Subpage photo

DPF szybko się zapełnia

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
DPF szybko się zapełnia
DPF szybko się zapełnia

To, że filtr cząstek stałych się szybko zapełnia, jest wynikiem niepoprawnej eksploatacji samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Jazda na krótkich odcinkach nie pomaga, ponieważ nagromadzone zanieczyszczenia wewnątrz filtra DPF nie mają warunków do wypalenia. Ponadto duży też wpływ ma na to niewłaściwie przeprowadzona regeneracja podzespołu. Właściciele pojazdów powinni pamiętać, że regeneracja filtra cząstek stałych jest obowiązkowa i tylko w ten sposób przedłużysz jego żywotność. Jeśli DPF jest zanieczyszczony, to objawi się to spadkiem osiągów, problemami z pracą turbosprężarki, silniejszym dymieniem z układu wydechowego, jak również zapalaniem się kontrolek. Jakiekolwiek niepokojące objawy mogące świadczyć o nieprawidłowej pracy filtra cząstek stałych należy sprawdzić w ASO.

Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Zapchany DPF a turbina

Tak, jak napisaliśmy wyżej, zanieczyszczony filtr cząstek stałych może wpłynąć na ogólną pracę jednostki napędowej, zwiększa się spalanie, pojazd dymi oraz przez nieodpowiednie smarowanie zaczyna szwankować turbina. Nie zwlekaj z regeneracją filtra DPF, ponieważ ona pomoże nie tylko udrożnić zatkane kanaliki filtrujące, ale przywróci też właściwości podzespołu, które są niezbędne do jego działania.

1. Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje? - Zapchany DPF - jak wyczyścić?

Filtr cząstek stałych, jeśli domaga się częstego wypalania, to może świadczyć o tym, że wielokrotnie przerywałeś regenerację aktywną/pasywną i sadza nie zdążyła się w całości wypalić. Niestety, ale gdy podejmujesz się już procedury wypalania DPF, to musisz przeczekać kilkanaście minut, aż te zanieczyszczenia faktycznie się wydalą. Innymi metodami oczyszczania filtra DPF z nagromadzonych w nim brudów są np. mycie hydrodynamiczne, jak również samodzielne czyszczenie DPF przy pomocy konkretnego preparatu.

Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje? - Zapchany DPF - jak wyczyścić?
Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje? - Zapchany DPF - jak wyczyścić?

2. Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - DPF nie chce się wypalić

Wypalanie filtra cząstek stałych w trakcie podróży jest najlepszym sposobem, aby pozbyć się osadów w sposób naturalny. Na drodze szybkiego ruchu bądź ewentualnie na autostradzie masz możliwość zwiększyć prędkość jazdy oraz bez problemu podniesiesz obroty do nawet 3500. Dzięki temu spaliny osiągną bardzo wysoką temperaturę i będą w stanie wypalić sadzę. Jeżeli DPF nie będzie chciał się wypalić, to być może jest w nim na tyle zanieczyszczeń, że nie jest w stanie pomieścić kolejnych. W takiej sytuacji jak najszybciej powinieneś się zwrócić z tym do serwisu, aby sprawdzić kondycję filtra DPF i zgodzić się na inną metodę oczyszczania podzespołu.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

24 czerwca 2022

Czy można usunąć filtr DPF?

Czy można usunąć filtr DPF? Filtra cząstek stałych nie ...

24 czerwca 2022

Jak zregenerować filtr cząstek stałych DPF?

Jak zregenerować filtr cząstek stałych DPF? Filtr cząstek sta...

24 czerwca 2022

Ile kosztuje regeneracja filtra cząstek stałych?

Ile kosztuje regeneracja filtra cząstek stałych? Regeneracja f...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer