DPF – sucha odmiana filtra cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji

Filtr cząstek stałych DPF znajduje się w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi i jego zadaniem jest ograniczenie szkodliwych substancji do otoczenia, a dodatkowo jego posiadanie nie wymaga aplikacji dodatkowego płynu, jak to jest w przypadku filtra FAP. Ten podzespół powstał pod dyktando obowiązujących norm emisji spalin, więc pod żadnym pozorem nie wolno się go pozbywać. Auta z DPF-em wymagają odpowiedniej eksploatacji, ponieważ gromadzą się w jego wnętrzu zanieczyszczenia, które należy usuwać, aby nie zaburzać pracy filtra DPF. Kierowcy powinni wiedzieć, że filtrom cząstek nie służy jazda na krótkich odcinkach, ponieważ silnik nie jest w stanie dobrze się rozgrzać, co powoduje brak możliwości wypalenia sadzy. Podobnie zresztą warto zwracać uwagę na styl jazdy, pamiętać o wymianie bądź naprawie innych elementów pojazdu, stosować dodatki o obniżonej zawartości popiołów, jak również oleje. I co najważniejsze – filtry DPF muszą być regenerowane!

Sucha odmiana DPF

1. Filtr cząstek stałych – regeneracja w serwisie

W naszym serwisie oferujemy czyszczenie wodne pod ciśnieniem, które odbywa się w specjalistycznej maszynie. Taki rodzaj regeneracji jest bardzo skuteczny i przede wszystkim bezpieczny dla powłoki katalitycznej filtra cząstek stałych. Strumień wody pod ciśnieniem pozwala usunąć wszelkie nagromadzone do tej pory złogi osadów, co prowadzi do całkowitego udrożnienia podzespołu, a na dowód tego otrzymasz wydruk parametrów po wykonanej usłudze.

2. Filtr FAP - Peugeot 307

W Peugeotach zamontowano drugi rodzaj filtra cząstek stałych, zwanym filtrem mokrym FAP. On wymaga użycia specjalnego preparatu katalitycznego, którego zadaniem jest obniżenie samozapłonu sadzy. Oznacza to, że sadza jest w stanie wypalić się w o wiele niższej temperaturze niż w przypadku filtra DPF. Wymagane jest jednak od kierowców, aby pamiętali o uzupełnianiu płynu, bo inaczej podzespół nie będzie mógł pracować, jak powinien.

FAP czy DPF - który lepszy według nas?

Naszym zdaniem posiadanie albo filtra DPF, albo FAP jest w jakimś stopniu korzystne, bo jak wiadomo i jeden, i drugi ma swoje wady oraz zalety. Z jednej strony można byłoby powiedzieć, że obecność DPF jest prostsza, bo nie trzeba martwić się o dolewanie dodatku Eolys, z drugiej strony wypalanie sadzy jest bardziej czasochłonne, ponieważ spaliny muszą osiągnąć naprawdę wysoką temperaturę.

DPF do naprawy

Filtr FAP zaś nie potrzebuje bardzo wysokiej temperatury, aby sadza mogła się wypalić, ponieważ wystarczy, że spaliny osiągną wartość od 350 do około 400 stopni C. Warto też wspomnieć, że nie sprawdza się jednak teoria, że posiadanie FAP będzie mniej problematyczne, ponieważ zaobserwowano jeszcze szybsze powstawanie popiołu niż w przypadku DPF-ów.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (Diesel Particulate Filter) jest filtrem stosowanym w samochodach z silnikami diesla, który jest odpowiedzialny za usuwanie cząstek stałych, takich jak popiół i pył z emisji spalin. Istnieje kilka rodzajów DPF, w tym także tzw. suchy filtr cząstek stałych. Suchy DPF nie wymaga używania dodatkowego płynu, jak ma to miejsce w mokrym FAP-ie. Oba podzespoły muszą być regenerowane, ponieważ mają tendencję do zapychania.
berezinski.piter
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Chyba jednak wolę mokrą odmianę filtra cząstek stałych niż tą suchą, ale co kto woli.
Michalinka_78
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Interesujące, ja dopiero po przeczytaniu tego artykułu dowiedziałam że filtr cząstek stałych może być suchy lub mokry. Muszę więcej tutaj zaglądać i czytać.
Bastian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych mokry, suchy, nie wiedziałem, że są dwa rodzaje. Jakie filtry są w Fordach?
Julek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z tym DPF jest trochę zachodu, ale skoro musi być w samochodzie, to trzeba go regenerować :D

Popularne wpisy

15 stycznia 2021

Katalizator - do czego służy?

W tym artykule skupimy się na tym, czym jest katalizator i do czego służy. Otóż katalizator jest to podzespół odpowiedzialny za redukowanie szkodliwych związków zawartych w spalinach ...