Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Czy zastanawiałeś się kiedyś, o czym świadczy to, iż DPF kopci na czarno?
Jeżeli jesteśmy pewni, iż to on jest przyczyną powstawania zadymienia o tym zabarwieniu, to najprawdopodobniej mamy do czynienia z nadmiernie zapchanym filtrem cząstek stałych, a za ten kolor odpowiedzialne są złogi sadzy, z którymi nasz podzespół przestał sobie radzić.
Jeżeli zauważymy, że DPF kopci na czarno, najpewniej również pojawią się takie objawy, jak:
- załączanie się kontrolki DPF,
- zwiększone spalanie,
- odczuwany dyskomfort w trakcie jazdy (liczne dławienia jednostki napędowej),
- pogorszenie się osiągów silnika Diesla.
Warto obserwować, czy objawy nakładają się na siebie, ponieważ nie zawsze czarny dym, który wydobywa się z rury wydechowej naszego Diesla, będzie oznaczał problem z DPF. Takie zabarwienie dymu obecne jest również przy uszkodzonej pompie wtryskowej, wtryskiwaczach, czy też awarii układu doładowania.
Jednego możemy być pewni, a mianowicie tego, iż jeżeli występuje czarny dym z rury wydechowej w Diesel i spadek mocy, to powinniśmy niezwłocznie oddać samochód do serwisu, ponieważ takie zjawisko nie wróży nic dobrego.
Nie zwlekajmy wówczas z naprawą, ponieważ długotrwała jazda z taką usterką może okazać się bardzo kosztowna w swych skutkach. Dymienie takie zazwyczaj związane jest z wadliwym przebiegiem spalania mieszanki, a wtedy to pozostałości w postaci cząsteczek sadzy po takim spalaniu wylatują często z układu wydechowego naszego Diesla w postaci czarnych kłębów dymu.
Jeżeli więc Diesel dymi na czarno na wysokich obrotach, a przy tym obserwujemy inne niepokojące objawy, takie jak: problem z uruchomieniem jednostki, czy też nierówną pracę silnika, może to wskazywać na to, iż mamy problem ze wtryskiwaczami, które jak wiemy, są bardzo delikatnym i kapryśnym podzespołem, a już samo zasilanie złej jakości paliwem jest w stanie w znacznym stopniu ograniczyć skuteczność ich pracy i doprowadzić do skrócenia żywotności.
Przypominamy jednak, iż również wtryskiwacze podlegają regeneracji, tak więc nie powinniśmy odkładać w czasie decyzji o oddaniu naszego niesprawnego Diesla w ręce fachowców. To od naszej szybkiej reakcji uzależniony jest czas, jaki trzeba będzie poświęcić na naprawę usterki, a także jaki, jej koszt ostatecznie poniesiemy.
Diesel nie kopci? Odpowiadamy
Otóż w przypadku sprawnie działającego Diesla, stwierdzenie, iż naturalnie, że kopci w dzisiejszych czasach się nie sprawdzi. Nowoczesne Diesle to ekologiczne Diesle, a o uciążliwym zadymieniu w przypadku sprawnie działających podzespołów nie ma mowy. Jeszcze w starszych generacjach może i się z nim spotkamy, ale mowa tu o autach z silnikiem wysokoprężnym, w których to filtr cząstek stałych nie występował, a wówczas to podczas szybkiej jazdy i wysokich obrotów za takim pojazdem snuła się czarna chmura dymu. Obecnie na fakt, iż DPF kopci na czarno nie ma usprawiedliwienia, a pojazd taki należy bezzwłocznie oddać do serwisu, gdzie już po krótkiej chwili doświadczony diagnosta odnajdzie przyczynę tego stanu rzeczy.
Komentarze