DPF - jakie ciśnienie różnicowe
1. Co, gdy wystąpi nieprawidłowa wartość ciśnienia różnicowego?
Bardzo istotnym jest w przypadku diagnostyki kondycji naszego DPF – jakie ciśnienie różnicowe w nim występuje. W przypadku, gdy różnica ciśnień DPF VCDS wskazuje na nieprawidłową wartość, to należy jak najszybciej zgłosić się do serwisu w celu wykrycia powodu takiego stanu rzeczy.
Zazwyczaj za nieprawidłową różnicę ciśnień odpowiadają następujące usterki:
- uszkodzony, czy też zapchany filtr cząstek stałych,
- uszkodzony czujnik odpowiadający za pomiar różnicy ciśnień,
- niepoprawne połączenie przewodów czujnika, czy też ich uszkodzenie mechaniczne.
Nie ma co się zastanawiać, jakie jest maksymalne ciśnienie różnicowe DPF na własną rękę. Zalecamy, aby zawsze skorzystać w celu diagnostyki z pomocy autoryzowanego serwisu. Nie da się bowiem ukryć, iż to fachowcy na co dzień trudzący się regeneracją filtrów cząstek stałych najlepiej znają optymalną wartość parametrów dla każdego podzespołu.
Dokonają pomiarów, przeglądów czujnika i jego połączeń i jeżeli zajdzie taka potrzeba, bez problemu zamienią go na nowy i ponownie zaprogramują w celu efektywnej pracy. Jeżeli zaś problem leżał po stronie zapchanego filtra cząstek stałych, to dokonają jego regeneracji, a po całym zabiegu filtr cząstek stałych odzyska nie tylko fabryczną drożność, ale i DPF – mbar wróci do normy według parametrów ściśle określonych przez producenta dla poprawnej pracy danego podzespołu.

Jak oszukać czujnik DPF – czy to się sprawdzi?
Pamiętajmy, iż zdrową reakcją na problem z DPF powinna być eliminacja usterki, a nie samego podzespołu. Przypominamy, iż jest to działanie nielegalne, a taki proceder wykryty już przy pierwszym przeglądzie będzie skutkował unieruchomieniem takiego pojazdu, który to w świetle obowiązującego prawa, nie spełniając norm emisji spalin, nie ma prawa dołączyć do ruchu drogowego. Wycinanie DPF, a następnie przeprogramowanie i użycie emulatorów będzie o wiele droższe, niż samo czyszczenie takiego podzespołu, a dodatkowo wpędzi nas w kłopoty.
Zachęcamy więc aby mając na uwadze DPF i jakie ciśnienie różnicowe powinien wykazywać, dbać o to, aby działał on sprawnie, a wszelkie wykryte nieprawidłowości rozwiązywać w sposób legalny, poprzez diagnostykę i naprawę naszego podzespołu w zaufanym serwisie.

Dodaj komentarz

Komentarze
Nieprawidłowa różnica ciśnień DPF może powodować liczne problemy i usterki, więc nie warto tego bagatelizować. Oczyszczajmy DPF i weryfikujmy jak najwcześniej problemy z podzespołami!
Rożnicą ciśnień DPF może sporo namieszać, dlatego jak najszybsza reakcja na taką nieprawidłowość jest niezwykle ważna. Im szybsza reakcja, tym mniejsze szkody dla naszego auta.
Miałem taki przypadek, że kontrolka od DPF migała. Dałem na serwis, bo myślałem, że zapchany. Okazało się, że do wymiany był właśnie wspomniany czujnik różnicy ciśnień, po prostu źle wskazywał i sterownik głupiał.
Bardzo ciekawy artykuł o ciśnieniu różnicowym filtra cząstek stałych. Nie wiedziałam, że nieprawidłowa wartość ciśnienia może mieć taki niegatywny skutek...
O tak. Ostatnio miałam problem właśnie z tą wartością ciśnienia różnicowego. Na szczęcie kolega - mechanik skutecznie załatwił ten mój problem, bo okazało się, że to tylko DPF jest zapchany!
Nie znam się na dpf-ach, a tym bardziej na ciśnieniu różnicowym dpf. Dlatego w moim przypadku pozostaje mi tylko serwis.
Ciśnienie różnicowe w filtrze cząstek stałych (DPF) odnosi się do różnicy między ciśnieniem przed filtrem a ciśnieniem po filtrze. Normalne ciśnienie różnicowe dla DPF powinno być niskie, ponieważ filtr jest skonstruowany w taki sposób, aby przepuszczać jak najwięcej powietrza przez niego.
Zakłada się, że ciśnienie różnicowe nie powinno przekraczać 5-10 mbar (wartość dla czterocylindrowego silnika o ZS i pojemności około 2000 ccm).
Jeśli ciśnienie różnicowe jest wyższe niż norma, oznacza to, że filtr jest zanieczyszczony i potrzebuje oczyszczenia lub wymiany. W przypadku wystąpienia problemów z ciśnieniem różnicowym należy skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od diagnostyki samochodowej, aby ustalić przyczynę i dokonać naprawy.