DPF usuwanie

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów DPF

 Usuwanie filtrów cząstek stałych DPF ma swoich zwolenników, zabieg ten jest jednak równoznaczny z wystąpieniem problemów w pracy silnika oraz z emitowaniem znacznie zwiększonej ilości szkodliwych spalin do atmosfery. Wiadomości na temat tego, czy warto usunąć DPF oraz jakie są konsekwencje wycięcia filtra cząstek stałych, zebraliśmy właśnie w tym artykule.

 

 

Co filtruje DPF?

Zgodnie z tym, co wskazuje pełna nazwa DPF – filtr cząstek stałych (and. diesel particulate filter), DPF usuwa ze spalin cząsteczki tlenków metali, wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych oraz cząsteczek węgla, które wykazują nawet właściwości rakotwórcze i często w smogu unoszą się nad miastami. Rozumiejąc ten problem dosłownie możemy stwierdzić, iż DPF bezpośrednio odpowiada za zatrzymywanie wszystkiego, co nie powinno dostawać się do powietrza, a powstaje wskutek spalania oleju napędowego w silnikach wysokoprężnych Diesla.

 

Filtrujący sadzę filtr cząstek stałych na stole w pracowni

Usunięcie filtra DPF – aspekty praktyczne

Wycięcie filtra DPF to stosunkowo prosty zabieg mechaniczny. Niektórzy decydują się na całkowite usunięcie filtra wraz z obudową, natomiast lukę w układzie wydechowym uzupełniają rurą, która zachowuje ciągłość układu. Częściej spotkać się można jednak z usunięciem jedynie wkładu filtrującego z jednoczesnym pozostawieniem obudowy filtra. Wówczas brak filtra cząstek stałych jest wręcz niewykrywalny gołym okiem. Niektórzy fachowcy zajmują się również tak zwanym chipowaniem czujników, polegającym na oszukaniu silnika w ten sposób, by komputer nie wyłapywał braku filtra. Rozwiązanie problemu z filtrem DPF brzmi naprawdę przystępnie, usunięcie tego elementu wiąże się jednak z licznymi konsekwencjami, które przybliżyliśmy w następnych częściach artykułu.

W praktyce usunięcie DPF oznacza uszkodzenie samochodu

Samochód z usuniętym filtrem DPF w codziennym użytkowaniu

Niegdyś popularność zyskała opinia, iż samochód z usuniętym filtrem DPF zyskuje więcej mocy. Obecnie tylko nieliczni zachowują ten pogląd, warto jednak wyjaśnić, iż jest to opinia niezgodna z prawdą. Filtr cząstek stałych nie odbiera mocy w pojeździe. Wprost przeciwnie, jego prawidłowe działanie warunkuje optymalną pracę silnika, który charakteryzuje się wysokimi osiągami przy możliwie jak najniższym zużyciu paliwa. Regulacje prawne wymagają, by samochody z silnikami Diesla były wyposażone w filtry DPF z uwagi na to, jak istotne funkcje w nich spełniają. Co jednak w sytuacji, gdy z samochodu usunięto DPF? Czy pojazd bez filtra cząstek stałych DPF jest mniej bezpieczny, a jego użytkowanie niesie za sobą ryzyko?

Po pierwsze, usuwanie DPF jest prawnie zakazane. Informacji na temat tego, czy w pojeździe usunięto filtr cząstek stałych, dostarczy funkcjonariuszom Policji bądź pracownikom stacji diagnostycznych badanie składu oraz przejrzystości spalin. Przeprowadzający kontrolę drogową policjanci mogą nałożyć na użytkownika pojazdu z usuniętym filtrem cząstek stałych DPF karę mandatu w maksymalnej wysokości 500 zł, pozbawić go dowodu rejestracyjnego, bądź, w najgorszym przypadku, odholować pojazd. Problemy wynikające z usunięcia filtra DPF spotkają nas także podczas badań technicznych, gdyż diagnosta, który wykaże brak filtra cząstek stałych, nie ma prawa wydać pozytywnej opinii w kwestii przeglądu technicznego samochodu. Z wysokimi karami za brak filtra DPF możemy spotkać się podczas wyjazdów za granicę, gdyż w niektórych państwach kary finansowe sięgają kilku tysięcy euro.

Samochód pozbawiony filtra DPF nie spełnia wymogów ekologicznych, wypuszczając do atmosfery miliony szkodliwych cząsteczek węgla i tlenków metali. Nikt z nas nie chce oddychać zanieczyszczonym powietrzem, warto więc, byśmy nie fundowali sobie tego nawzajem poprzez wycinanie filtrów cząstek stałych z samochodów.

Odrębną kwestią jest praca silnika zaburzona błędnymi komunikatami na temat pracy usuniętego filtra DPF. Czujniki, które dostarczają do silnika błędne informacje, mają wpływ na działanie EGR, turbosprężarki, wtrysków bądź układu SCR. Niektórzy z mechaników usuwających DPF wgrywają do systemu pirackie oprogramowanie oszukujące silnik, skutkiem tego działania może być jednak awaria komputera samochodu.

Pasywne oczyszczanie, które jest przeprowadzane nawet wówczas, gdy w samochodzie nie ma już filtra cząstek stałych, także niesie za sobą zagrożenia, gdyż jest ono związane z zapaleniem spalin w bardzo wysokiej temperaturze.

Czy usunięcie DPF wpływa na pracę silnika? A jakże! Mechanizmy te ściśle ze sobą współpracują. Omówiliśmy już zagadnienia związane z mylnymi sygnałami docierającymi do silnika, z którym już nie współpracuje DPF, a teraz skoncentrujemy się na zaburzeniu funkcji samego silnika. Olej napędowy wskutek nieszczelności wywołanych usunięciem filtra cząstek stałych DPF spływa do silnika, gdzie miesza się z olejem silnikowym. Tankowany przez nas olej napędowy odbiera olejowi silnikowemu właściwości smarne, przez co silnik może szybko ulec zatarciu, a turbosprężarka – zniszczeniu.

Nie można użytkować samochodu z usuniętym filtrem, dlatego zapchany filtr DPF został wysłany do regeneracji

Filtra DPF nie opłaca się wycinać

Czy przytoczone przykłady konsekwencji wynikających z usunięcia DPF przekonały Cię, iż jest to nierozsądne i naprawdę nieopłacalne rozwiązanie? Skutki usunięcia filtra cząstek stałych odnoszą się do naszego zdrowia, poziomu czystości środowiska naturalnego, komfortu i bezpieczeństwa użytkowania samochodu oraz ponoszenia kosztów mandatów karnych, napraw samochodu czy… Ponownego montowania DPF, do czego ucieka się coraz więcej kierowców, którzy w przeszłości zdecydowali się na usunięcie filtra cząstek stałych ze swojego pojazdu.

 

Wycinanie DPF jest nielegalne, lepiej wymontować i zregenerować tak jak filtr na zdjęciu

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Bartek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Usuwanie filtra DPF lub FAP jest nielegalne w wielu krajach, ponieważ jest to zabronione przez przepisy dotyczące emisji spalin. Usunięcie filtra DPF lub FAP oznacza, że samochód nie będzie już spełniał wymagań dotyczących emisji spalin, co jest niezgodne z prawem. Jeśli filtr DPF lub FAP jest zanieczyszczony i nie może być skutecznie oczyszczony, należy go wymienić na nowy. Usunięcie filtra lub jego nieodpowiednie działanie może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem i skutkować wysokimi kosztami naprawy.
paweł
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
dobry silnik spaliny w normie
Filip
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przecież filtr dpf taniej czyścić niż usunąć. Poza tym on naprawdę wyłapuje z powietrza szkodliwe czynniki.
gucio34
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Bogdan racja... nie da się za takim jechać i tylko uprzykrza życie... nie wiem po co usuwać dpf-y.
Bogdan
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No są i tacy co usuwają dpf , tylko po tem chmura czarnego dymu za nim leci i truje ludzi z tyłu.
Ratatuj
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
ekstra że tak szczegółowo opisujecie konsekwencje wycinania DPF, może kierowcy w końcu z tego zrezygnują
gazda
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ostatnie zdjęciem z opisem to sama racja. Naprawdę nie warto wycinać :D

Popularne wpisy

12 lutego 2021

Jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany?

Bardzo ważną kwestią w celu poprawnej eksploatacji pojazdu wyposażonego w wysokoprężny silnik Diesla jest wiedza w zakresie tego, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany. Wbrew pozorom, po czym poznać, że DPF jest zapchany, nie jest trudno ...

20 Grudzień 2021

Przy jakiej temperaturze wypala się DPF?

Filtr cząstek stałych potrzebuje około 600 stopni Celsjusza, aby sadza z niego mogła się bez problemu wypalić. Aby taką wartość osiągnąć, potrzebna jest dłuższa jazda, zwiększenie prędkości, podniesienie obrotów, w celu rozgrzania spalin w silniku. ...