Dźwigi Kobelco | Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT

Regeneracja DPF i SCR w maszynach budowlanych

Maszyny budowlane w dzisiejszych czasach muszą być nie tylko niezawodne, ale przede wszystkim w maksymalnym stopniu bezpieczne dla środowiska i niewątpliwie takie są dźwigi Kobelco – regeneracja filtrów DPF i katalizatorów zatem będzie pozostawała w centrum zainteresowań wielu właścicieli tych jakże cenionych na rynku maszyn budowlanych.
Filtr DPF mający na celu redukcję rakotwórczych cząstek stałych został podparty współpracą z układem SCR, który to z kolei rozprawia się ze szkodliwymi tlenkami azotu.
Ten jakże skuteczny duet odpowiedzialny za oczyszczanie spalin odnajdziemy w następujących modelach dźwigów Kobelco:
- BME800G-2,
- CKE800G-2,
- CKE2500G-2,
- CKE900G-2,
- CKE1350G-2,
- CKE1100G-2.
Wszystkie wyżej wymienione dźwigi należą do grupy z rodziny gąsienicowych. W ofercie tego Producenta nie brak jednak dźwigów samojezdnych czy też koparek.

Dźwig Kobelco - regeneracja DPF

Czyszczenie DPF | Kobelco

Jedną z usług, z jakiej bardzo często korzystają właściciele nie tylko aut osobowych, ciężarowych, czy też maszyn rolniczych i budowlanych, jest serwisowe czyszczenie DPF. Zabieg taki okazuje się jedynym skutecznym ratunkiem w przypadku, gdy mamy do czynienia z objawami takimi, jak:
- znaczny spadek mocy,
- zauważalny problem z utrzymaniem równych obrotów,
- nagłe wyłączanie się maszyny,
- zwiększony pobór paliwa,
- praca silnika maszyny w trybie awaryjnym.

Jeżeli chodzi o wypalanie DPF Kobelco w takim przypadku, to nie jest ono gwarantem sukcesu i ustąpienia objawów. Metoda regeneracji powinna być zawsze poprzedzona diagnostyką filtra cząstek stałych, ponieważ w przypadku, gdy nagromadzi on dużą ilość popiołu, działanie, jakim jest wypalanie filtra DPF, przyniesie znikome lub też krótkotrwałe efekty. Zabieg, jakim jest regeneracja DPF Kobelco, zawsze poprzedzony jest analizą stanu technicznego podzespołu, a także sprawdzeniem stanu zapełnienia filtra cząstek stałych. To od jej wyników uzależniony jest bardzo często wybór optymalnej metody regeneracji filtra cząstek stałych.
W przypadku, gdy okaże się on zapełniony popiołem na niebezpiecznym poziomie, nie ma mowy o poddaniu takiego filtra zabiegu, jakim jest wypalanie serwisowe DPF. Wówczas to taki „pacjent” niewątpliwie wymagający bardziej zaawansowanej pomocy montowany jest w specjalistycznej aparaturze, gdzie dozowany jest środek zmiękczający uporczywy popiół, a następnie strumienie wody o odpowiedniej temperaturze i pod ściśle określonym ciśnieniem przeprowadzane są przez pozbawiany drożności filtr i sukcesywnie wypłukują z niego wszelkie złogi. Procedura jest powtarzana do tego momentu, aż pomiar przepustowości ukaże maksymalnie najwyższy parametr, który to zazwyczaj oscyluje w granicach niemal 100%.

Należy wspomnieć, iż czyszczenie wodne nie tylko jako jedyne radzi sobie tak skutecznie z popiołem, ale sprawia, iż dostajemy, biorąc pod uwagę uzyskane efekty, niemal fabryczny podzespół za ułamek ceny nowego. Kolejnym plusem jest jej sprawny przebieg, 2 letnia gwarancja, którą obejmujemy zregenerowany przez nas podzespół bez limitu kilometrów, a także to, iż działamy wysyłkowo, co sprawia, iż nasze usługi są dostępne na terenie całego kraju.

Czyszczenie SCR | Kobelco

Jak już wspominaliśmy, dźwigi Kobelco wyposażone są obecnie również w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Najczęściej zainteresowani są Państwo tematyką z zakresu czyszczenie AdBlue Kobelco. Nic w tym dziwnego, ponieważ czyszczenie układu SCR jest konieczne zarówno w sytuacji występowania niskich temperatur, gdy to wytrącone kryształki z roztworu mocznika zapychają zbiornik płynu, ale i wszelkie inne moduły wchodzące w jego skład, a także wtedy, gdy wlejemy paliwo przez przypadek we wlew przeznaczony na płyn katalityczny. Miejmy jednak na uwadze, iż czyszczenie serwisowe SCR będzie stanowiło świetną alternatywę, jeżeli weźmiemy pod uwagę koszt, z jakim należy się liczyć w sytuacji wymiany na nowy katalizatora SCR, czy też pompy AdBlue w przypadku dźwigu Kobelco. Miejmy na uwadze, iż usuwanie podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin, czy też stosowanie urządzeń takich, jak AdBlue emulator w Caterpillar, czy też Kobelco jest działaniem niedopuszczalnym z racji tego, iż maszyna po takim zabiegu łamie dopuszczalne normy emisji spalin.

Kobelco Czyczenie DPF

Dlaczego DPF się nie wypala? Udzielamy odpowiedzi

Jeżeli chodzi o problem z samoczynnym wypalaniem DPF, to najczęściej przyczyną tego stanu rzeczy jest bardzo zła kondycja filtra cząstek stałych uwarunkowana jego nadmiernym zapchaniem. W tym miejscu warto również sprawdzić, czy czujnik różnicy ciśnień działa w sposób prawidłowy i czy tym samym sterownik silnika jest w sposób rzetelny informowany o stanie zapełnienia filtra cząstek stałych. Jeżeli okaże się, iż przyczyną był uszkodzony przewód różnicy ciśnień, czy też sam czujnik, należy bezzwłocznie go wymienić, a filtr cząstek stałych zapchany w wyniku takiej awarii poddać serwisowemu czyszczeniu.

Warunki wypalania DPF

Jeżeli rozważamy wypalanie DPF, to należy pamiętać, aby nigdy nie przerywać takiego procesu, ponieważ może to doprowadzić do destrukcji filtra cząstek stałych, a także ma negatywny wpływ na pracę silnika. Warto w tym miejscu pamiętać, o tym, o czym wspominaliśmy, a mianowicie - jeżeli filtr cząstek stałych ma już swój przebieg, a sterownik silnika domaga się coraz częściej wypalania sadzy, a sam proces trwa coraz krócej, to możemy śmiało stwierdzić, iż mamy problem z nagromadzonym popiołem i nie obędzie się bez specjalistycznego czyszczenia takiego DPF. Warto więc obserwować pracę naszej maszyny i reagować już na pierwsze objawy wskazujące na problem z zapchanym podzespołem. Takie działanie pozwoli nam uniknąć poważniejszych usterek, a tym samym uchroni nas przed wyższymi kosztami naprawy.

Mając na uwadze nowoczesne dźwigi Kobelco – regeneracja filtrów DPF i katalizatorów jest jak najbardziej możliwa i stanowi doskonałą alternatywę dla zakupu nowego podzespołu, a tym bardziej dla jego wycinania, które to skutkuje znacznym przekroczeniem dopuszczalnych norm emisji spalin.

Regeneracja DPF - proces przygotowawczy

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Adam
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby utrzymać skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów w dźwigach Kobelco, konieczne jest regularne usuwanie zanieczyszczeń, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas jazdy samochodem. Możliwe metody takiej regeneracji to: termiczna, chemiczna lub mechaniczna. Dzięki temu utrzymany zostanie wysoki poziom skuteczności filtrów i katalizatorów oraz uniknięcie ich doszczętnego uszkodzenia.
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam dźwig producenta Kobelco i jestem w sumie bardzo z niego zadowolony, jedyne co potrzebuje teraz zrobić to wyczyścić w nim filtr dpf. Trafiłem na tą stronę więc teraz wiem gdzie go oddam do wyczyszczenia.
Janek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapomniałem kiedyś dolać AdBlue i miałem poważny problem z silnikiem xd Nigdy więcej, ale mam przynajmniej nauczkę :D Dobrze, że czyścicie też DPFY :D
Ignacy
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kilka dni temu miałem nietypowy problem, bo zdarzył się dopiero pierwszy raz. Mój dźwig Kobelco miał dłuższy czas problem z tym, żeby odpalić... chyba filtr DPF się w takim razie zatkał i trzeba pomyśleć o regeneracji, jakimś czyszczeniu. Dzięki za naprowadzenie!
Bogdan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W końcu ktoś napisał coś więcej o dźwigach Kobelco. Chciałem się dowiedzieć czegoś o regeneracji filtrów i katalizatorów, ale mało kto pisze na tak specjalistyczne tematy.

Popularne wpisy

18 października 2021

Uzupełnienie dodatku FAP

Napełnienie zbiorniczka specjalnym płynem katalitycznym Eolys, który pomaga w przyspieszeniu samozapłonu sadzy jest obowiązkowe, ponieważ ...

26 kwietnia 2021

Filtr DPF 1731RJ

Wraz z zakupem nowego filtra cząstek stałych lub po regeneracji otrzymasz: • dwuletnią gwarancję ASO Bosch Diesel Service ...