Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Dlaczego Twój DPF kopci?
Przypadłość, jaką jest DPF-a kopcenie może mieć wiele przyczyn. Nadmierne zadymienie z układu wydechowego często pojawia się w następujących sytuacjach:
- brak drożności w filtrze cząstek stałych,
- w następstwie wycięcia DPF,
- na skutek zachodzącego procesu wypalania,
- przy pojawieniu się usterek innych podzespołów, takich jak chociażby turbina czy wtryskiwacze.
Jeżeli chodzi o kwestię, jaką jest ta, czy auto z DPF może kopcić, to odpowiedź na takie pytanie będzie wyłącznie jedna, a mianowicie przy sprawnym filtrze cząstek stałych, a tym bardziej w nowszych Dieslach nie ma mowy o widocznych spalinach wydobywających się z układu wydechowego naszego pojazdu.
Jeżeli zauważymy nadmierne zadymienie układu wydechowego, a towarzyszyć będą takiemu zjawisku inne symptomy, które jednoznacznie wskazywały będą na uszkodzenie, to powinniśmy jak najszybciej udać się po pomoc do serwisu.
I tak na przykład, gdy DPF kopci na czarno, a dodatkowo towarzyszą temu częste próby wypalania DPF inicjowane przez sterownik naszego silnika, a także zauważalny jest znaczny spadek mocy naszego silnika, możemy być niemal pewni, iż filtr taki wymaga pilnej regeneracji w celu przywrócenia drożności.
Pamiętajmy, aby nie bagatelizować tego typu objawów, ponieważ jazda na zapchanym podzespole będzie miała destruktywny wpływ nie tylko na inne podzespoły, takie jak turbosprężarka, ale również na sam silnik.
Bardzo często spotykamy się również z pytaniami o to, dlaczego Diesel kopci przy przyspieszaniu. Najczęściej, jeżeli takie zadymienie będzie miało czarną barwę, to może odpowiadać za to niekompletne spalenie mieszanki paliwowej, które może wskazywać na chociażby zużycie się wtryskiwaczy. Wówczas najpewniej obserwowalny będzie również wzrost poboru paliwa, czy też problem z włączeniem silnika.
Miejmy na uwadze, iż niezależnie od tego, na jaki kolor kopci nasz Diesel, jeżeli obserwowalne uciążliwe kopcenie, także poza chwilowym wzrostem zadymienia w czasie zachodzącego procesu wypalania, to bez wątpienia nie jest to naturalne zjawisko i wymaga pilnej interwencji serwisowej.
Usunięcie DPF a dymienie
Tak, jak już wspominaliśmy, również i usunięcie DPF, będzie objawiało się poprzez nadmierne dymienie z układu wydechowego. Miejmy na uwadze, iż taki Diesel porusza się wówczas po drogach w sposób bezprawny, a dodatkowo naraża innych uczestników ruchu drogowego na utratę zdrowia poprzez wdychanie zanieczyszczonego powietrza, jakie niewątpliwie generuje taki pojazd bez filtra. Należy również podkreślić, iż DPF-a kopcenie nie ujdzie również uwadze podczas kontroli drogowej, gdzie bardzo często wykonywany jest wówczas pomiar emisji spalin.
Komentarze