DPF - przepisy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

1. Wycięcie DPF - czym grozi?

W dzisiejszych czasach, zauważa się ogromny nacisk na ochronę ekologii również w sferze motoryzacyjnej, a DPF i przepisy, które się do niego odnoszą, w znacznym stopniu zniechęcają kierowców do wycinania tego podzespołu odpowiedzialnego za oczyszczanie spalin.

Jeżeli chodzi o wycięcie filtra DPF i konsekwencje tego czynu, to będą one bardzo dotkliwe. Po usunięciu filtra cząstek stałych większość kierowców zmierza się z problemami takimi, jak:
- zaburzona praca silnika (czujniki nadal pracują, a sterownik silnika zaczyna popełniać błędy na ich podstawie),
- obciążona praca innych podzespołów (kłopoty z turbiną),
- potrzeba przeprogramowania sterownika/zastosowania emulatorów w celu jego poprawnej pracy i ukrycia braku podzespołu,
- mandat podczas kontroli drogowej za brak sprawnego układu wydechowego,
- zatrzymanie dowodu rejestracyjnego Diesla z wyciętym podzespołem, który to wtedy w świetle prawa jest niesprawny,
- brak możliwości uzyskania pozytywnego wyniku przeglądu takiego pojazdu,
- przymus ponownego montażu podzespołu w sytuacji, gdy chcemy powrócić naszym Dieslem na drogę.

Zabieg usunięcia DPF stanowi niewątpliwie pokusę dla wielu kierowców, a wycięcie DPF i cena za taką usługę wydaje się im korzystna, tym bardziej, iż utarło się stwierdzenie, że w przeciwieństwie do wypalania, czy też czyszczenia, jest to zabieg jednorazowy. Jest to jednak działanie i myślenie pod wpływem impulsu, a z czasem okazuje się, iż Kierowcy żałują takiej decyzji i na nowo decydują się na montaż usuniętego podzespołu.

Obecnie zauważa się już jednak tendencję spadkową co do praktykowania tego nielegalnego procederu, a najprawdopodobniej mają na to wpływ informacje odnoszące się do tematu, jakim jest wycięcie DPF – konsekwencje 2020. Już teraz przepisy są tak opracowane, iż w takiej formie będą stanowiły skuteczną groźbę dla Kierowców, którym chociaż przez chwilkę przeszło przez myśl, aby zapchany podzespół usunąć. Bo o ile mandat wysokości 500 złotych nie zrobi na wielu osobach wrażenia, tak już zarekwirowanie dowodu rejestracyjnego i brak możliwości podbicia przeglądu skutecznie ich odstraszy, a zamontowanie ponowne podzespołu będzie tylko kwestią czasu.

Należy mieć na uwadze, iż zapowiadane są jeszcze bardziej srogie regulacje prawne i tak na przykład w planach jest, aby za wycięcie podzespołu odpowiadał karą pieniężną nie tylko zleceniodawca, czyli właściciel auta, ale również i wykonawca, czyli „fachowiec”, który się takiej praktyki podjął.

Filtr DPF

Kupiłem auto z wyciętym DPF – jakie mam wyjście?

Bardzo często zdarza się, iż niejako dostajemy problem w spadku, poprzez nieświadomy zakup auta z wyciętym DPF. Zgodnie z prawem powinniśmy być poinformowani o faktycznym stanie technicznym auta, a fakt wycięcia DPF nie powinien być zatajany, ale jest to tylko czysta teoria, a tak naprawdę dobra wola i uczciwość przeprowadzanej transakcji pozostaje w gestii osoby sprzedającej. Zdarza się jednak tak, iż kontrolka DPF jest wyciszana, poprzez usunięcie błędu, krótka jazda testowa często na nic nie wskazuje, a sprzedawca nic nie wspomina o jakiejkolwiek modyfikacji. Taki proceder zazwyczaj ujawnia się już w krótkim czasie po zakupie auta, szczególnie jeżeli był wykonany prowizorycznie i po najtańszej linii oporu, bo kontrolka DPF na nowo powraca na deskę rozdzielczą samochodu.

W chwili zakupu auta, czyli stania się jego właścicielem, to my jesteśmy zobligowani do odpowiedzialności za jego stan techniczny. Podsumowując więc, jeżeli nie chcemy odczuć dotkliwości kar w zakresie DPF i przepisów związanych z nim, to radzimy, aby jak najprędzej wyposażyć taki pojazd na nowo w filtr cząstek stałych.

Filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Rafał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF to filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych. Jest to urządzenie zainstalowane w układzie wydechowym, które ma na celu oczyszczanie spalin emitowanych przez silnik diesla, poprzez usuwanie cząstek stałych, takich jak sadza i pył. Przepisy prawne jasno mówią, że usunięcie filtra cząstek stałych z samochodu jest nielegalne i grozi poważnymi konsekwencjami.
Adriano
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przepisy są po to żeby się do nich dostosować, więc jeśli ktoś wytnie dpf to powinien się liczyć z konsekwencjami. Prosta sprawa.
Tymoteusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tam bałbym się na miejscu takich śmiałków usuwać DPF. Po wlepieniu tak wysokiego mandatu chyba bym się nie pozbierał i codziennie jadł suchy chleb na śniadanie obiad i kolację. Wolę już jeździć z DPFem :D
Dandyś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wszem i wobec wiadomo, że wycinanie DPF jest nielegalne i można dostać wysoki mandat, a mimo tego ludzie nadal się na to decydują. Moim zdaniem to głupota i nie ma co ryzykować.
Mateo
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak czytałem te przepisy, to są one bardzo konkretne, więc nawet strach podejmować się usuwania filtra cząstek stałych... Wolę jednak go czyścić i problem z głowy :)

Popularne wpisy

26 listopada 2021

Czy można jeździć bez katalizatora?

Czy można jeździć bez katalizatora? Z punktu widzenia prawa nie można jeździć bez katalizatora, ponieważ grożą Ci kary w postaci mandatu, utraty homologacji oraz problem z przeglądem technicznym pojazdu. ...

30 sierpnia 2022

Co ile kilometrów wypala się DPF?

To, że filtr DPF się wypala, jest jak najbardziej normalne, natomiast w sytuacji, w której dochodzi do zbyt częstego wypalania podzespołu, należałoby się już zmartwić, ponieważ filtr cząstek stałych powinien oczyszczać się średnio co 400-800 kilometrów ...