serwisowej.

Filtr DPF

Usunięcie DPF a dymienie

Tak, jak już wspominaliśmy, również i usunięcie DPF, będzie objawiało się poprzez nadmierne dymienie z układu wydechowego. Miejmy na uwadze, iż taki Diesel porusza się wówczas po drogach w sposób bezprawny, a dodatkowo naraża innych uczestników ruchu drogowego na utratę zdrowia poprzez wdychanie zanieczyszczonego powietrza, jakie niewątpliwie generuje taki pojazd bez filtra. Należy również podkreślić, iż DPF-a kopcenie nie ujdzie również uwadze podczas kontroli drogowej, gdzie bardzo często wykonywany jest wówczas pomiar emisji spalin.

Tester diagnostyczny
Co o tym myślisz?

Komentarze

Wiktor
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli pojazd z DPF (Filtr Cząstek Stałych) emituje nadmierne ilości dymu lub sadzy z wydechu, może to oznaczać, że filtr jest zanieczyszczony lub uszkodzony. Niektóre przyczyny kopcenia z DPF mogą obejmować: Niedopasowanie pojazdu do warunków jazdy (np. krótka przejażdżka po mieście) Nieodpowiednie użytkowanie pojazdu (np. brak odpowiedniej prędkości obrotowej) Nieprawidłową eksploatację pojazdu (np. stosowanie nieodpowiedniego rodzaju paliwa) Uszkodzenie lub zużycie części związanych z DPF (np. sonda lambda) Aby usunąć problem z kopceniem, należy skontaktować się z mechanikiem, który przeprowadzi odpowiednią diagnostykę i ewentualnie wymieni lub naprawi filtr.
Jan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój dpf kopcił, jak się później okazało był po prostu zapchany. Po czyszczeniu w serwisie wszystko wróciło do normy.
Bożydar
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kopcenie może i nie zawsze oznacza problemów z DPF, ale na szczęście w moim przypadku do tej pory zawsze oznaczało to samo. Mianowicie rozpoczynało się ono podczas wypalania DPF.
Mirka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja najbardziej zauważam kopcenie z rury wydechowej podczas wypalania. Oczywiście, jak dopalanie sadzy z DPF dobiega końca, to kopcenie też ustaję :)
Mirek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem nadzieję, że kopcenie z wydechu będzie oznaczało wypalanie i jest chwilowe. No ale niestety filtr się zapchał i konieczne było płukanie. Ale teraz działa jak nowy.

Popularne wpisy