Subpage photo

DPF - jakie ciśnienie różnicowe

Diana Konior
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

1. Co, gdy wystąpi nieprawidłowa wartość ciśnienia różnicowego?

Bardzo istotnym jest w przypadku diagnostyki kondycji naszego DPF – jakie ciśnienie różnicowe w nim występuje. W przypadku, gdy różnica ciśnień DPF VCDS wskazuje na nieprawidłową wartość, to należy jak najszybciej zgłosić się do serwisu w celu wykrycia powodu takiego stanu rzeczy.
Zazwyczaj za nieprawidłową różnicę ciśnień odpowiadają następujące usterki:
- uszkodzony, czy też zapchany filtr cząstek stałych,
- uszkodzony czujnik odpowiadający za pomiar różnicy ciśnień,
- niepoprawne połączenie przewodów czujnika, czy też ich uszkodzenie mechaniczne.

Nie ma co się zastanawiać, jakie jest maksymalne ciśnienie różnicowe DPF na własną rękę. Zalecamy, aby zawsze skorzystać w celu diagnostyki z pomocy autoryzowanego serwisu. Nie da się bowiem ukryć, iż to fachowcy na co dzień trudzący się regeneracją filtrów cząstek stałych najlepiej znają optymalną wartość parametrów dla każdego podzespołu.

Dokonają pomiarów, przeglądów czujnika i jego połączeń i jeżeli zajdzie taka potrzeba, bez problemu zamienią go na nowy i ponownie zaprogramują w celu efektywnej pracy. Jeżeli zaś problem leżał po stronie zapchanego filtra cząstek stałych, to dokonają jego regeneracji, a po całym zabiegu filtr cząstek stałych odzyska nie tylko fabryczną drożność, ale i DPF – mbar wróci do normy według parametrów ściśle określonych przez producenta dla poprawnej pracy danego podzespołu.

 

Ciśnienie różnicowe w filtrze cząstek stałych
DPF - jakie ciśnienie różnicowe

 


Jak oszukać czujnik DPF – czy to się sprawdzi?

Pamiętajmy, iż zdrową reakcją na problem z DPF powinna być eliminacja usterki, a nie samego podzespołu. Przypominamy, iż jest to działanie nielegalne, a taki proceder wykryty już przy pierwszym przeglądzie będzie skutkował unieruchomieniem takiego pojazdu, który to w świetle obowiązującego prawa, nie spełniając norm emisji spalin, nie ma prawa dołączyć do ruchu drogowego. Wycinanie DPF, a następnie przeprogramowanie i użycie emulatorów będzie o wiele droższe, niż samo czyszczenie takiego podzespołu, a dodatkowo wpędzi nas w kłopoty.

Zachęcamy więc aby mając na uwadze DPF i jakie ciśnienie różnicowe powinien wykazywać, dbać o to, aby działał on sprawnie, a wszelkie wykryte nieprawidłowości rozwiązywać w sposób legalny, poprzez diagnostykę i naprawę naszego podzespołu w zaufanym serwisie.

 

Stosowanie emulatorów czujnika DPF
Jak oszukać czujnik DPF - czy to się sprawdzi?

 

Diana Konior
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Komentarze

Ania 2021-07-07 15:25:09

Nieprawidłowa różnica ciśnień DPF może powodować liczne problemy i usterki, więc nie warto tego bagatelizować. Oczyszczajmy DPF i weryfikujmy jak najwcześniej problemy z podzespołami!

Norbert 2021-09-03 13:17:48

Rożnicą ciśnień DPF może sporo namieszać, dlatego jak najszybsza reakcja na taką nieprawidłowość jest niezwykle ważna. Im szybsza reakcja, tym mniejsze szkody dla naszego auta.

Bartek 2022-08-03 09:05:48

Miałem taki przypadek, że kontrolka od DPF migała. Dałem na serwis, bo myślałem, że zapchany. Okazało się, że do wymiany był właśnie wspomniany czujnik różnicy ciśnień, po prostu źle wskazywał i sterownik głupiał.

Grazia 2022-08-03 09:09:09

Bardzo ciekawy artykuł o ciśnieniu różnicowym filtra cząstek stałych. Nie wiedziałam, że nieprawidłowa wartość ciśnienia może mieć taki niegatywny skutek...

Jula09 2022-08-03 09:36:18

O tak. Ostatnio miałam problem właśnie z tą wartością ciśnienia różnicowego. Na szczęcie kolega - mechanik skutecznie załatwił ten mój problem, bo okazało się, że to tylko DPF jest zapchany!

Gumisiek 2022-08-03 09:38:13

Nie znam się na dpf-ach, a tym bardziej na ciśnieniu różnicowym dpf. Dlatego w moim przypadku pozostaje mi tylko serwis.

Marcel 2023-01-16 10:19:52

Ciśnienie różnicowe w filtrze cząstek stałych (DPF) odnosi się do różnicy między ciśnieniem przed filtrem a ciśnieniem po filtrze. Normalne ciśnienie różnicowe dla DPF powinno być niskie, ponieważ filtr jest skonstruowany w taki sposób, aby przepuszczać jak najwięcej powietrza przez niego.
Zakłada się, że ciśnienie różnicowe nie powinno przekraczać 5-10 mbar (wartość dla czterocylindrowego silnika o ZS i pojemności około 2000 ccm).

Jeśli ciśnienie różnicowe jest wyższe niż norma, oznacza to, że filtr jest zanieczyszczony i potrzebuje oczyszczenia lub wymiany. W przypadku wystąpienia problemów z ciśnieniem różnicowym należy skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od diagnostyki samochodowej, aby ustalić przyczynę i dokonać naprawy.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

29 Grudzień 2022

Kiedy należy czyścić DPF?

Kiedy należy czyścić DPF? Filtr cząstek stałych powinieneś czyśc...

29 Grudzień 2022

Co ma w sobie katalizator?

Co ma w sobie katalizator? Katalizator na pierwszy rzut...

21 Grudzień 2022

Jak wypalić DPF 2.0 TDI?

Jak wypalić DPF 2.0 TDI? Jeżeli w ostatnim czasie zauważyłeś niep...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer