Subpage photo

DPF - jakie ciśnienie różnicowe

Diana Konior
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.87

1. Co, gdy wystąpi nieprawidłowa wartość ciśnienia różnicowego?

Bardzo istotnym jest w przypadku diagnostyki kondycji naszego DPF – jakie ciśnienie różnicowe w nim występuje. W przypadku, gdy różnica ciśnień DPF VCDS wskazuje na nieprawidłową wartość, to należy jak najszybciej zgłosić się do serwisu w celu wykrycia powodu takiego stanu rzeczy.
Zazwyczaj za nieprawidłową różnicę ciśnień odpowiadają następujące usterki:
- uszkodzony, czy też zapchany filtr cząstek stałych,
- uszkodzony czujnik odpowiadający za pomiar różnicy ciśnień,
- niepoprawne połączenie przewodów czujnika, czy też ich uszkodzenie mechaniczne.

Nie ma co się zastanawiać, jakie jest maksymalne ciśnienie różnicowe DPF na własną rękę. Zalecamy, aby zawsze skorzystać w celu diagnostyki z pomocy autoryzowanego serwisu. Nie da się bowiem ukryć, iż to fachowcy na co dzień trudzący się regeneracją filtrów cząstek stałych najlepiej znają optymalną wartość parametrów dla każdego podzespołu.

Dokonają pomiarów, przeglądów czujnika i jego połączeń i jeżeli zajdzie taka potrzeba, bez problemu zamienią go na nowy i ponownie zaprogramują w celu efektywnej pracy. Jeżeli zaś problem leżał po stronie zapchanego filtra cząstek stałych, to dokonają jego regeneracji, a po całym zabiegu filtr cząstek stałych odzyska nie tylko fabryczną drożność, ale i DPF – mbar wróci do normy według parametrów ściśle określonych przez producenta dla poprawnej pracy danego podzespołu.

 

Ciśnienie różnicowe w filtrze cząstek stałych
DPF - jakie ciśnienie różnicowe

 


Jak oszukać czujnik DPF – czy to się sprawdzi?

Pamiętajmy, iż zdrową reakcją na problem z DPF powinna być eliminacja usterki, a nie samego podzespołu. Przypominamy, iż jest to działanie nielegalne, a taki proceder wykryty już przy pierwszym przeglądzie będzie skutkował unieruchomieniem takiego pojazdu, który to w świetle obowiązującego prawa, nie spełniając norm emisji spalin, nie ma prawa dołączyć do ruchu drogowego. Wycinanie DPF, a następnie przeprogramowanie i użycie emulatorów będzie o wiele droższe, niż samo czyszczenie takiego podzespołu, a dodatkowo wpędzi nas w kłopoty.

Zachęcamy więc aby mając na uwadze DPF i jakie ciśnienie różnicowe powinien wykazywać, dbać o to, aby działał on sprawnie, a wszelkie wykryte nieprawidłowości rozwiązywać w sposób legalny, poprzez diagnostykę i naprawę naszego podzespołu w zaufanym serwisie.

 

Stosowanie emulatorów czujnika DPF
Jak oszukać czujnik DPF - czy to się sprawdzi?

 

Komentarze

Ania 2021-07-07 15:25:09

Nieprawidłowa różnica ciśnień DPF może powodować liczne problemy i usterki, więc nie warto tego bagatelizować. Oczyszczajmy DPF i weryfikujmy jak najwcześniej problemy z podzespołami!

Norbert 2021-09-03 13:17:48

Rożnicą ciśnień DPF może sporo namieszać, dlatego jak najszybsza reakcja na taką nieprawidłowość jest niezwykle ważna. Im szybsza reakcja, tym mniejsze szkody dla naszego auta.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

28 września 2021

Jak powinna wyglądać regeneracja filtra cząstek stałych DPF?

Przede wszystkim regeneracja filtra cząstek stałych powinna...

27 września 2021

Czy można przerwać wypalanie DPF?

Przerwany proces wypalania postojowego sadzy z DPF może doprowadzić...

24 września 2021

Zastąpienie katalizatora

Katalizator spełnia swoją określoną funkcję i nie jest możliwe...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer