Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Oba filtry cząstek stałych są tak skonstruowane, aby mogły filtrować spaliny ze szkodliwych cząstek PM, ale jednocześnie mają także tendencję do zapychania się, więc nie ma tak naprawdę reguły, czy lepiej jest posiadać w samochodzie filtr cząstek stałych DPF czy FAP, dlatego że oba mają plusy i minusy. Nagromadzone osady należy usunąć, ponieważ z biegiem czasu mogą całkowicie zatkać kanaliki filtrujące i doprowadzi to do wystąpienia awarii innych podzespołów / elementów aż w końcu będzie trzeba go wymienić na nowy. DPF jest trudniejszy w wypalaniu sadzy, a znów FAP wymaga dodatkowego płynu, który ułatwia ten proces, ponieważ będzie on zdecydowanie krótszy przez niższą temperaturę w układzie wydechowym. Pamiętaj, że każdy problem z filtrem cząstek stałych możesz rozwiązać odpowiednim użytkowaniem pojazdu, a także (między innymi) wykonywaniem czyszczenia raz na jakiś czas, to wtedy nie będą się one zbyt często pojawiać.
Jakie objawy zapchanie DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? - Czyszczenie mokrego DPF (FAP)
Objawami zapchanego filtra DPF są: utrata mocy silnika i z ogólną pracą jednostki napędowej wzmocnione dymienie, kontrolka DPF, problemy z turbosprężarką, wzrost spalania i odczuwalny zapach spalin. Jeżeli chcesz uniknąć problemów z filtrem cząstek stałych, to musisz zadbać o jego prawidłową eksploatację i regenerację. Czyszczenie FAP polega na tym samym, co czyszczenie DPF, więc w razie mocno zanieczyszczonego podzespołu należy go udrożnić i najlepiej poprzez mycie hydrodynamiczne.
1. Mokry czy suchy filtr cząstek stałych? - DPF - od kiedy jest montowany w autach z dieslem?
Pierwsze podejścia do montażu filtra cząstek stałych były już w latach 90, ale dopiero po 2006 roku zaczęto ich masową produkcję i umieszczanie do układu wydechowego aut z silnikiem wysokoprężnym, oczywiście w celu zredukowania toksyn, żeby uniemożliwić ich wydostawanie się do powietrza. Ciężko stwierdzić, czy lepszy jest filtr DPF, czy filtr mokry FAP, ponieważ posiadanie jednego i drugiego ma swoje plusy i minusy. Do filtrów DPF nie wymaga się stosować żadnych środków wspomagających wypalanie sadzy, natomiast w drugim rodzaju filtra już tak. Wypalanie sadzy z DPF trwa o wiele dłużej, a przy FAP właśnie dzięki dodatkowi Eolys jest krótsze i mniej czasochłonne, ale też w tym przypadku należy wziąć pod uwagę dodatkowy koszt eksploatacji tego rodzaju podzespołu.
2. Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Jak usunąć popiół z DPF?
FAP znajdziesz w pojazdach, które należą do koncernu PSA, czyli dotyczy to: Peugeotów, Renault, Citroen, Vauxhall. Aby sadza mogła się z niego wypalić, wystarczy, aby temperatura spalin wynosiła około 350 stopni Celsjusza, tak więc procedura samooczyszczania nie będzie trwać długo. Niestety wiele mówiło się o tym, że posiadając filtr FAP lepiej się na tym wyjdzie, ponieważ one tak bardzo się nie zapychają. To nie jest prawda; w nim także gromadzi się popiół, który powstał przez cerynę znajdującą się w dodatku do paliwa Eolys. Wspomniany popiół usuniesz dzięki myciu hydrodynamicznemu w serwisie. Jest to najbardziej polecana metoda na całkowite oczyszczenie filtra.
3. Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć
Aby nie doprowadzić do przedwczesnego zużycia filtra cząstek stałych, należy zadbać o prawidłowe użytkowanie pojazdu, czyli: nie jeździć na zimnym silniku, nie przyspieszać z niskich obrotów, tankować paliwo dobrej jakości, dolewać dodatki do paliwa, które nie będą doprowadzać do powstawania popiołów. Istotne jest też, aby nie zaniedbywać wypalania sadzy oraz czyszczenia z popiołów i innego rodzaju osadów z filtra cząstek stałych. Jeśli dojdzie już do zapchania filtra cząstek stałych i będziesz dostawać sygnały, to jak najszybciej zainicjuj procedurę wypalania, ponieważ bezcelowa jazda z zatkanym DPF jest nieodpowiedzialna.
Komentarze