DPF - różnica ciśnień

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

1. O czym informują Cię wartości różnicy ciśnień?

Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż DPF i różnica ciśnień pomierzona w odpowiedni sposób ma ogromne znaczenie dla prawidłowej pracy filtra cząstek stałych. I tak na przykład czujnik różnicy ciśnień Mercedes, a także w każdej innej marce samochodu, mierząc takie ciśnienie, daje sygnał sterownikowi silnika, w przypadku niepokojącej wartości, iż nadszedł czas, aby podjął on decyzję o zainicjowaniu samoregeneracji filtra.

Warto mieć na uwadze, iż te niepozorny element swe uszkodzenie, podobnie jak i sam filtr cząstek stałych, będzie manifestował poprzez:
- wyskakującą kontrolkę DPF, czy też „check engine”,
- spadek mocy jednostki napędowej naszego Diesla,
- znacznie zwiększony pobór paliwa.

Nie sposób więc nie przyznać racji, iż nie obędzie się tu bez wiedzy, jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin. Najlepiej w celu namierzenia problemu wybrać się do fachowego serwisu, który operuje nie tylko umiejętnościami, ale i również specjalistycznym sprzętem. Specjalista w celu sprawdzenia, gdzie tkwi problem, rozpocznie od użycia specjalistycznego testera diagnostycznego, a różnica ciśnień DPF VCDS wówczas powie mu, czy problem leży w samym czujniku. Następnie, jeżeli wynik będzie wskazywał na prawdopodobny kłopot z czujnikiem, diagnosta dokona wizualnych oględzin, sprawdzi, czy przewody łączące nie są przerwane lub też odłączone, a także obejrzy sam czujnik różnicy ciśnień. Najpewniej także użyje multimetra w celu sprawdzenia jego napięcia. Następnie w zależności od przyczyny nieprawidłowego pomiaru różnicy ciśnień wymieni uszkodzony przewód, czy też cały czujnik, a następnie dokona jego ponownej adaptacji.

Czujnik ciśnienia spalin w filtrze cząstek stałych

Jak oszukać czujnik DPF? Czy to się opłaca?

Wiele osób w sytuacji wycięcia podzespołu nie zdaje sobie sprawy, iż pomimo tego stanu rzeczy czujniki, które wiernie współpracowały z DPF, po jego usunięciu nadal dokonują pomiarów, a te często skutkują tym, iż sterownik silnika wydaje niewłaściwe komendy. Wówczas to jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie emulatorów, które zatuszują brak DPF, a różnica ciśnień wówczas nie wykaże nic niepokojącego.

My jednak odradzamy wycinania podzespołów i stosowania manipulacji. Po pierwsze, kalkulując koszt takiej całkowitej operacji usunięcia DPF, będzie on znacznie wyższy niż samo czyszczenie zapchanego podzespołu, które również uwolniłoby nas od kłopotu. Po drugie jazda samochodem z usuniętym DPF, podobnie jak i stosowanie manipulacji jest zabronione, a wyjazd na drogę takim autem jest nielegalny. Po trzecie jest to działanie na własną szkodę nie tylko w aspekcie finansowym, bo najpewniej już w niedługim czasie taki proceder zostanie wykryty, a my zostaniemy obciążeni karą finansową za przemieszczanie się takim samochodem; ale także pod względem zdrowotnym, ponieważ taki Diesel w znacznym stopniu przekracza poziom emisji szkodliwych spalin.

Czujnik DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcel
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest elementem układu wydechowego w samochodach z silnikiem diesla. Różnica ciśnień w układzie DPF odpowiada za kontrolę jego pracy, polega na różnicy ciśnienia między stroną wejściową a wyjściową filtra. Różnica ciśnień jest mierzona przez specjalny czujnik, który jest zainstalowany w układzie wydechowym. Jeśli różnica ciśnień jest zbyt duża, oznacza to, że filtr jest zanieczyszczony lub uszkodzony. W takim przypadku konieczne jest przeprowadzenie regeneracji lub wymiana filtra. Różnica ciśnień w układzie DPF jest również ważna dla prawidłowej pracy silnika. Zbyt duża różnica ciśnień może prowadzić do obniżenia mocy silnika, zwiększonego zużycia paliwa oraz większej emisji szkodliwych substancji.
Tobiasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Naprawdę nie wiedziałem, że ten czujnik różnicy ciśnień jest tak istotny. Trzeba będzie chyba pojechać do serwisu i sprawdzić kompleksowo pracę DPF...
Maurycy
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim przypadku o różnicy ciśnień w dpfi-e dowiedziałem się poprzez wystąpienie wskazanych objawów w artykule. Na szczęście udało się go wyczyścić w serwisie. Pomogło.
Damian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Chyba sam zdecyduje się na zdiagnozowanie mojego czujnika różnica ciśnień, żeby uniknąć potem nieprzyjemnych niespodzianek. Co prawda nigdy jeszcze nie miałem kłopotów z DPF, ale nigdy nic nie wiadomo
Felek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Teraz samochody naszpikowane są czujnikami. Gorzej tylko, jak czujniki zaczną się psuć, wtedy sterownik wariuje i kontrolki razem z nim.

Popularne wpisy