DPF - brak mocy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

1. Czym może być spowodowany spadek mocy?

Jeżeli zauważyli Państwo w swoim aucie przypadłość, jaką jest często związany z filtrem DPF – brak mocy to najprawdopodobniej występuje kłopot z zapchanym podzespołem.

Zazwyczaj pierwsze objawy zapchanego DPF to nie tylko spadek mocy, ale również:
- pojawienie się kontrolki filtra cząstek stałych DPF,
- problem z nabraniem większej prędkości,
- odczuwanie znacznego dyskomfortu w trakcie jazdy,
- zauważalne i nieuzasadnione skoki obrotów,
- załączanie się trybu awaryjnego w pracy takiego Diesla.

Jak możemy się domyśleć, takie objawy współwystępujące w trakcie użytkowania naszego Diesla, w znacznym stopniu odbiorą nam przyjemność z jazdy i skomplikują każdą podróż. Miejmy jednak na uwadze, iż jazda na zapchanym DPF to nie tylko dyskomfort, ale również realne obciążenie dla jednostki napędowej, a także innych podzespołów.

I tak na przykład następstwem zapełnionego filtra cząstek stałych będzie dokonywanie częstych prób wypalania sadzy, inicjowanych przez sterownik silnika. Wówczas to będzie on podawał dodatkowe dawki paliwa, a taka ich częsta aplikacja doprowadzi do znacznego rozrzedzenia oleju silnikowego, który utraci swe niezbędne dla prawidłowej pracy właściwości smarne, a tym samym może to doprowadzić do szybkiej utraty jego żywotności poprzez zatarcie. Bez wątpienia taki sam stan rzeczy zaobserwujemy, również biorąc pod lupę kondycję turbiny, która po takiej jeździe, podobnie jak i sam silnik będzie najpewniej w kiepskiej kondycji.

W tym miejscu warto również rozwiązać kwestię tego, ile mocy zabiera DPF. Otóż powinno ono brzmieć raczej – Ile mocy zabiera zapchany DPF. Zazwyczaj w przypadku zapchanego podzespołu, kierowcy zauważają spadek osiągów, który wynika często z przejścia takiego Diesla w tryb pracy awaryjnej, wówczas to decydując się na nielegalne wycinanie takiego podzespołu, rzeczywiście zauważają chwilową poprawę pracy silnika, która wynika z usunięcia „źródła” tego stanu rzeczy. Miejmy jednak na uwadze, iż praca bez DPF nie będzie dla silnika czymś naturalnym i zazwyczaj w niedługim czasie, szczególnie w przypadku prowizorycznie wykonanego zabiegu, silnik ponownie, obciążony taką pracą zaczyna się wycofywać i początkowo odzyskana moc ulega na nowo utracie.

Jedynym skutecznym, trwałym, a przede wszystkim - nie ma się co oszukiwać – legalnym sposobem na to, aby DPF i brak mocy nie dotyczył naszego auta, jest poddanie takiego filtra serwisowej regeneracji, która przywróci w nim początkową przepustowość, porównywalną do tej, którą charakteryzuje się nowy podzespół.

Filtr cząstek stałych

DPF wypalanie – czy zawsze się sprawdza?

To prawda, iż wypalanie stanowi jedną z metod regeneracji filtra. Pamiętajmy jednak, iż w przypadku bardzo wyeksploatowanego podzespołu nie sprawdzi się najlepiej, a uzyskany efekt będzie krótkotrwały. Jak wiemy, wówczas to w takim filtrze zalega duża ilość popiołu, który jest odporny na proces dopalania, a jedynym skutecznym sposobem na jego eliminację jest wykonanie specjalistycznego czyszczenia w serwisie za pomocą metody hydrodynamicznej, która to odzyska w nim niemal 100% drożności, a wówczas gwarantujemy, iż DPF i brak mocy z jego powodu stanie się dla nas obcym zjawiskiem.

Filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Bartek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF to urządzenie montowane w silnikach diesla, aby zmniejszyć emisję cząstek stałych. Jeśli pojazd z DPF ma problemy z utratą mocy, może to wynikać z zatkanego lub uszkodzonego filtra. Filtr może wymagać czyszczenia lub wymiany, aby przywrócić prawidłową wydajność silnika. Innymi możliwymi przyczynami utraty mocy mogą być problemy z systemem paliwowym, systemem dolotowym powietrza lub systemem wydechowym. Wymagana jest prawidłowa diagnoza, aby określić dokładną przyczynę problemu.
Marianek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja od kilku dni zauważyłem brak mocy silnika pojazdu, i tak sobie tutaj czytam i teraz już wiem, że należy sprawdzić dpf. Może doszło do jego zapchani.
Alek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się okazało, w moim samochodzie ten spadek mocy oznaczał zapchany filtr DPF. Umówiłem się w serwisie na regenerację i po 2 dniach wszystko było gotowe, samochód jak nówka sztuka :D
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli ma się całkowicie zanieczyszczonego DPFa w samochodzie i nie robi się nic, żeby go udrożnić, to niedziwne, że silnik traci moc ... Jak się dobrze zregeneruje filtr DPF, to problem z silnikiem także się skończy
Johny
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Spadek mocy nie musi jednoznacznie oznaczać awarii filtra DPF. Dlatego warto zrobić diagnostykę, przynajmniej będzie wiadomo, co trzeba naprawiać.

Popularne wpisy