Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych to taki element, który od kilkunastu lat jest obowiązkowo umieszczany w układzie wydechowym pojazdów z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym; a swoją budową przypomina metalową puszkę, w której znajduje się ceramiczny lub metalowy wkład (na jego ściankach są metale szlachetne), a w nim ogromna ilość kanalików, przez które mają przechodzić spaliny, które jeszcze przed wydostaniem się na zewnątrz do powietrza, są poddawane filtracji. Tak więc ten niezastąpiony podzespół ma za zadanie zredukować emitowane przez silnik trujące związki chemiczne, żeby uchronić nasze środowisko. DPF jest nazywany „suchym”, natomiast mokrą odmianą filtra DPF jest FAP, który stosowany jest w autach należących do koncernu PSA, a ich różnica polega na tym, że filtry FAP wymagają dodawania specjalnego płynu katalitycznego, który ma usprawnić i przyspieszyć wypalanie sadzy. Nie należy mylić filtra cząstek stałych z katalizatorem, ponieważ katalizator a DPF, to są całkowicie dwa inne elementy, które łączy jedynie to, że zajmują się oczyszczaniem spalin. Warto wiedzieć, że od niedawna też na stałe zagościł filtr GPF – właśnie montowany do silników benzynowych.
Filtr cząstek stałych – czym jest i do czego służy?
Tak, jak to zostało napisane wcześniej – filtr cząstek stałych pracuje w bardzo ciężkich warunkach i przez to, że spaliny są filtrowane w środku, odkłada się masa osadów, które po pewnym czasie zaczną przeszkadzać w dalszej pracy nie tylko samego DPF, ale również innych podzespołów, w tym silnika. Nie można dopuścić do utraty sprawności filtra DPF, gdyż wtedy auto nie będzie spełniać konkretnej normy emisji spalin, a także możesz w każdej chwili otrzymać karę. Pamiętaj też, że nie wolno się tego elementu pozbywać, ponieważ stracisz homologację, dostaniesz wspomniany już mandat oraz będziesz mieć problem z uzyskaniem pozytywnego wyniku przeprowadzonego badania technicznego. Filtr cząstek stałych otoczony jest także czujnikami temperatury (przed filtrem i za nim), czujnikiem ciśnienia (monitoruje stopień zapełnienia podzespołu) i sondą lambda, która informuje o jakości spalin
Filtr DPF - dlaczego jest potrzebny i jak o niego zadbać? - DPF - w jakich samochodach go znajdziesz?
DPF znajdziesz we wszystkich autach, które powstały po 2006 roku, mają silnik wysokoprężny i nie należą do francuskiego koncernu PSA. Wytłumaczyliśmy do czego ten podzespół służy i dlaczego nie wolno się go pozbywać, więc wypiszemy teraz kilka wskazówek, jak zadbać o filtr DPF. Twoim obowiązkiem jest wymieniać elementy, które są już zużyte, np. filtr powietrza, zwracaj uwagę na kondycję zaworu EGR, wymieniaj olej, stosuj też oleje LOW SAPS, tankuj dobrej jakości paliwo, zadbaj o właściwe smarowanie turbo, a także nie zapominaj o naprawach usterek.
Co niszczy filtr DPF w dieslach? - DPF w benzynie
Na pewno duży wpływ na zniszczenie filtra cząstek stałych DPF ma nieodpowiednia jazda, która polega na poruszaniu się z punktu A do punktu B i na tym koniec podróżowania. Diesle wymagają porządnego rozgrzania, aby można było wypalić sadzę, a nie pomoże w tym miejska jazda. Ponadto zbagatelizowanie kontrolki DPF, która informuje Cię o krytycznym stanie podzespołu, nieukończone procesy samoregeneracji lub niewłaściwie wykonana regeneracja, awarie innych elementów wyposażających auto, jak również zły stan techniczny pojazdu. Jeśli chodzi o DPF w benzynie, a dokładniej mówiąc o GPF, to jeszcze nie odnotowano poważnych awarii z udziałem trzeciej wersji filtra cząstek stałych. To, co wiemy na pewno – on też może się zapchać i wymaga oczyszczania.
Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF? - DPF - wypalanie sadzy
Wypal sadzę na postoju, podczas jazdy lub w serwisie; dzięki temu pozwolisz udrożnić się zatkanym kanalikom filtrującym DPF i przywrócone zostaną jego parametry. Jeśli samo wypalanie będzie niewystarczające, to warto umówić się na regenerację w ASO.
Komentarze