Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych DPF znajduje się w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi i jego zadaniem jest ograniczenie szkodliwych substancji do otoczenia, a dodatkowo jego posiadanie nie wymaga aplikacji dodatkowego płynu, jak to jest w przypadku filtra FAP. Ten podzespół powstał pod dyktando obowiązujących norm emisji spalin, więc pod żadnym pozorem nie wolno się go pozbywać. Auta z DPF-em wymagają odpowiedniej eksploatacji, ponieważ gromadzą się w jego wnętrzu zanieczyszczenia, które należy usuwać, aby nie zaburzać pracy filtra DPF. Kierowcy powinni wiedzieć, że filtrom cząstek nie służy jazda na krótkich odcinkach, ponieważ silnik nie jest w stanie dobrze się rozgrzać, co powoduje brak możliwości wypalenia sadzy. Podobnie zresztą warto zwracać uwagę na styl jazdy, pamiętać o wymianie bądź naprawie innych elementów pojazdu, stosować dodatki o obniżonej zawartości popiołów, jak również oleje. I co najważniejsze – filtry DPF muszą być regenerowane!
1. Filtr cząstek stałych – regeneracja w serwisie
W naszym serwisie oferujemy czyszczenie wodne pod ciśnieniem, które odbywa się w specjalistycznej maszynie. Taki rodzaj regeneracji jest bardzo skuteczny i przede wszystkim bezpieczny dla powłoki katalitycznej filtra cząstek stałych. Strumień wody pod ciśnieniem pozwala usunąć wszelkie nagromadzone do tej pory złogi osadów, co prowadzi do całkowitego udrożnienia podzespołu, a na dowód tego otrzymasz wydruk parametrów po wykonanej usłudze.
2. Filtr FAP - Peugeot 307
W Peugeotach zamontowano drugi rodzaj filtra cząstek stałych, zwanym filtrem mokrym FAP. On wymaga użycia specjalnego preparatu katalitycznego, którego zadaniem jest obniżenie samozapłonu sadzy. Oznacza to, że sadza jest w stanie wypalić się w o wiele niższej temperaturze niż w przypadku filtra DPF. Wymagane jest jednak od kierowców, aby pamiętali o uzupełnianiu płynu, bo inaczej podzespół nie będzie mógł pracować, jak powinien.
FAP czy DPF - który lepszy według nas?
Naszym zdaniem posiadanie albo filtra DPF, albo FAP jest w jakimś stopniu korzystne, bo jak wiadomo i jeden, i drugi ma swoje wady oraz zalety. Z jednej strony można byłoby powiedzieć, że obecność DPF jest prostsza, bo nie trzeba martwić się o dolewanie dodatku Eolys, z drugiej strony wypalanie sadzy jest bardziej czasochłonne, ponieważ spaliny muszą osiągnąć naprawdę wysoką temperaturę.
Filtr FAP zaś nie potrzebuje bardzo wysokiej temperatury, aby sadza mogła się wypalić, ponieważ wystarczy, że spaliny osiągną wartość od 350 do około 400 stopni C. Warto też wspomnieć, że nie sprawdza się jednak teoria, że posiadanie FAP będzie mniej problematyczne, ponieważ zaobserwowano jeszcze szybsze powstawanie popiołu niż w przypadku DPF-ów.
Komentarze