DPF - z czego jest zrobiony?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT
Filtr DPF

Budowa filtrów DPF jest z węglika krzemu albo kordierytu (tańsza wersja), a można także się spotkać z wkładem metalowym, który jest trwalszy niż ten ceramiczny. Wkład od środka jest wypełniony dużą ilością kanalików ułożonych naprzemiennie, a jego ścianki są porowate. Znajdują się w nim metale szlachetne takie, jak: złoto i platyna i to one są odpowiedzialne za wychwytywanie szkodliwych substancji i niwelują ich wydostawanie się do powietrza. Ważne jest, aby dobrać odpowiedni rodzaj regeneracji, żeby nie wypłukać tych metali, które tworzą powłokę katalityczną filtra cząstek stałych DPF, zatem wszelkie próby czyszczenia środkami typu Domestos, czy Kret odpadają, ponieważ jest małe prawdopodobieństwo odratowania tego elementu.

Budowa DPF filtra cząstek stałych i zasada działania - Rodzaje DPF

Wiesz już, że filtr DPF może mieć wkład ceramiczny lub metalowy i że znajdują się w nim drogocenne pierwiastki, dzięki którym emisja cząstek stałych o wiele mocniej się zmniejsza, więc nie zanieczyszcza się tak bardzo środowiska, jak kiedyś. Ten podzespół zajmuje się po prostu wychwytywaniem trujących pierwiastków i dopaleniem ich, ponieważ są szkodliwe dla powietrza i dla społeczeństwa. Do silników wysokoprężnych montuje się dwa rodzaje filtrów cząstek stałych; pierwszym z nich jest DPF, a drugim filtr FAP. Różnica jest taka, że mając DPF, nie musisz stosować dodatkowych preparatów, jednak w przypadku filtra mokrego FAP już tak.

1. Filtry cząstek stałych DPF / FAP - DPF - od kiedy jest montowany w silniku diesla?

Filtr cząstek stałych odgrywa bardzo ważną rolę w układzie wydechowym samochodu, ponieważ dzięki niemu kierowcy przestali w tak dużym stopniu zatruwać środowisko spalinami. Obowiązkowo rozpoczęto montaż tego podzespołu w silnikach wysokoprężnych po 2006 roku i od tamtego momentu nie wolno ingerować w układ wydechowy pojazdu wycinaniem i zastępowaniem go czymkolwiek innym.

2. Budowa filtra DPF - Maszyny do regeneracji DPF - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć takim pojazdem i czy nie wpłynie to negatywnie na silnik?

Dzięki metalom szlachetnym, które umieszczone są we wkładzie filtra DPF, trzeba zwracać uwagę na sposób oczyszczania tego podzespołu, aby się ich nie pozbyć, gdyż wtedy filtr nie będzie nadawać się do niczego, bo nie spełniałby norm emisji spalin. W razie, gdy masz zanieczyszczony DPF, powinieneś go bardzo szybko zregenerować albo w serwisie, albo samodzielnie poprzez wypalanie, aby nie obciążyć również silnika, który w każdej chwili mógłby zaprzestać pracować przez dużą liczbę nagromadzonych osadów. Popiół razem z innymi osadzonymi brudami możesz usunąć za pomocą mycia hydrodynamicznego w specjalistycznej maszynie, w której podzespół będzie całkowicie bezpieczny, a dodatkowo zostanie w 100% oczyszczony.

Filtr DPF

3. Jak to działa: wodne czyszczenie DPF sprawia, że wycinanie filtra już zupełnie nie ma sensu - Filtr cząstek stałych w dieslu - cena

Doszczętne zniszczenie filtra cząstek stałych będzie wiązać się z jego wymianą, a cena takiego elementu może wynieść nawet kilka tysięcy złotych, więc nie będzie to tanie. Polecamy czyścić w razie konieczności DPF metodą wodną pod ciśnieniem, bo w taki sposób przywrócą się jego utracone parametry, a ponadto koszt usługi jest atrakcyjny pod tym względem. Ta forma regeneracji powinna przekonać Cię, że usuwanie filtra DPF nie ma sensu.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Bogdan
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (filtr cząstek stałych) jest urządzeniem montowanym w układzie wydechowym silników diesla, którego celem jest usuwanie cząstek stałych (takich jak sadza i pył). Filtr jest skonstruowany z ceramiki lub metalowo-ceramicznego substratu, który jest pokryty specjalnym materiałem katalitycznym, takim jak złoto, który reaguje z emisjami i przekształca je w substancje mniej szkodliwe dla środowiska. Szkielet z ceramiki lub metalowo-ceramicznego substratu tworzy kanaliki, które przepuszczają spaliny, a zanieczyszczenia, takie jak sadza i pył, są zatrzymywane na jego powierzchni, gdzie są przekształcane przez materiał katalityczny. Zastosowanie odpowiedniego materiału jest kluczowe dla skuteczności filtracji i trwałości DPF. W związku z tym, projektanci silników muszą dokładnie przemyśleć wybór odpowiedniego materiału, który spełni wymagania dotyczące emisji, trwałości oraz kosztów produkcji.
kristina
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze wiedzieć z czego ten DPF jest zrobiony, fajna ciekawostka :D
Milena
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałam z czego jest zbudowany Dpf, ale fajnie, że czytam ten artykuł, bo teraz już wiem.
Janusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajny, ciekawy artykuł, nawet nie wiedziałem, z czego może być zbudowany DPF!
Mirek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF wygląda jak wielka blaszana pucha, a tu się okazuje, że to cenna rzecz. Pozory mylą :)

Popularne wpisy