Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Spośród tych dwóch czynności powinieneś skupić się na czyszczeniu filtra cząstek stałych, ponieważ usuwanie tego podzespołu, jak i katalizatora jest niezgodne z prawem i można ponieść bardzo srogie konsekwencje. Filtr DPF z racji swojej utrudnionej pracy gromadzi w sobie zanieczyszczenia, których później należy się pozbyć, bo inaczej prowadzą do zapchania kanalików filtrujących podzespołu. Mało tego – nie tylko sadza jest odpowiedzialna za niedrożność filtra cząstek stałych, ale w szczególności popiół, który powstaje przez dopalenie sadzy. Wykonując procedurę wypalania DPF, pozbywasz się palnych osadów, jednak aby proces ten przebiegł bezproblemowo i sprawnie, musisz mieć do tego warunki i trzymać się ściśle określonych zasad. Powracając do tematu wycinania filtra cząstek stałych, to wiedz, że nie uda Ci się utrzymać w tajemnicy tego, że w układzie wydechowym jego brakuje, ponieważ wyda się to przy niespodziewanej kontroli Policji lub na badaniu technicznym auta.
Problematyczny filtr DPF - usuwać, wypalać, czy czyścić? - Usunięcie DPF - kara
Kary za brak filtra cząstek stałych są i mała jest szansa, że się od nich odstąpi, także licz się z tym, że prędzej czy później możesz otrzymać karę pieniężną do zapłaty, zabiorą Ci dowód rejestracyjny auta i będzie problem z przeglądem technicznym. Aby uniknąć problemów z DPF, zajmij się wypalaniem sadzy od czasu do czasu, pamiętaj także o chemicznym czyszczeniu w celu usunięcia nie tylko sadzy, ale również popiołu, ale nie usuwaj go z samochodu, ponieważ i tak będzie Ci nakazane kupić i zamontować go ponownie.
Usuwanie DPF - czy warto wycinać filtr cząstek stałych? - Usuwanie DPF ze sterownika
Nie warto wyłączać pracy filtra DPF ze sterownika ani podejmować się jego wycięcia przez wzgląd na prawo i aspekt etyczny, gdyż przyczyniałbyś się do zanieczyszczania środowiska gęstymi kłębami dymu, w którym znajdują się wszystkie te rakotwórcze pierwiastki chemiczne. Poza tym istnieje prawdopodobieństwo, że podczas usuwania DPF zapomni się o wprowadzeniu zmian w oprogramowaniu sterownika silnika lub zamontować emulator, aby ten sterownik nie przypominał sobie o potrzebie wypalania DPF.
Metody czyszczenia DPF - czyli jak usunąć popiół z filtra DPF - Wycięcie DPF a moc pojazdu
Zacznijmy może od tego, że dzięki wycięciu filtra DPF nie zwiększy się moc pojazdu, tak więc, jeśli zależy Ci na wyższej mocy silnika, to poprzez usunięcie filtra cząstek stałych Ci się nie uda. W ofercie serwisów samochodowych można znaleźć wiele rodzajów oczyszczania DPF (wypalanie w piecu, czyszczenie bez demontażu, czyszczenie ultradźwiękami, pneumatyczne, hydrodynamiczne), natomiast wiedz, że z tych wymienionych popiół jest w stanie usunąć wyłącznie mycie filtra pod ciśnieniem (czyszczenie hydrodynamiczne).
Usuwanie filtrów DPF / FAP – aspekt techniczny i prawny - Wycięcie DPF konsekwencje 2021 rok
Aspekt techniczny usuwania filtra DPF / FAP polega na tym, że jeśli wyłączasz go ze sterownika silnika lub wycinasz, musisz zrobić to prawidłowo i wprowadzić zmiany w ustawieniach lub też umieścić emulator DPF. Czasami też potrzebne jest skonstruowanie nowych map dla sterownika silnika. Jeśli chodzi o aspekt prawny, to utracisz homologację, będziesz mieć problem z uzyskaniem pozytywnego wyniku badania technicznego, a także mandat do zapłacenia. Takie konsekwencje właśnie możesz ponieść za brak filtra cząstek stałych.
Komentarze