Dźwigi Demag | Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów FAP

Regeneracja DPF i SCR w maszynach marki Demag

Mając na myśli maszyny budowlane niemieckiego Producenta, czyli dźwigi Demag – regeneracja filtrów DPF i katalizatorów, których ze względu na obowiązujące normy emisji spalin również i w nich nie może zabraknąć, stanowi świetną alternatywę dla zakupu nowych podzespołów. Firma Demag jest jednym z liderów w tworzeniu maszyn dźwigowych, ale także innych maszyn budowlanych, takich jak: koparki, czy też ładowarki.

Jeżeli chodzi o dźwigi, to największą popularnością cieszą się te samojezdne, które dostępne są w wielu modelach, wśród tych nie brakuje takich, które korzystają już z innowacyjnego układu SCR i wymienić tu należy między innymi:
- Dźwig samojezdny Demag model AC 45 City,
- Dźwig samojezdny Demag model AC 300-6.
W celu oczyszczania spalin pracę układu SCR wspiera również chłodzony system EGR, dzięki któremu rygorystyczne normy dotyczące emisji spalin mogą być spełnione.

DPF Demag Regeneracja

Regeneracja DPF Demag

Zdarza się, iż maszyna budowlana Demag wymaga kompleksowej regeneracji filtra cząstek stałych. Po czym poznać, że DPF w naszej maszynie wymaga ingerencji serwisowej? Najczęściej na taki stan rzeczy będą wskazywały następujące przesłanki:
- częsta powtarzalność inicjacji procedury wypalania,
- znaczna utrata mocy,
- spadek komfortu prac wykonywanych przy pomocy takiej maszyny,
- charakterystyczna kontrolka pojawiająca się na desce rozdzielczej.

Wówczas to nie warto zwlekać z poddaniem takiego filtra cząstek stałych zabiegowi, jakim jest czyszczenie DPF Demag, ponieważ kontynuacja pracy na zapchanym module obciąży nie tylko inne podzespoły, ale i sam silnik, który najpewniej z czasem przejdzie w tryb pracy awaryjnej i uniemożliwi skutecznie wykonywanie prac za pomocą takiej maszyny. W tym miejscu należy pamiętać, iż wykonane czyszczenie przy pomocy metody wodnej stanowi niejako pewnik co do jego efektów. Często praktykowane wypalanie DPF Demag w takiej sytuacji przynosi ulgę na niedługi czas, a po krótkiej chwili objawy wskazujące na problem z zapchanym filtrem powracają, a praca przy użyciu takiej maszyny staje się wyjątkowo żmudna, co spowodowane jest znaczną utratą mocy lub też całkowicie niemożliwa. Jak wiemy, wypalanie filtra cząstek stałych jest dobrą metodą, jeżeli nasz DPF ma mały przebieg i popiół jeszcze nie zdążył zająć jego większej części. W przypadku filtra cząstek stałych po licznych dopaleniach sadzy i z dużym przebiegiem na koncie taki proces nie będzie miał najmniejszego sensu, tak więc nie zastanawiajmy się nad tym, jak wymusić wypalanie DPF.
Czyszczenie hydrodynamiczne z racji tego, iż usuwa nie tylko sadzę, ale i oporny na ogólnodostępne środki do czyszczenia DPF, a także na wypalanie popiół, sprawia, iż żywotność filtra cząstek stałych jest maksymalnie wydłużona, a więc i jej efekty będą najdłużej widoczne, tym bardziej, iż zazwyczaj parametry po wykonanej usłudze w takim filtrze są porównywalne do fabrycznie nowego DPF.

Regeneracja SCR Demag

Układ SCR, który odpowiada za redukcję emisji szkodliwego tlenku azotu aż w 90% również bardzo często wymaga regeneracji serwisowej. Zabieg, jakim jest czyszczenie AdBlue Demag, okaże się koniecznością między innymi wtedy, jeżeli nasz roztwór mocznika w wyniku niskich temperatur zamarznie i nastąpi jego krystalizacja. Wówczas to zapchana kryształkami pompa, wtryskiwacze i zbiornik muszą być jak najszybciej oczyszczone w specjalistycznym serwisie, co gwarantuje, iż zabieg taki będzie przeprowadzony w należyty sposób, ponieważ jazda z niedoczyszczonymi do końca podzespołami, będzie skutkowała tym, iż maszyna najprawdopodobniej przejdzie w tryb pracy awaryjnej. Po czym poznać, iż mamy problem z układem SCR i potrzebna jest regeneracja AdBlue Demag? Na uszkodzony systemu SCR zazwyczaj wskazuje zmniejszony lub całkowicie zaniechany pobór roztworu mocznika, a także wyskakujący błąd na desce rozdzielczej. Z czasem również zauważalny staje się, jak już wspomnieliśmy, spadek mocy, który uwarunkowany jest tym, iż obciążony pracą w nienaturalnych warunkach silnik przechodzi w system pracy w trybie awaryjnym. Niezależnie, czy będzie to regeneracja katalizatora Demag z układu SCR, czy też pompy, to nie warto zwlekać z nią w czasie. Długotrwałe bagatelizowanie objawów może bowiem doprowadzić do bardzo kosztownych w naprawie usterek, których koszt znacznie przewyższy ten związany z czyszczeniem serwisowym.

Na koniec podpowiemy, iż odpowiednia obsługa maszyny, jaką jest dźwig Demag, pozwoli w znacznym stopniu ograniczyć ilość występujących usterek. W tym celu warto stosować dobrej jakości płyn AdBlue, dbać o jego świeżość, a także przechowywać go w odpowiednich warunkach. Nie obędzie się również w tym miejscu bez regularnej kontroli sprawności układu wydechowego naszej maszyny budowlanej, a także zasilania jej dobrej jakości paliwem.

SCR Regeneracja

Czy po wypalaniu DPF trzeba wymienić olej?

Bardzo często spotykamy się z tym pytaniem, tym bardziej, iż serwisowe wypalanie DPF i cena niewątpliwie kuszą wielu kierowców aut osobowych, a także właścicieli maszyn budowlanych, szczególnie tych, którzy mają problem z samoczynną regeneracją filtra, powstałą na skutek przerwania procesu, czy też zaniechania wykonania go na czas. Jeżeli chodzi o wymianę oleju, to jest ona jak najbardziej zalecana po takim zabiegu, podobnie jak wymiana samego filtra oleju. Pamiętajmy jednak, iż wybór metody regeneracji filtra cząstek stałych, powinien być zawsze poprzedzony diagnostyką, na której to podstawie będzie można jasno stwierdzić, jaka metoda regeneracji przyniesie najlepsze efekty.

Jedno jest pewne, a mianowicie dźwigi Demag – regeneracja filtrów DPF i katalizatorów jest konieczna nie tylko wówczas, gdy chcemy zachować naszą maszynę budowlaną w dobrej kondycji i czerpać jak najwięcej z jej nieograniczonych przez żadną awarię osiągów, ale także, jeżeli zależy nam na ochronie środowiska. Wycinanie podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin w dźwigach samojezdnych, takich jak dźwigi Demag, jest naganną praktyką, która w ostatecznym rozrachunku znacznie przekracza koszt regeneracji serwisowej, a grozi nie tylko zatrzymaniem dokumentu potwierdzającego dopuszczenie takiej maszyny do ruchu w postaci dowodu rejestracyjnego, ale także mandatem za nieprzestrzeganie norm emisji spalin, czy też problemem z podbiciem przeglądu technicznego.

DPF przygotowany do regeneracji

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Sylwek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby utrzymać skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów w dźwigach Demag, konieczne jest regularne usuwanie zanieczyszczeń, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas jazdy samochodem. Możliwe metody takiej regeneracji to: termiczna, chemiczna lub mechaniczna. Dzięki temu utrzymany zostanie wysoki poziom skuteczności filtrów i katalizatorów oraz uniknięcie ich doszczętnego uszkodzenia.
Jan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie, że ktoś w takich artykułach udziela wskazówek odnośnie regeneracji filtra dpf w dźwigu Demag. Ponadto opisano po czym można rozpoznać, że nasza maszyna tego wymaga. Super!
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Akurat kupiłem ostatnio dźwig Demag i zastanawiałem się, co zrobię, gdy zapcha mi się DPF! Rozwiązaliście moją zagwozdkę :D
Lesław
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli dobrze myślałem.. Mój dźwig Demag coś traci moc ostatnimi czasy i może faktycznie to przez sadzę w DPF. Chyba będę musiał wybrać się na czyszczenie hydrodynamiczne, to już chyba ten czas, bo jak całkiem nie będzie chciał odpalać, to kiepska sytuacja...
Zibi
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dużo ciekawych informacji o regeneracji filtrów i katalizatorów w dźwigach Demag. Chciałem sprawdzić, czy jest jakaś skuteczna metoda czyszczenia i w końcu trafiłem na Waszą stronę.

Popularne wpisy

11 Grudzień 2020

Auta bez DPF

Niejednokrotnie spotykamy się z przekonaniem, że DPF w samochodzie, szczególnie codziennego użytku, to problem, stąd w tym artykule postanowiliśmy zająć się kwestią, jaką są auta bez DPF. ...