Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
To, że filtr cząstek stałych się szybko zapełnia, jest wynikiem niepoprawnej eksploatacji samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Jazda na krótkich odcinkach nie pomaga, ponieważ nagromadzone zanieczyszczenia wewnątrz filtra DPF nie mają warunków do wypalenia. Ponadto duży też wpływ ma na to niewłaściwie przeprowadzona regeneracja podzespołu. Właściciele pojazdów powinni pamiętać, że regeneracja filtra cząstek stałych jest obowiązkowa i tylko w ten sposób przedłużysz jego żywotność. Jeśli DPF jest zanieczyszczony, to objawi się to spadkiem osiągów, problemami z pracą turbosprężarki, silniejszym dymieniem z układu wydechowego, jak również zapalaniem się kontrolek. Jakiekolwiek niepokojące objawy mogące świadczyć o nieprawidłowej pracy filtra cząstek stałych należy sprawdzić w ASO.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Zapchany DPF a turbina
Tak, jak napisaliśmy wyżej, zanieczyszczony filtr cząstek stałych może wpłynąć na ogólną pracę jednostki napędowej, zwiększa się spalanie, pojazd dymi oraz przez nieodpowiednie smarowanie zaczyna szwankować turbina. Nie zwlekaj z regeneracją filtra DPF, ponieważ ona pomoże nie tylko udrożnić zatkane kanaliki filtrujące, ale przywróci też właściwości podzespołu, które są niezbędne do jego działania.
Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje? - Zapchany DPF - jak wyczyścić?
Filtr cząstek stałych, jeśli domaga się częstego wypalania, to może świadczyć o tym, że wielokrotnie przerywałeś regenerację aktywną/pasywną i sadza nie zdążyła się w całości wypalić. Niestety, ale gdy podejmujesz się już procedury wypalania DPF, to musisz przeczekać kilkanaście minut, aż te zanieczyszczenia faktycznie się wydalą. Innymi metodami oczyszczania filtra DPF z nagromadzonych w nim brudów są np. mycie hydrodynamiczne, jak również samodzielne czyszczenie DPF przy pomocy konkretnego preparatu.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - DPF nie chce się wypalić
Wypalanie filtra cząstek stałych w trakcie podróży jest najlepszym sposobem, aby pozbyć się osadów w sposób naturalny. Na drodze szybkiego ruchu bądź ewentualnie na autostradzie masz możliwość zwiększyć prędkość jazdy oraz bez problemu podniesiesz obroty do nawet 3500. Dzięki temu spaliny osiągną bardzo wysoką temperaturę i będą w stanie wypalić sadzę. Jeżeli DPF nie będzie chciał się wypalić, to być może jest w nim na tyle zanieczyszczeń, że nie jest w stanie pomieścić kolejnych. W takiej sytuacji jak najszybciej powinieneś się zwrócić z tym do serwisu, aby sprawdzić kondycję filtra DPF i zgodzić się na inną metodę oczyszczania podzespołu.
Komentarze