DPF | Filter

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP oraz Katalizatorów

1. Zastosowanie filtra cząstek stałych.

Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż montowany w silnikach wysokoprężnych Diesla obowiązkowo już od kilkunastu lat DPF (filter) w znacznym stopniu pozwolił ograniczyć emisję szkodliwych cząstek stałych do atmosfery. Jeżeli chodzi o DPF i co to jest, to najlepszym stwierdzeniem będzie, iż jest to element układu wydechowego odpowiedzialny za oczyszczanie spalin z rakotwórczych cząstek stałych.

Zasada jego działania jest prosta, a mianowicie wkład jego jest skonstruowany w taki sposób, iż z łatwością przechwytuje niebezpieczne cząstki. Budowę takiego wkładu charakteryzuje większa średnica kanalików, niż w przypadku katalizatora, a także to, iż jego ściany są porowate, tak więc cząstki stałe o większej średnicy, przepływające przez filtr ze spalinami zatrzymują się na nich i nie mają możliwości wydostać się na zewnątrz. Kanały takie dodatkowo w celu jeszcze większej skuteczności w wyłapywaniu niebezpiecznych substancji, wyścielone są powłoką o właściwościach katalitycznych, którą najczęściej tworzy platyna, nie ma więc co się dziwić, iż filtr cząstek stałych i cena takiego podzespołu jest tak wysoka.

Należy pamiętać, iż filtr cząstek stałych nie może magazynować wychwyconych cząstek w nieskończoność. W wyniku wytężonej pracy DPF – wypalanie staje się z czasem koniecznością, tylko to pozwoli mu na wykonywanie w dalszym stopniu swej pracy efektywnie. Im bowiem mniejszy przepływ w filtrze, tym mniejsza jego skuteczność.

Możemy wyróżnić następujące sposoby wypalania filtra DPF:
- wypalanie DPF samoczynnie w trakcie jazdy,
-wypalanie DPF na postoju,
- wypalanie serwisowe.

Powracając do kwestii wypalania, to zazwyczaj dokonywane jest ono samoczynnie na skutek komendy sterownika silnika, który na podstawie pomiarów czujnika, zamieszczonych w układzie wydechowym i ściśle współpracujących z DPF, dostaje sygnał, iż filtr jest zapełniony. Jak wiemy, temperatura niezbędna do dopalania sadzy to około 600 stopni Celsjusza, tak więc DPF w celu jej osiągnięcia dokonuje dodatkowej podaży paliwa, która podkręca temperaturę spalania.

W przypadku, gdy filtr cząstek stałych i kontrolka pojawi się na desce rozdzielczej naszego Diesla, to warto zainicjować tego typu regenerację wybierając się na co najmniej 20 minutową przejażdżkę, najlepiej na drogę szybkiego ruchu, gdzie zachowanie jednostajnej jazdy na wyższych obrotach będzie możliwe. Wówczas to zauważymy chwilowy wzrost spalania naszego Diesla, który to objaw, podobnie zresztą jak kontrolka, powinien zniknąć po zakończonym procesie. 

Filtr DPF w Dieslu

Filtr DPF – czyszczenie zapchanego podzespołu

W przypadku, gdy nasz filtr jest już nadmiernie zapchany, czy też zajęty w dużej mierze przez popiół, to nie ma innej możliwości, jak poddanie takiego podzespołu czyszczeniu metodą wodną. Ta forma regeneracji sprawia, iż z filtra wypłukiwane są wszelkie zanieczyszczenie, łącznie z popiołem. Wypalanie zaś jest to czynność, która zwalnia chwilowo tylko nieco miejsca w filtrze poprzez wypalenie sadzy, tak więc będzie dawała chwilowy efekt i w niedługim czasie najpewniej wymagała powtórki. Czyszczenie metodą hydrodynamiczną to nie tylko większa efektywność, ale wbrew pozorom również oszczędność czasu i pieniędzy, a nasz DPF filter po takim zabiegu może śmiało konkurować pod względem parametrów z tym ze sklepowej półki.

Filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF to filtr cząstek stałych, który montowany jest w układzie wydechowym samochodów z silnikami Diesla. Jego zadaniem jest usuwanie zanieczyszczeń, takich jak np. pyły i tlenki azotu, z wydechu, aby zwiększyć czystość powietrza i spełnić normy emisji spalin. Filtry cząstek stałych są skonstruowane tak, aby przechwytywać cząstki stałe, które powstają podczas spalania paliwa. DPF jest elementem układu wydechowego, który wymaga regularnego oczyszczania, ponieważ zanieczyszczenia mogą zwiększać jego oporność i zmniejszać jego skuteczność.
Wincent
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W tych czasach to aż strach wycinać ten nieszczęsny DPF. Mój jest nieco kłopotliwy, ale jakoś z=się z nim jeszcze męczę. Za jakiś czas kupię nowy i mam nadzieję, że to skutecznie sprawę rozwiąże.
Ignaś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bez dpf-a do środowiska dostało by się tyle zanieczyszczeń.. więc proste, że musi tam być. Ci co go wycinają chyba w ogóle się nad tym nigdy nie zastanawiali.
Damian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że wymyślili coś, co ogranicza wydostawanie się tego syfu do powietrza, którym przecież oddychamy! Ludzie i tak bezmyślnie wycinają filtry DPF, jak tylko zaczną szwankować.
Piotr
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Chciałem usunąć kiedyś DPF z mojego samochodu, ale naczytałem się o tych karach i mi przeszło xd Teraz staram się go na bieżąco wypalać w trasie i na razie wszystko działa :D

Popularne wpisy

11 lutego 2021

DPF-a kopcenie

Przypadłość, jaką jest DPF-a kopcenie może mieć wiele przyczyn. Nadmierne zadymienie z układu wydechowego często pojawia się w następujących sytuacjach: ...