Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych jest obowiązkowym elementem układu wydechowego pojazdów zarówno z silnikiem wysokoprężnym, jak i benzynowym i umiejscowiony jest w układzie wydechowym, natomiast w niektórych samochodach możesz go znaleźć w komorze silnika (Toyota, Audi, VW z silnikiem 1.6 lub 1.9 TDI). Filtr DPF jest wmontowany między katalizatorem utleniającym a katalizatorem SCR albo też przy tłumiku. Filtr cząstek stałych jest otoczony czujnikami ciśnienia spalin oraz temperatury monitorując stan tego podzespołu, procesy filtracji spalin, procesów katalitycznych i w razie potrzeby daje odpowiedni sygnał komputerowi auta. Filtra DPF, który już od wielu lat jest ulokowany na swoim miejscu, nie wolno wycinać / wyłączać, ponieważ grożą za to poważne kary. Zanim zdecydujesz się na podjęcie tak ryzykownej decyzji, zastanów się kilka razy, ponieważ ten element jest odpowiedzialny za usuwanie szkodliwych związków chemicznych (węglowodory, siarczany, tlenki azotu, węgla, niespalone resztki oleju i woda), aby nie wydostały się do atmosfery.
Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? - DPF - cena
Objawy zapchanego filtra cząstek stałych są bardzo charakterystyczne, więc jest małe prawdopodobieństwo, że nie rozpoznasz po nich możliwie występującego problemu z tym podzespołem. Otóż odczujesz znaczący spadek mocy silnika, może pojawić się kontrolka DPF, z rury wydechowej będzie wydobywać się bardzo dużo sadzy, możesz mieć problem z przyspieszaniem, turbosprężarka też zacznie szwankować. Na tego typu objawy należy jak najszybciej zareagować, aby nie musieć kupować nowego filtra DPF, który może być bardzo drogi.
Czyszczenie (regeneracja) DPF-a.- jak, gdzie i za ile? - Jak usunąć popiół z DPF?
Jeśli czujesz, że Twój filtr cząstek stałych potrzebuje porządnego oczyszczania, zgłoś się na usługę regeneracji do ASO, ponieważ warto pamiętać, że nie tylko sadza jest odpowiedzialna za zablokowanie kanalików filtrujących, ale także popiół, który powstaje wskutek dopalania sadzy. Na popiół najlepszą metodą czyszczenia jest mycie wodne pod ciśnieniem.
Kontrolka DPF - co to jest i co oznacza, gdy się zapali? - Czyszczenie DPF bez demontażu
Kontrolka wypalania filtra cząstek stałych świadczy o tym, że poziom zapełnienia podzespołu jest bardzo duży i wymaga się od użytkownika swojego samochodu wykonania samoregeneracji. Możesz też w celu udrożnienia filtra DPF zaaplikować specjalnie dedykowany do oczyszczania preparat, np. K2 DPF Cleaner. Zapoznaj się z instrukcją obsługi i na jej podstawie rozpocznij czyszczenie, które nie wymaga demontażu DPF.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Czyszczenie DPF - cena
Wypalanie zawartości filtra cząstek stałych nie jest skomplikowanym procesem, ponieważ wystarczy, że będziesz w trakcie jazdy i bez problemu możesz znaleźć odpowiednią drogę, na której dozwolone jest zwiększenie prędkości oraz podniesienie obrotów i utrzymanie takiego stylu jazdy przez około 20 minut. Jeżeli jednak sadza nie wypali się w całości po upływie tego czasu, nie przerywaj, a kontynuuj dalszą jazdę. W przypadku, gdy Twój filtr DPF będzie wymagał dokładniejszego oczyszczania, udaj się do serwisu, w którym dobiorą odpowiednią formę czyszczenia indywidualnie do zapotrzebowania filtra cząstek stałych i to w atrakcyjnej cenie.
Komentarze