DPF Renault Premium, Magnum, Midlum – filtr cząstek stałych – katalizator SCR – EURO 4, 5, 6

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji FAP

 W jaki sposób przystosowano samochody ciężarowe marki Renault Trucks oraz Volvo do spełniania norm czystości spalin EURO? Czy pojazdy te posiadają odpowiednie mechanizmy oczyszczania spalin z cząstek stałych oraz szkodliwych tlenków azotu? Sprawdźmy, jak francuski koncern odniósł się do obowiązujących przepisów i zbadajmy zasady działania poszczególnych elementów, takich jak filtr cząstek stałych DPF bądź moduł SCR. Postaramy się, abyś uzyskał rzetelną odpowiedź na pytania o to, jak wygląda i ile kosztuje DPF Premium, jak wyczyścić katalizator Renault Midlum oraz co zrobić, gdy w pojeździe znajduje się zapchany katalizator Renault Magnum.

 

Realizacja wytycznych EURO przez koncern Renault

DPF w pojazdach ciężarowych Renault

Filtry cząstek stałych DPF od 2006 roku stanowią obowiązkowe wyposażenie samochodów ciężarowych Renault, gdyż właśnie wtedy normy czystości spalin zostały jasno i restrykcyjnie sformułowane. Od tamtej pory spaliny są w filtrze cząstek stałych oczyszczane w sposób mechaniczny, natomiast kierowcy spotykają się z przypadkami awarii dotyczących samego DPF bądź współpracujących z nim układów. Jak należy postąpić w sytuacji, gdy posiadamy zatkany katalizator Renault Premium, zapchany katalizator Volvo FH13 bądź inny model Volvo FH i zapchany katalizator? Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy odnieść się do zasady pracy filtra cząstek stałych oraz systemu SCR w pojazdach Renault bądź Volvo o takich samych jednostkach napędowych. Zbudowane z setek kanalików wkłady monolityczne filtra DPF otoczone powłoką katalityczną mają pory o tak niewielkich średnicach, że są w stanie zatrzymać cząsteczki ciał stałych, których wymiary wyraża się w ułamkach nanometrów. Dzięki temu mechaniczne oczyszczanie spalin przebiega z niemal stuprocentową skutecznością, a do atmosfery przedostają się spaliny o obniżonym stopniu toksyczności. Rozwiązanie to okazało się wystarczające do spełnienia norm EURO 4, jednakże obowiązująca norma EURO 6 jest wyrażona obowiązkiem posiadania katalizatora technologii SCR, której poświęcimy oddzielną część artykułu.
Wracając do problematyki filtrów cząstek stałych DPF w pojazdach Renault, postaramy się znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące tego, jak wymusić wypalanie DPF Renault oraz ile kosztują filtry cząstek stałych DPF w przypadku samochodów ciężarowych marki Renault. DPF, porównywalnie jak filtry innego typu, może ulegać zatkaniu. W przypadku, gdy pory są zaklejone cząsteczkami węgla przyjmującymi postać sadzy, pomocne okazuje się wypalanie filtra DPF. Proces ten jest inicjowany automatycznie podczas jazdy, jeśli samochód jest stuprocentowo sprawny. W innych okolicznościach wypalanie sadzy w DPF można przeprowadzić podczas postoju bądź w warsztacie mechanicznym, gdzie nad przebiegiem procedury czuwa oprogramowanie zewnętrzne. Metody postępowania w sytuacji zatkania filtra cząstek stałych DPF popiołem są inne, gdyż popiół nie ma właściwości palnych, więc usunięcie go z wnętrza DPF musi zostać przeprowadzone z zastosowaniem odpowiednich technologii. W przypadku modelu Renault Premium, filtr cząstek stałych i cena nowego filtra to najdroższe rozwiązanie, dlatego też wyspecjalizowane serwisy oferują regenerację filtra obejmującą szczegółową diagnostykę, czyszczenie filtra w dedykowanej do tego maszynie, suszenie DPF oraz ponowne testowanie przywróconych dzięki regeneracji parametrów.

Pojazdy ciężarowe Renault a filtry cząstek stałych DPF

SCR – odpowiedź Renault Truck na normy czystości spalin

Jakie rozwiązanie jest skuteczniejsze – oryginalny katalizator do Renault czy może emulator SCR? Omawiając funkcjonowanie katalizatora SCR w ciężarówce, postaramy się znaleźć odpowiedź na to pytanie. SCR, czyli Selective Catalytic Reduction to proces określany po polsku mianem technologii selektywnej redukcji katalitycznej spalin. Co oznacza to w praktyce dla użytkowników samochodów ciężarowych marki Renault? Założeniem technologii jest oczyszczanie spalin z tlenków azotu, które nie powinny przedostawać się do środowiska przyrodniczego ani do organizmu człowieka. Aby katalizator mógł w pełni realizować właściwe dla niego zadania, niezbędny jest dodatek substancji znanej pod handlową nazwą jako AdBlue, którym jest wodny roztwór mocznika o stężeniu procentowym 32,5%. Zastosowanie tego płynu oraz reakcje chemiczne zachodzące w katalizatorze z udziałem wysokich temperatur powodują wydzielanie amoniaku, który, reagując z tlenkami azotu, doprowadza do ich rozpadu na czysty azot oraz parę wodną. Co zrobić w sytuacji, gdy mamy w naszym Renault Premium DXI zapchany katalizator? Czy katalizator Renault Magnum 480 DXI da się naprawić bądź wyczyścić? Okazuje się, że w kraju są już dostępne profesjonalne usługi obejmujące płukanie katalizatora SCR z pojazdów marki Renault Trucks. Wiele przedsiębiorstw oferuje innego rodzaju usługi, które także dotyczą katalizatorów SCR. Możemy spotkać się z licznymi ogłoszeniami, w których proponowane jest niedrogie rozwiązanie obejmujące usunięcie katalizatora selektywnej redukcji katalitycznej, wycięcie wkładu katalizatora Midlum bądź zainstalowanie emulatora AdBlue Renault Premium DXI bądź innego modelu Renault. Urządzenie to pozwala na usuwanie błędów wynikających z braku funkcjonalności SCR, nie dopuszczając do tego, by jednostka napędowa przechodziła w tryb awaryjny. Co interesujące, wyłączanie bądź demontaż modułów SCR nie jest w kraju niedozwolone, natomiast możliwe konsekwencje wynikają z braku możliwości spełnienia obowiązujących aktualnie norm spalin. Uważamy, że czyszczenie katalizatora Renault Magnum, Premium bądź Midlum to znacznie lepszy sposób na pozbycie się kłopotów z SCR, natomiast stosowanie emulatorów AdBlue Renault jest ryzykowne z perspektywy zarówno prawnej, jak i ze względów bezpieczeństwa użytkowania pojazdu. Katalizator Renault Premium DXI bądź katalizator Renault Magnum 480 DXI powinien zostać poddany diagnostyce przed podjęciem jakiejkolwiek ingerencji w jego strukturę, gdyż w wielu przypadkach specjalistyczne czyszczenie katalizatora Renault Magnum, Midlum i Premium to skuteczna i niedroga opcja.

 

Normy czystości spalin realizowane przez koncern Renault dzięki zastosowaniu technologii SCR

Renault Trucks – istotna część grupy Volvo

Koncern Renault Truck SAS funkcjonuje we Francji, natomiast od 2001 roku stanowi część grupy Volvo. W Europie znajduje się pięć fabryk koncernu, natomiast samochody francuskiego producenta można spotkać na drogach niemalże na całym świecie. Oprócz samochodów ciężarowych, których określone modele wymieniliśmy w zamieszczonej poniżej tabeli, Renault Trucks produkuje pojazdy wojskowe oraz silniki wysokoprężne. W artykule przybliżyliśmy, jakie funkcje pełnią w pojazdach Renault Trucks katalizatory SCR oraz filtry cząstek stałych DPF akcentując, że podejmowanie nieprzemyślanych decyzji o ich usunięciu w świetle aktualnie obowiązujących norm czystości spalin jest nieodpowiednim rozwiązaniem. Zaprezentowaliśmy także skuteczną alternatywę, czyli regenerację DPF oraz czyszczenie SCR, dzięki którym pojazdy mogą działać bez negatywnego wpływu na pracę sąsiadujących układów. Jak prezentują się ceny DPF w przypadku pojazdów Renault Trucks? Jeden z przedstawicieli marki, Renault Premium i filtr cząstek stałych – cena nowego elementu jest wyrażona w cztero- bądź pięciocyfrowych kwotach.

RENAULT – ciężarówki z DPF i katalizatorem SCR – wybrane modele
Model: Przedstawiciele:
Magnum 460, 480, AE
Midlum 150, 180, 190, 210, 220, 240, 270, 280
Premium 210, 250, 270, 280, 300, 310, 320, 340, 370, 380, 385, 400, 410, 420, 430, 450, 460, Lander

 

Samochód ciężarowy Renault wyposażony w DPF i SCR

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Renault jest francuskim producentem samochodów ciężarowych, który oferuje modele Premium, Magnum i Midlum. W celu spełnienia norm emisji spalin EURO 4 5, 6, te modele wyposażone są w filtr cząstek stałych (DPF) oraz system redukcji emisji tlenków azotu (SCR) z użyciem AdBlue. Filtr cząstek stałych (DPF) jest urządzeniem, które usuwa cząstki stałe z wydechu pojazdu, które są emitowane podczas spalania paliwa. DPF wymaga regularnej regeneracji, która polega na usunięciu zanieczyszczeń z filtra poprzez wypalanie w trasie, na postoju lub w serwisie. SCR jest systemem, który redukuje emisję tlenków azotu (NOx) poprzez wprowadzanie AdBlue do wydechu.
Adam
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że podczas jazdy auto potrafi wypalać filtr, inaczej tylko przybywałoby tej sadzy. Bardzo ciekawy artykuł:)
Antek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawy artykuł o tych DPF w ciężarówkach.
trucks
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nawet nie wiedziałam, że Renault połączył się z Volvo, ciekawe informacje :)
Magnumek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak dużo ludzi narzeka na Magnumke, ale to są super samochody, ja właśnie swój DPF czyściłem dopiero i jeździ jak nowa :)

Popularne wpisy

11 Grudzień 2020

Wypalanie DPF Ford S-Max

Wypalanie filtra cząstek stałych w Fordzie S-Max oraz w innych modelach marek. Wypalanie DPF w Fordzie S-Max wygląda podobnie jak w innych modelach auta. Jednak filtr cząsteczek stałych w Fordzie S–Max szczególnie z silnikiem 2.0 TDCI 140 km często bywa kłopotliwy. ...