Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Wycięcie DPF - czym grozi?
W dzisiejszych czasach, zauważa się ogromny nacisk na ochronę ekologii również w sferze motoryzacyjnej, a DPF i przepisy, które się do niego odnoszą, w znacznym stopniu zniechęcają kierowców do wycinania tego podzespołu odpowiedzialnego za oczyszczanie spalin.
Jeżeli chodzi o wycięcie filtra DPF i konsekwencje tego czynu, to będą one bardzo dotkliwe. Po usunięciu filtra cząstek stałych większość kierowców zmierza się z problemami takimi, jak:
- zaburzona praca silnika (czujniki nadal pracują, a sterownik silnika zaczyna popełniać błędy na ich podstawie),
- obciążona praca innych podzespołów (kłopoty z turbiną),
- potrzeba przeprogramowania sterownika/zastosowania emulatorów w celu jego poprawnej pracy i ukrycia braku podzespołu,
- mandat podczas kontroli drogowej za brak sprawnego układu wydechowego,
- zatrzymanie dowodu rejestracyjnego Diesla z wyciętym podzespołem, który to wtedy w świetle prawa jest niesprawny,
- brak możliwości uzyskania pozytywnego wyniku przeglądu takiego pojazdu,
- przymus ponownego montażu podzespołu w sytuacji, gdy chcemy powrócić naszym Dieslem na drogę.
Zabieg usunięcia DPF stanowi niewątpliwie pokusę dla wielu kierowców, a wycięcie DPF i cena za taką usługę wydaje się im korzystna, tym bardziej, iż utarło się stwierdzenie, że w przeciwieństwie do wypalania, czy też czyszczenia, jest to zabieg jednorazowy. Jest to jednak działanie i myślenie pod wpływem impulsu, a z czasem okazuje się, iż Kierowcy żałują takiej decyzji i na nowo decydują się na montaż usuniętego podzespołu.
Obecnie zauważa się już jednak tendencję spadkową co do praktykowania tego nielegalnego procederu, a najprawdopodobniej mają na to wpływ informacje odnoszące się do tematu, jakim jest wycięcie DPF – konsekwencje 2020. Już teraz przepisy są tak opracowane, iż w takiej formie będą stanowiły skuteczną groźbę dla Kierowców, którym chociaż przez chwilkę przeszło przez myśl, aby zapchany podzespół usunąć. Bo o ile mandat wysokości 500 złotych nie zrobi na wielu osobach wrażenia, tak już zarekwirowanie dowodu rejestracyjnego i brak możliwości podbicia przeglądu skutecznie ich odstraszy, a zamontowanie ponowne podzespołu będzie tylko kwestią czasu.
Należy mieć na uwadze, iż zapowiadane są jeszcze bardziej srogie regulacje prawne i tak na przykład w planach jest, aby za wycięcie podzespołu odpowiadał karą pieniężną nie tylko zleceniodawca, czyli właściciel auta, ale również i wykonawca, czyli „fachowiec”, który się takiej praktyki podjął.
Kupiłem auto z wyciętym DPF – jakie mam wyjście?
Bardzo często zdarza się, iż niejako dostajemy problem w spadku, poprzez nieświadomy zakup auta z wyciętym DPF. Zgodnie z prawem powinniśmy być poinformowani o faktycznym stanie technicznym auta, a fakt wycięcia DPF nie powinien być zatajany, ale jest to tylko czysta teoria, a tak naprawdę dobra wola i uczciwość przeprowadzanej transakcji pozostaje w gestii osoby sprzedającej. Zdarza się jednak tak, iż kontrolka DPF jest wyciszana, poprzez usunięcie błędu, krótka jazda testowa często na nic nie wskazuje, a sprzedawca nic nie wspomina o jakiejkolwiek modyfikacji. Taki proceder zazwyczaj ujawnia się już w krótkim czasie po zakupie auta, szczególnie jeżeli był wykonany prowizorycznie i po najtańszej linii oporu, bo kontrolka DPF na nowo powraca na deskę rozdzielczą samochodu.
W chwili zakupu auta, czyli stania się jego właścicielem, to my jesteśmy zobligowani do odpowiedzialności za jego stan techniczny. Podsumowując więc, jeżeli nie chcemy odczuć dotkliwości kar w zakresie DPF i przepisów związanych z nim, to radzimy, aby jak najprędzej wyposażyć taki pojazd na nowo w filtr cząstek stałych.
Komentarze