Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. O czym informują Cię wartości różnicy ciśnień?
Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż DPF i różnica ciśnień pomierzona w odpowiedni sposób ma ogromne znaczenie dla prawidłowej pracy filtra cząstek stałych. I tak na przykład czujnik różnicy ciśnień Mercedes, a także w każdej innej marce samochodu, mierząc takie ciśnienie, daje sygnał sterownikowi silnika, w przypadku niepokojącej wartości, iż nadszedł czas, aby podjął on decyzję o zainicjowaniu samoregeneracji filtra.
Warto mieć na uwadze, iż te niepozorny element swe uszkodzenie, podobnie jak i sam filtr cząstek stałych, będzie manifestował poprzez:
- wyskakującą kontrolkę DPF, czy też „check engine”,
- spadek mocy jednostki napędowej naszego Diesla,
- znacznie zwiększony pobór paliwa.
Nie sposób więc nie przyznać racji, iż nie obędzie się tu bez wiedzy, jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin. Najlepiej w celu namierzenia problemu wybrać się do fachowego serwisu, który operuje nie tylko umiejętnościami, ale i również specjalistycznym sprzętem. Specjalista w celu sprawdzenia, gdzie tkwi problem, rozpocznie od użycia specjalistycznego testera diagnostycznego, a różnica ciśnień DPF VCDS wówczas powie mu, czy problem leży w samym czujniku. Następnie, jeżeli wynik będzie wskazywał na prawdopodobny kłopot z czujnikiem, diagnosta dokona wizualnych oględzin, sprawdzi, czy przewody łączące nie są przerwane lub też odłączone, a także obejrzy sam czujnik różnicy ciśnień. Najpewniej także użyje multimetra w celu sprawdzenia jego napięcia. Następnie w zależności od przyczyny nieprawidłowego pomiaru różnicy ciśnień wymieni uszkodzony przewód, czy też cały czujnik, a następnie dokona jego ponownej adaptacji.
Jak oszukać czujnik DPF? Czy to się opłaca?
Wiele osób w sytuacji wycięcia podzespołu nie zdaje sobie sprawy, iż pomimo tego stanu rzeczy czujniki, które wiernie współpracowały z DPF, po jego usunięciu nadal dokonują pomiarów, a te często skutkują tym, iż sterownik silnika wydaje niewłaściwe komendy. Wówczas to jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie emulatorów, które zatuszują brak DPF, a różnica ciśnień wówczas nie wykaże nic niepokojącego.
My jednak odradzamy wycinania podzespołów i stosowania manipulacji. Po pierwsze, kalkulując koszt takiej całkowitej operacji usunięcia DPF, będzie on znacznie wyższy niż samo czyszczenie zapchanego podzespołu, które również uwolniłoby nas od kłopotu. Po drugie jazda samochodem z usuniętym DPF, podobnie jak i stosowanie manipulacji jest zabronione, a wyjazd na drogę takim autem jest nielegalny. Po trzecie jest to działanie na własną szkodę nie tylko w aspekcie finansowym, bo najpewniej już w niedługim czasie taki proceder zostanie wykryty, a my zostaniemy obciążeni karą finansową za przemieszczanie się takim samochodem; ale także pod względem zdrowotnym, ponieważ taki Diesel w znacznym stopniu przekracza poziom emisji szkodliwych spalin.
Komentarze