Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Budowa filtrów DPF jest z węglika krzemu albo kordierytu (tańsza wersja), a można także się spotkać z wkładem metalowym, który jest trwalszy niż ten ceramiczny. Wkład od środka jest wypełniony dużą ilością kanalików ułożonych naprzemiennie, a jego ścianki są porowate. Znajdują się w nim metale szlachetne takie, jak: złoto i platyna i to one są odpowiedzialne za wychwytywanie szkodliwych substancji i niwelują ich wydostawanie się do powietrza. Ważne jest, aby dobrać odpowiedni rodzaj regeneracji, żeby nie wypłukać tych metali, które tworzą powłokę katalityczną filtra cząstek stałych DPF, zatem wszelkie próby czyszczenia środkami typu Domestos, czy Kret odpadają, ponieważ jest małe prawdopodobieństwo odratowania tego elementu.
Budowa DPF filtra cząstek stałych i zasada działania - Rodzaje DPF
Wiesz już, że filtr DPF może mieć wkład ceramiczny lub metalowy i że znajdują się w nim drogocenne pierwiastki, dzięki którym emisja cząstek stałych o wiele mocniej się zmniejsza, więc nie zanieczyszcza się tak bardzo środowiska, jak kiedyś. Ten podzespół zajmuje się po prostu wychwytywaniem trujących pierwiastków i dopaleniem ich, ponieważ są szkodliwe dla powietrza i dla społeczeństwa. Do silników wysokoprężnych montuje się dwa rodzaje filtrów cząstek stałych; pierwszym z nich jest DPF, a drugim filtr FAP. Różnica jest taka, że mając DPF, nie musisz stosować dodatkowych preparatów, jednak w przypadku filtra mokrego FAP już tak.
1. Filtry cząstek stałych DPF / FAP - DPF - od kiedy jest montowany w silniku diesla?
Filtr cząstek stałych odgrywa bardzo ważną rolę w układzie wydechowym samochodu, ponieważ dzięki niemu kierowcy przestali w tak dużym stopniu zatruwać środowisko spalinami. Obowiązkowo rozpoczęto montaż tego podzespołu w silnikach wysokoprężnych po 2006 roku i od tamtego momentu nie wolno ingerować w układ wydechowy pojazdu wycinaniem i zastępowaniem go czymkolwiek innym.
2. Budowa filtra DPF - Maszyny do regeneracji DPF - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć takim pojazdem i czy nie wpłynie to negatywnie na silnik?
Dzięki metalom szlachetnym, które umieszczone są we wkładzie filtra DPF, trzeba zwracać uwagę na sposób oczyszczania tego podzespołu, aby się ich nie pozbyć, gdyż wtedy filtr nie będzie nadawać się do niczego, bo nie spełniałby norm emisji spalin. W razie, gdy masz zanieczyszczony DPF, powinieneś go bardzo szybko zregenerować albo w serwisie, albo samodzielnie poprzez wypalanie, aby nie obciążyć również silnika, który w każdej chwili mógłby zaprzestać pracować przez dużą liczbę nagromadzonych osadów. Popiół razem z innymi osadzonymi brudami możesz usunąć za pomocą mycia hydrodynamicznego w specjalistycznej maszynie, w której podzespół będzie całkowicie bezpieczny, a dodatkowo zostanie w 100% oczyszczony.
3. Jak to działa: wodne czyszczenie DPF sprawia, że wycinanie filtra już zupełnie nie ma sensu - Filtr cząstek stałych w dieslu - cena
Doszczętne zniszczenie filtra cząstek stałych będzie wiązać się z jego wymianą, a cena takiego elementu może wynieść nawet kilka tysięcy złotych, więc nie będzie to tanie. Polecamy czyścić w razie konieczności DPF metodą wodną pod ciśnieniem, bo w taki sposób przywrócą się jego utracone parametry, a ponadto koszt usługi jest atrakcyjny pod tym względem. Ta forma regeneracji powinna przekonać Cię, że usuwanie filtra DPF nie ma sensu.
Komentarze