DPF kopci na czarno

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

1. Czy zastanawiałeś się kiedyś, o czym świadczy to, iż DPF kopci na czarno?

Jeżeli jesteśmy pewni, iż to on jest przyczyną powstawania zadymienia o tym zabarwieniu, to najprawdopodobniej mamy do czynienia z nadmiernie zapchanym filtrem cząstek stałych, a za ten kolor odpowiedzialne są złogi sadzy, z którymi nasz podzespół przestał sobie radzić.

Jeżeli zauważymy, że DPF kopci na czarno, najpewniej również pojawią się takie objawy, jak:
- załączanie się kontrolki DPF,
- zwiększone spalanie,
- odczuwany dyskomfort w trakcie jazdy (liczne dławienia jednostki napędowej),
- pogorszenie się osiągów silnika Diesla.

Warto obserwować, czy objawy nakładają się na siebie, ponieważ nie zawsze czarny dym, który wydobywa się z rury wydechowej naszego Diesla, będzie oznaczał problem z DPF. Takie zabarwienie dymu obecne jest również przy uszkodzonej pompie wtryskowej, wtryskiwaczach, czy też awarii układu doładowania.

Jednego możemy być pewni, a mianowicie tego, iż jeżeli występuje czarny dym z rury wydechowej w Diesel i spadek mocy, to powinniśmy niezwłocznie oddać samochód do serwisu, ponieważ takie zjawisko nie wróży nic dobrego.

Nie zwlekajmy wówczas z naprawą, ponieważ długotrwała jazda z taką usterką może okazać się bardzo kosztowna w swych skutkach. Dymienie takie zazwyczaj związane jest z wadliwym przebiegiem spalania mieszanki, a wtedy to pozostałości w postaci cząsteczek sadzy po takim spalaniu wylatują często z układu wydechowego naszego Diesla w postaci czarnych kłębów dymu.

Jeżeli więc Diesel dymi na czarno na wysokich obrotach, a przy tym obserwujemy inne niepokojące objawy, takie jak: problem z uruchomieniem jednostki, czy też nierówną pracę silnika, może to wskazywać na to, iż mamy problem ze wtryskiwaczami, które jak wiemy, są bardzo delikatnym i kapryśnym podzespołem, a już samo zasilanie złej jakości paliwem jest w stanie w znacznym stopniu ograniczyć skuteczność ich pracy i doprowadzić do skrócenia żywotności.

Przypominamy jednak, iż również wtryskiwacze podlegają regeneracji, tak więc nie powinniśmy odkładać w czasie decyzji o oddaniu naszego niesprawnego Diesla w ręce fachowców. To od naszej szybkiej reakcji uzależniony jest czas, jaki trzeba będzie poświęcić na naprawę usterki, a także jaki, jej koszt ostatecznie poniesiemy.

Filtr DPF

Diesel nie kopci? Odpowiadamy

Otóż w przypadku sprawnie działającego Diesla, stwierdzenie, iż naturalnie, że kopci w dzisiejszych czasach się nie sprawdzi. Nowoczesne Diesle to ekologiczne Diesle, a o uciążliwym zadymieniu w przypadku sprawnie działających podzespołów nie ma mowy. Jeszcze w starszych generacjach może i się z nim spotkamy, ale mowa tu o autach z silnikiem wysokoprężnym, w których to filtr cząstek stałych nie występował, a wówczas to podczas szybkiej jazdy i wysokich obrotów za takim pojazdem snuła się czarna chmura dymu. Obecnie na fakt, iż DPF kopci na czarno nie ma usprawiedliwienia, a pojazd taki należy bezzwłocznie oddać do serwisu, gdzie już po krótkiej chwili doświadczony diagnosta odnajdzie przyczynę tego stanu rzeczy.

Filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest elementem układu wydechowego w samochodach z silnikiem diesla. Jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząstek stałych, takich jak sadza i pyły. Jeśli twój samochód kopci na czarno po włączeniu silnika, może to oznaczać, że filtr DPF jest zatkany lub uszkodzony. Warto pamiętać, że kopcenie z układu wydechowego podczas wypalania DPF jest normalne. Można zacząć się martwić, gdyby to kopcenie się utrzymywało. Aby uniknąć problemów z DPF, ważne jest, aby na bieżąco wypalać DPF oraz kontrolować stan pozostałych podzespołów.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój samochód kopci właśnie w trasie i jest to tylko i wyłącznie sygnał dla mnie, że DPF się wypala. Kiedy kopci częściej, to faktycznie można się zaniepokoić...
Franciszek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze wiedzieć, że przyczyną kopcenia dpf-a na czarno są złogi sadzy. Jeszcze nie miałem takie problemu, ale kto wie.. warto wiedzieć. Dziękuje.
Michalina
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kiedy mój DPF kopcił na czarno, to spodziewałam się, że to skutek zapchanego DPF... Rozpoczęłam jego wypalanie i problem ustał :)
Klusek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem taką sytuację, że z wydechu kopciło na trasie, ale ostatecznie okazało się, że to był właśnie proces wypalania filtra DPF. Kopcenie ustało po kilku godzinach.

Popularne wpisy