Dymienie podczas wypalania DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Czy dymienie podczas wypalania DPF powinno budzić nasze zmartwienie?

W dzisiejszym artykule skupimy się na tym, czym jest uwarunkowane dymienie podczas wypalania DPF. Otóż dymienie przy wypalaniu DPF stanowi zazwyczaj naturalne następstwo dopalania sadzy. Wówczas to samochód pracuje na zwiększonych obrotach, a podaż paliwa wzrasta, także nic w tym dziwnego, że i zauważalny jest chwilowy wzrost zadymienia z rury wydechowej naszego Diesla.

Pamiętajmy, iż siwy dym przy wypalaniu DPF powinien ustąpić po zakończonej procedurze dopalania sadzy. To, iż filtr cząstek stałych zakończył regenerację, poznamy po następujących objawach:
- zniknięcie kontrolki DPF,
- spadek spalania,
- ustąpienie odczuwania zapachu spalin,
- powrót do normy obrotów na luzie, które w chwili wypalania uległy zwiększeniu.

Warto więc bacznie obserwować pracę naszego Diesla, aby mieć pewność, iż jest to wyłącznie dym podczas wypalania DPF. W przypadku, gdy zadymienie to utrzymywałoby się cały czas, warto oddać samochód w celu oględzin do serwisu, ponieważ nawet kolor zadymienia, już wstępnie pozwoli zdiagnozować specjaliście gdzie leży problem. Utrzymujące się długotrwałe zadymienie może bowiem wskazywać na wiele poważnych usterek naszych innych podzespołów, takich jak chociażby uszkodzenie turbosprężarki, czy też wtryskiwaczy.

 

Filtr DPF do regeneracji

Dym spod maski podczas wypalania DPF

Bardzo często zdarza się, iż kierowcy zauważają podczas zachodzącego procesu wypalania się filtra cząstek stałych dym wydobywający się nie z układu wydechowego, lecz spod maski auta. Zazwyczaj taki stan rzeczy może wskazywać na przykład - co się często zdarza, na wydmuchanie lub nieszczelność uszczelki między turbiną a kolektorem wydechowym, czy też samą awarię w obrębie kolektora.

Warto więc pamiętać, że jeżeli dymienie podczas wypalania DPF przeciąga się i trwa nawet po skończonej procedurze, czy też zauważamy, iż ten dym unosi się podczas wypalania, również spod maski, należy jak najszybciej oddać naszego Diesla w ręce specjalistów, ponieważ wówczas taki stan rzeczy nie jest już naturalny i będzie wskazywał na duże prawdopodobieństwo awarii któregoś z podzespołów.

Filtr cząstek stałych do regeneracji
Co o tym myślisz?

Komentarze

Olekju
star star star star star
Wystawiono 5 dni temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Mam problem. Po odebraniu auta z serwisu i czyczczenu dpf spod maski z prawej strony (patrzac od wewnatrz auta) zaczal wydobywac sie dym i straszny smrod spalenizny, nie wiedzialam co jest grane i zgasilam auto Land Rover Evoque. Przypuszczam ze objaw wypalania, jakis czas bylo juz ok. Po kolejnym odbiorze (rok pozniej, rowniez czyszczenie dpf i cos tam jeszcze bylo w regeneracji) auta z tego samego serwisu, po 2 dniach sytuacja sie powtorzyla, oczywiscie spanikowalam i znowu wylaczylam auto., sytuacja powtorzyla sie kilka razy w przeciagu dwoch dni. Balam sie jechac dalej sama, a mialam takiego pecha ze za kazdym tazem meza nie bylo. Jak wlaczone jest ogrzewanie caly dym wlatuje do srodka. Nie wiem co to moze byc, czy mam gasic auto, czy jechac i wypalac, a moze to cos innego? Prosze o pomoc.
Wojtek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dymienie podczas procesu wypalania filtra cząstek stałych (DPF) jest normalnym zjawiskiem i oznacza, że filtr jest zanieczyszczony i trzeba go oczyścić. Wypalanie DPF polega na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, co powoduje topnienie i usunięcie zanieczyszczeń z filtra. Podczas procesu wypalania DPF, silnik pracuje w specjalnym trybie, który pozwala na osiągnięcie wysokiej temperatury w filtrze. W tym trybie silnik pracuje na wyższych obrotach, co powoduje większe dymienie niż zwykle. Dym jest produktem spalania zanieczyszczeń, które znajdują się w filtrze. Dymienie podczas wypalania DPF jest normalne i nie powinno się go bać. Warto jednak pamiętać, że jeśli dymienie jest zbyt intensywne lub trwa zbyt długo, może to oznaczać, że filtr jest bardzo zanieczyszczony lub uszkodzony i konieczna jest jego wymiana.
Marlena
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dymienie podczas wypalania DPF to w moim samochodzie norma. Jak pierwszym razem zaczął dymić, to trochę się przestraszyłam, ale później mąż mi wszystko wytłumaczył jak to działa.
Jaro
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Już nie raz wypalałem dpf-a, więc dymienie to dla mnie nic nowego. To jest po prostu normalne.
Magda
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo cenne informacje! Można się zmartwić, widząc objawy wskazujące na zapchany DPF. Teraz już będę podchodziła spokojnie do tematu :)
anonim
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój DPF zawsze gdy się wypali, to przestaje kopcić, więc nie spotkałem się jak dotąd z takim problemem. Zgadzam się, że jeśli ktoś ma taki kłopot, to powinien zweryfikować stań podzespołów w serwisie

Popularne wpisy

29 października 2021

Czy katalizator jest obowiązkowy?

Odkąd wprowadzono normę emisji spalin EURO 1 w 1992 roku, rozpoczął się obowiązek umieszczania i posiadania katalizatora w układzie wydechowym pojazdów. Montowano je na samym początku w silnikach benzynowych, dopiero później w dieslu. ...