Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Czym może być spowodowany spadek mocy?
Jeżeli zauważyli Państwo w swoim aucie przypadłość, jaką jest często związany z filtrem DPF – brak mocy to najprawdopodobniej występuje kłopot z zapchanym podzespołem.
Zazwyczaj pierwsze objawy zapchanego DPF to nie tylko spadek mocy, ale również:
- pojawienie się kontrolki filtra cząstek stałych DPF,
- problem z nabraniem większej prędkości,
- odczuwanie znacznego dyskomfortu w trakcie jazdy,
- zauważalne i nieuzasadnione skoki obrotów,
- załączanie się trybu awaryjnego w pracy takiego Diesla.
Jak możemy się domyśleć, takie objawy współwystępujące w trakcie użytkowania naszego Diesla, w znacznym stopniu odbiorą nam przyjemność z jazdy i skomplikują każdą podróż. Miejmy jednak na uwadze, iż jazda na zapchanym DPF to nie tylko dyskomfort, ale również realne obciążenie dla jednostki napędowej, a także innych podzespołów.
I tak na przykład następstwem zapełnionego filtra cząstek stałych będzie dokonywanie częstych prób wypalania sadzy, inicjowanych przez sterownik silnika. Wówczas to będzie on podawał dodatkowe dawki paliwa, a taka ich częsta aplikacja doprowadzi do znacznego rozrzedzenia oleju silnikowego, który utraci swe niezbędne dla prawidłowej pracy właściwości smarne, a tym samym może to doprowadzić do szybkiej utraty jego żywotności poprzez zatarcie. Bez wątpienia taki sam stan rzeczy zaobserwujemy, również biorąc pod lupę kondycję turbiny, która po takiej jeździe, podobnie jak i sam silnik będzie najpewniej w kiepskiej kondycji.
W tym miejscu warto również rozwiązać kwestię tego, ile mocy zabiera DPF. Otóż powinno ono brzmieć raczej – Ile mocy zabiera zapchany DPF. Zazwyczaj w przypadku zapchanego podzespołu, kierowcy zauważają spadek osiągów, który wynika często z przejścia takiego Diesla w tryb pracy awaryjnej, wówczas to decydując się na nielegalne wycinanie takiego podzespołu, rzeczywiście zauważają chwilową poprawę pracy silnika, która wynika z usunięcia „źródła” tego stanu rzeczy. Miejmy jednak na uwadze, iż praca bez DPF nie będzie dla silnika czymś naturalnym i zazwyczaj w niedługim czasie, szczególnie w przypadku prowizorycznie wykonanego zabiegu, silnik ponownie, obciążony taką pracą zaczyna się wycofywać i początkowo odzyskana moc ulega na nowo utracie.
Jedynym skutecznym, trwałym, a przede wszystkim - nie ma się co oszukiwać – legalnym sposobem na to, aby DPF i brak mocy nie dotyczył naszego auta, jest poddanie takiego filtra serwisowej regeneracji, która przywróci w nim początkową przepustowość, porównywalną do tej, którą charakteryzuje się nowy podzespół.
DPF wypalanie – czy zawsze się sprawdza?
To prawda, iż wypalanie stanowi jedną z metod regeneracji filtra. Pamiętajmy jednak, iż w przypadku bardzo wyeksploatowanego podzespołu nie sprawdzi się najlepiej, a uzyskany efekt będzie krótkotrwały. Jak wiemy, wówczas to w takim filtrze zalega duża ilość popiołu, który jest odporny na proces dopalania, a jedynym skutecznym sposobem na jego eliminację jest wykonanie specjalistycznego czyszczenia w serwisie za pomocą metody hydrodynamicznej, która to odzyska w nim niemal 100% drożności, a wówczas gwarantujemy, iż DPF i brak mocy z jego powodu stanie się dla nas obcym zjawiskiem.
Komentarze