DPF - fakty i mity na jego temat

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Jednym z najważniejszych podzespołów w samochodzie jest filtr cząstek stałych, o którym bardzo dużo się mówi, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, dlatego poniżej wypiszemy kilka najbardziej powszechnych faktów i mitów o DPF:

FAKT:

To prawda, jeśli słyszysz, że żywotność filtra DPF zależy od odpowiedniej eksploatacji oraz od wykonywania regeneracji. Dlaczego? Nie od dziś wiadomo, że pojazdy ze wbudowanym filtrem cząstek stałych powinny od czasu do czasu przejechać dłuższe dystanse, aby porządnie rozgrzać silnik. Dzięki temu sadza będzie mogła swobodnie się wypalić. Pamiętaj, że wypalanie DPF jest również bardzo ważnym aspektem, aby podzespół mógł dobrze pracować.

MITY:

  • „Po co mam regenerować filtr cząstek stałych, jeżeli najpierw trzeba go rozciąć, aby wyciągnąć go z układu wydechowego. Przecież to może zniszczyć obudowę tego podzespołu". Nic bardziej mylnego, owszem filtr DPF jest wymontowany z układu wydechowego, ale specjaliści wiedza, jak to bezpiecznie zrobić;
  • „Filtr cząstek stałych powstał dlatego, aby uszczęśliwić ekologów, a tak naprawdę wcale nie jest potrzebny”. Spaliny nie tylko zatruwają środowisko, ale także nasze zdrowie, dlatego w celu uchronienia się przed poważnymi chorobami, powstały filtry cząstek stałych;
  • „Jak już raz wykonam regenerację DPF w ASO, to będę musiał ją ponawiać co chwilę”. Absolutnie tak nie jest. Jeżeli raz dobrze wykonasz regenerację filtra cząstek stałych, to wystarczy ona na przejechanie nawet 200 tysięcy kilometrów. Zatem jest duże prawdopodobieństwo, że przy odpowiedniej eksploatacji, możesz zapomnieć na dobre kilka lat o przeprowadzeniu ponownej regeneracji;
  • „Wolę usunąć filtr cząstek stałych, aby skończyły się moje wszystkie problemy z tym podzespołem”. Pozbycie się filtra cząstek stałych grozi utratą dowodu rejestracyjnego, mandatem oraz problemem z przeglądem technicznym. Nie jest to tez prawdą, że usunięcie filtra cząstek stałych będzie tańsze od jego regeneracji. Przy wyłączeniu DPF trzeba pamiętać o zmianach w programie, aby sterownik silnika nie domagał się wypalania, więc koszt już wzrasta o dodatkową usługę. Warto wspomnieć także o wymogu ponownego montażu, bo prędzej czy później, będziesz musiał to zrobić.
Fakty i Mity o DPF

1. Filtr cząstek stałych – objawy całkowicie zatkanego podzespołu

Najczęściej występującymi objawami są: nagły spadek mocy jednostki napędowej, pojawienie się kontrolki wypalania DPF, nierównomierna praca jednostki napędowej, uczucie drgania i szarpania silnikiem; poza kłopotami z pracą silnika może pojawić się także problem z turbosprężarką. Podsumowując, jeżeli pojawią się u Ciebie w samochodzie jakiekolwiek niepokojące objawy, należy bardzo szybko działać.

Filtr cząstek stałych – czyszczenie w ASO

Czyszczenie filtra cząstek stałych w serwisie jest bardzo zalecane, ponieważ tylko wtedy będziesz mieć pewność, że usługa zostanie wykonana dobrze i filtr zostanie udrożniony w 100 procentach. Odzyska on fabryczne parametry, dzięki czemu powróci Twój komfort jazdy oraz przestanie zaburzać pracę pozostałych elementów samochodu.

Czyszczenie filtra Cząstek Stałych w ASO
      Proces regeneracji trwa około jednego dnia wraz z montażem, więc nie będziesz długo czekać na odbiór, a jeśli chodzi o koszt, to też cena jest bardzo atrakcyjna.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (Diesel Particulate Filter) jest ważnym elementem układu wydechowego w silnikach diesla, który ma na celu redukcję emisji szkodliwych cząstek stałych do atmosfery. Poniżej przedstawiam kilka faktów i mitów na temat DPF: Fakt: DPF jest obowiązkowy dla silników diesla spełniających normy emisji spalin. Mit: Usunięcie DPF zwiększa moc silnika. Faktem jest, że usunięcie DPF może prowadzić do nieprawidłowej pracy silnika, co może skutkować spadkiem mocy i zwiększonym zużyciem paliwa. Fakt: DPF musi być regularnie czyszczony lub wymieniany. Mit: DPF jest niepotrzebny, ponieważ nowoczesne silniki diesla emitują już mało cząstek stałych. Faktem jest, że nawet nowoczesne silniki diesla emitują cząstki stałe, które mogą być szkodliwe dla zdrowia i środowiska, dlatego DPF jest nadal ważnym elementem układu wydechowego. Fakt: Jazda pojazdem bez DPF jest nielegalna w wielu krajach i może skutkować karami finansowymi. Mit: Czyszczenie DPF jest drogie. W rzeczywistości koszt czyszczenia DPF jest zazwyczaj niższy niż wymiana filtra, a regularne czyszczenie pozwala na dłuższą żywotność DPF.
Pietruszyński_39
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super artykuł. Czasami się coś usłyszy od kolegi czy mechanika o dpf-ie, i nie wiadomo czy to jest prawdziwa informacja czy tylko mit..warto jednak dużo czytać.
sam.pat
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo ciekawy artykuł o mitach i faktach. Super napisane, myślę że warto to przeczytać, żeby mieć obiektywną wiedzę o DPF.
Irek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo fajna ciekawostka o DPF! u Was zawsze można dowiedzieć się czegoś ciekawego. Dużo się mówi o tym DPF i zastanawiałem się, czy to faktycznie EKO zabieg, czy realne działanie hamujące emisję spalin.
MAREK
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo fajnie opisany artykuł. Zgadzam się z przedstawionymi faktami i mitami na temat DPF!

Popularne wpisy

7 kwietnia 2021

Filtr DPF 1K0254705KX

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje ...

4 Grudzień 2020

Katalizator w Dieslu

Jak działa i po co w ogóle jest katalizator w Dieslu? Pytanie to kierują do nas zwłaszcza ci kierowcy, którzy stykają się z awarią owego podzespołu, która traktowana jest jako zmora obecnych użytkowników zarówno Diesli, jak i samochodów z silnikami benzynowymi, ponieważ w ich układach wydechowych tak ...