Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jednym z najważniejszych podzespołów w samochodzie jest filtr cząstek stałych, o którym bardzo dużo się mówi, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, dlatego poniżej wypiszemy kilka najbardziej powszechnych faktów i mitów o DPF:
FAKT:
To prawda, jeśli słyszysz, że żywotność filtra DPF zależy od odpowiedniej eksploatacji oraz od wykonywania regeneracji. Dlaczego? Nie od dziś wiadomo, że pojazdy ze wbudowanym filtrem cząstek stałych powinny od czasu do czasu przejechać dłuższe dystanse, aby porządnie rozgrzać silnik. Dzięki temu sadza będzie mogła swobodnie się wypalić. Pamiętaj, że wypalanie DPF jest również bardzo ważnym aspektem, aby podzespół mógł dobrze pracować.
MITY:
- „Po co mam regenerować filtr cząstek stałych, jeżeli najpierw trzeba go rozciąć, aby wyciągnąć go z układu wydechowego. Przecież to może zniszczyć obudowę tego podzespołu". Nic bardziej mylnego, owszem filtr DPF jest wymontowany z układu wydechowego, ale specjaliści wiedza, jak to bezpiecznie zrobić;
- „Filtr cząstek stałych powstał dlatego, aby uszczęśliwić ekologów, a tak naprawdę wcale nie jest potrzebny”. Spaliny nie tylko zatruwają środowisko, ale także nasze zdrowie, dlatego w celu uchronienia się przed poważnymi chorobami, powstały filtry cząstek stałych;
- „Jak już raz wykonam regenerację DPF w ASO, to będę musiał ją ponawiać co chwilę”. Absolutnie tak nie jest. Jeżeli raz dobrze wykonasz regenerację filtra cząstek stałych, to wystarczy ona na przejechanie nawet 200 tysięcy kilometrów. Zatem jest duże prawdopodobieństwo, że przy odpowiedniej eksploatacji, możesz zapomnieć na dobre kilka lat o przeprowadzeniu ponownej regeneracji;
- „Wolę usunąć filtr cząstek stałych, aby skończyły się moje wszystkie problemy z tym podzespołem”. Pozbycie się filtra cząstek stałych grozi utratą dowodu rejestracyjnego, mandatem oraz problemem z przeglądem technicznym. Nie jest to tez prawdą, że usunięcie filtra cząstek stałych będzie tańsze od jego regeneracji. Przy wyłączeniu DPF trzeba pamiętać o zmianach w programie, aby sterownik silnika nie domagał się wypalania, więc koszt już wzrasta o dodatkową usługę. Warto wspomnieć także o wymogu ponownego montażu, bo prędzej czy później, będziesz musiał to zrobić.
1. Filtr cząstek stałych – objawy całkowicie zatkanego podzespołu
Najczęściej występującymi objawami są: nagły spadek mocy jednostki napędowej, pojawienie się kontrolki wypalania DPF, nierównomierna praca jednostki napędowej, uczucie drgania i szarpania silnikiem; poza kłopotami z pracą silnika może pojawić się także problem z turbosprężarką. Podsumowując, jeżeli pojawią się u Ciebie w samochodzie jakiekolwiek niepokojące objawy, należy bardzo szybko działać.
Filtr cząstek stałych – czyszczenie w ASO
Czyszczenie filtra cząstek stałych w serwisie jest bardzo zalecane, ponieważ tylko wtedy będziesz mieć pewność, że usługa zostanie wykonana dobrze i filtr zostanie udrożniony w 100 procentach. Odzyska on fabryczne parametry, dzięki czemu powróci Twój komfort jazdy oraz przestanie zaburzać pracę pozostałych elementów samochodu.
- Proces regeneracji trwa około jednego dnia wraz z montażem, więc nie będziesz długo czekać na odbiór, a jeśli chodzi o koszt, to też cena jest bardzo atrakcyjna.
Komentarze