DPF - suchy czy mokry?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
DPF - suchy czy mokry?
DPF - suchy czy mokry?

Oba filtry cząstek stałych są tak skonstruowane, aby mogły filtrować spaliny ze szkodliwych cząstek PM, ale jednocześnie mają także tendencję do zapychania się, więc nie ma tak naprawdę reguły, czy lepiej jest posiadać w samochodzie filtr cząstek stałych DPF czy FAP, dlatego że oba mają plusy i minusy. Nagromadzone osady należy usunąć, ponieważ z biegiem czasu mogą całkowicie zatkać kanaliki filtrujące i doprowadzi to do wystąpienia awarii innych podzespołów / elementów aż w końcu będzie trzeba go wymienić na nowy. DPF jest trudniejszy w wypalaniu sadzy, a znów FAP wymaga dodatkowego płynu, który ułatwia ten proces, ponieważ będzie on zdecydowanie krótszy przez niższą temperaturę w układzie wydechowym. Pamiętaj, że każdy problem z filtrem cząstek stałych możesz rozwiązać odpowiednim użytkowaniem pojazdu, a także (między innymi) wykonywaniem czyszczenia raz na jakiś czas, to wtedy nie będą się one zbyt często pojawiać.

Jakie objawy zapchanie DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? - Czyszczenie mokrego DPF (FAP)

Objawami zapchanego filtra DPF są: utrata mocy silnika i z ogólną pracą jednostki napędowej wzmocnione dymienie, kontrolka DPF, problemy z turbosprężarką, wzrost spalania i odczuwalny zapach spalin. Jeżeli chcesz uniknąć problemów z filtrem cząstek stałych, to musisz zadbać o jego prawidłową eksploatację i regenerację. Czyszczenie FAP polega na tym samym, co czyszczenie DPF, więc w razie mocno zanieczyszczonego podzespołu należy go udrożnić i najlepiej poprzez mycie hydrodynamiczne.

1. Mokry czy suchy filtr cząstek stałych? - DPF - od kiedy jest montowany w autach z dieslem?

Pierwsze podejścia do montażu filtra cząstek stałych były już w latach 90, ale dopiero po 2006 roku zaczęto ich masową produkcję i umieszczanie do układu wydechowego aut z silnikiem wysokoprężnym, oczywiście w celu zredukowania toksyn, żeby uniemożliwić ich wydostawanie się do powietrza. Ciężko stwierdzić, czy lepszy jest filtr DPF, czy filtr mokry FAP, ponieważ posiadanie jednego i drugiego ma swoje plusy i minusy. Do filtrów DPF nie wymaga się stosować żadnych środków wspomagających wypalanie sadzy, natomiast w drugim rodzaju filtra już tak. Wypalanie sadzy z DPF trwa o wiele dłużej, a przy FAP właśnie dzięki dodatkowi Eolys jest krótsze i mniej czasochłonne, ale też w tym przypadku należy wziąć pod uwagę dodatkowy koszt eksploatacji tego rodzaju podzespołu.

2. Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Jak usunąć popiół z DPF?

FAP znajdziesz w pojazdach, które należą do koncernu PSA, czyli dotyczy to: Peugeotów, Renault, Citroen, Vauxhall. Aby sadza mogła się z niego wypalić, wystarczy, aby temperatura spalin wynosiła około 350 stopni Celsjusza, tak więc procedura samooczyszczania nie będzie trwać długo. Niestety wiele mówiło się o tym, że posiadając filtr FAP lepiej się na tym wyjdzie, ponieważ one tak bardzo się nie zapychają. To nie jest prawda; w nim także gromadzi się popiół, który powstał przez cerynę znajdującą się w dodatku do paliwa Eolys. Wspomniany popiół usuniesz dzięki myciu hydrodynamicznemu w serwisie. Jest to najbardziej polecana metoda na całkowite oczyszczenie filtra.

Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Jak usunąć popiół z DPF?
Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Jak usunąć popiół z DPF?

3. Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć

Aby nie doprowadzić do przedwczesnego zużycia filtra cząstek stałych, należy zadbać o prawidłowe użytkowanie pojazdu, czyli: nie jeździć na zimnym silniku, nie przyspieszać z niskich obrotów, tankować paliwo dobrej jakości, dolewać dodatki do paliwa, które nie będą doprowadzać do powstawania popiołów. Istotne jest też, aby nie zaniedbywać wypalania sadzy oraz czyszczenia z popiołów i innego rodzaju osadów z filtra cząstek stałych. Jeśli dojdzie już do zapchania filtra cząstek stałych i będziesz dostawać sygnały, to jak najszybciej zainicjuj procedurę wypalania, ponieważ bezcelowa jazda z zatkanym DPF jest nieodpowiedzialna.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Istnieją dwa typy filtrów cząstek stałych (DPF) w samochodach: suchy i mokry. Suchy DPF ma za zadanie zmniejszyć emisję szkodliwych pierwiastków, które zostały wyprodukowane przez silnik. Aby wypalić filtr cząstek stałych, kierowca musi stworzyć odpowiednie dla podzespołu warunki w celu podwyższenia temperatury w układzie wydechowym. Suchy DPF nie wymaga dodatkowego płynu. Mokry DPF nie potrzebuje tak wysokiej temperatury, aby wypalić sadzę, dlatego kierowcy muszą pamiętać o aplikacji płynu Eolys, który obniża samozapłon sadzy. Tak naprawdę ciężko określić, który z nich jest lepszy, ponieważ w obu przypadkach występują z nimi problemy.
Gnoemka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja też mam Diesla z DPF, a z kwestią wypalania zawsze pojawiam się w serwisie. Tym sposobem nie mam nigdy z nim żadnego problemu.
Kamilek-szot
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam autko z dpf i nie narzekam. W trasie sprawuje się elegancko. Nie wiem jak można mieć problem z wypaleniem DPF-a. Zawsze można skorzystać z pomocy fachowca.
Kowal13
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem niegdyś auto z FAP i było dla mnie uciążliwe uzupełnianie tego Eolys. Teraz mam diesla i jestem zadowolony, choć wcale nie jest tak łatwo tego DPF-a wypalić, jak się nie jeździ daleko
Adamiak
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wszystko jedno czy mokry FAP czy suchy DPF.. jak się popsuje to jeden i drugi kupę kasy.

Popularne wpisy

29 marca 2021

Uszkodzenia filtrów DPF

Liczne filtry cząstek stałych, a głównie te, które zostały wyposażone w monolity ceramiczne, charakteryzują się kruchością i podatnością na różnorodne uszkodzenia filtrów DPF. Powstające w ten sposób usterki DPF/FAP można podzielić na: ▶ mechaniczne, ▶ termiczne ...

6 kwietnia 2021

Filtr DPF 93197382

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje. Oczyszczony filtr DPF odzyska swoje pierwotne parametry, a Ty nie musisz długo czekać, ponieważ już następnego dnia filtr jest gotowy do ponownego zamontowania. ...