Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co to jest filtr DPF?
Jeżeli są Państwo w posiadaniu auta z silnikiem wysokoprężnym Diesla, to pytania z zakresu DPF – co to jest, najprawdopodobniej nie będą w tym miejscu potrzebne, gdyż już pewnie mieli Państwo szansę się z nim „zapoznać”.
Nie da się bowiem ukryć, iż w wyniku długotrwałej eksploatacji naszego Diesla kwestią czasu jest, gdy zapchany filtr DPF objawy swe ukaże w następującej postaci:
- wyskakującej kontrolki DPF,
- szarpań odczuwalnych w trakcie przyspieszania i kłopotów z osiągnięciem wyższej prędkości,
- wyczuwalnie mniejszej mocy jednostki napędowej,
- kłopotów z chociażby pozostającą w silnej zależności z DPF – turbiną,
- przechodzenia silnika w tryb pracy awaryjnej.
Najlepszym rozwiązaniem wówczas jest poddanie takiego filtra serwisowemu czyszczeniu, które wykazuje najlepsze efekty w zakresie przywracania drożności w DPF. Jeżeli chodzi o filtr DPF – czyszczenie serwisowe przynosi najlepsze efekty i maksymalnie wydłuża żywotność filtra, który odzyskuje po takim zabiegu niemal 100% przepustowości. Bez problemu bowiem usuwa nie tylko sadzę, ale i popiół, a przy tym jest bezpieczny dla delikatnego podzespołu i najbliższy środowisku.
Jak wiemy DPF i wypalanie powinno następować w sposób samoczynny. Jeżeli tak się nie dzieje, nie ma co eksperymentować z wypalaniem DPF chociażby na postoju, ponieważ ma ono fatalny wpływ na kondycję nie tylko samego filtra, ale i silnika, który to źle znosi dodawanie gazu w trakcie postoju i nagłe skoki obrotów. Silnik podczas wypalania na postoju nie jest chłodzony w naturalny sposób, jak przy wypalaniu pasywnym w trakcie jazdy, tak więc ulega często wówczas przegrzaniu, co skutkuje w połączeniu tym, iż jego żywotność ulega znacznemu skróceniu.
DPF – w jakich samochodach? Udzielamy odpowiedzi
Jeżeli chodzi o filtr cząstek stałych w postaci DPF, to spotkamy go w autach z silnikiem Diesla. Filtr ten montowany był w autach jeszcze przed 2000 rokiem. Natomiast obowiązek montowania go w każdym nowym pojeździe z silnikiem wysokoprężnym Diesla został wprowadzony w 2006 roku w odpowiedzi na normę emisji spalin EURO IV, która pośrednio nałożyła na producentów aut z silnikiem wysokoprężnym Diesla obowiązek redukcji emitowanych przez nie ilości cząstek stałych.
Mając na uwadze DPF – co to jest i jak ważną funkcję pełni dla środowiska, winniśmy dbać o to, aby mógł spełniać swą misję w jak najbardziej efektywny sposób. Odpowiednia eksploatacja, stosowanie się do zaleceń producenta, a także regularna kontrola serwisowa jest w stanie w znacznym stopniu zminimalizować ryzyko powstawania ewentualnych usterek.
Komentarze