Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy możliwe jest zregenerowanie filtra DPF w dźwigu?
Jeżeli są Państwo w posiadaniu maszyn, jakimi są francuskiej marki Dźwigi Manitou – regeneracja filtrów DPF i katalizatorów z pewnością będzie pozostawała w centrum Państwa zainteresowań. Jak ogólnie jest wiadomym, tytułowe podzespoły montowane w układach wydechowych pojazdów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych, czy też budowlanych w wyniku eksploatacji tracą drożność, a wówczas pojawia się seria objawów, które skutecznie utrudniają jazdę, czy też obsługę takiej maszyny. Duża rzesza osób decyduje się w takim przypadku na usunięcie kłopotliwego podzespołu, gdzie po takim zabiegu pojazd, czy też maszyna przekracza znacznie dopuszczalne normy emisji spalin. Nie wspominając o kosztach, jakie muszą ponieść za taki proceder, który wbrew pozorom nie należy do najtańszych i znacznie przekracza koszt czyszczenia serwisowego, które to w legalny sposób przywróciłoby pełną funkcjonalność w naszym dźwigu Manitou, a dodatkowo umożliwiłoby mu dalszą pracę na rzecz środowiska, polegającą na zmniejszaniu szczególnie szkodliwych zanieczyszczeń.
Marka maszyn budowlanych Manitou zyskała sławę na całym świecie, a w jej ofercie znajdziemy nie tylko dźwigi - ładowarki teleskopowe, ale również wózki widłowe i podnośniki. W tym miejscu na szczególną uwagę zasługuje na przykład ładowarka teleskopowa Manitou o modelu MRT 2150 Privilege Plus, która to jest maszyną obrotową do wielu zadań specjalnych i pełni zarówno funkcję dźwigu, wózka teleskopowego, a także pomostu podnośnikowego. Oprócz serii Privilege Plus dostępne są również maszyny z serii Easy, są one nieco słabsze i charakteryzują się mniej zaawansowaną konstrukcją, lecz to nie koliduje z tym, iż świetnie sobie radzą i sprawdzają się niemal w każdej sytuacji.
Czyszczenie DPF Manitou
Filtry cząstek stałych odpowiadające za wyłapywanie szczególnie rakotwórczych cząstek stałych ze spalin w dźwigach Manitou z czasem zapełniają się sadzą, a wówczas naturalnym procesem jest samoistne czyszczenie DPF w postaci dopalania sadzy, które inicjowane jest zazwyczaj przez sterownik silnika. Filtr DPF ściśle współpracuje z czujnikami różnicy ciśnień, które dokonują pomiaru różnicy ciśnień, a tym samym dają sterownikowi silnika informację na temat zapełnienia filtra cząstek stałych. Wówczas to zazwyczaj filtr DPF z dźwigu Manitou, który użytkowany był według zaleceń producenta, domaga się wypalania samoczynnie, a wypalanie DPF i objawy, które temu towarzyszą, to kontrolka DPF na desce rozdzielczej, a także chwilowy wzrost zużycia paliwa. Bywa jednak tak, iż filtr cząstek stałych nie reaguje na próby dopalenia, lub też przynosi ono krótkotrwałe efekty. Taki stan zazwyczaj wskazuje na całkowite zapchanie filtra, a wtedy, jeżeli chcemy uniknąć wysokich kosztów zakupu nowego DPF do dźwigu Manitou, mamy do wyboru opcję, jaką jest regeneracja DPF Manitou. Co prawda istnieją inne metody serwisowe na czyszczenie filtra cząstek stałych, ale żadna nie będzie tak efektywna, jak wykonane czyszczenie przy pomocy metody wodnej.
I tak na przykład mamy do wyboru serwisowe wypalanie DPF – cena pewnie będzie również bardzo korzystna, ale pamiętajmy, iż nie usunie ono uporczywego popiołu, a tym samym filtr DPF w nienaturalnie krótkim odstępie czasowym znów się upomni o dopalanie. Metoda hydrodynamiczna jest bardzo zaawansowaną formą czyszczenia i jako jedyna robi „generalny porządek” w podzespole z racji tego, iż wymaga demontażu podzespołu, a także wypłukuje wszelkie złogi nie tylko sadzy, ale i popiołu z wnętrza DPF - również i w DPF z dźwigu Manitou, a to sprawia, iż żywotność filtra jest maksymalnie wydłużona, a on sam po takim zabiegu może śmiało konkurować w swej pracy z nowym podzespołem.
Czyszczenie SCR Manitou
Obecnie maszyny budowlane Manitou wyposażone są w silniki Mercedesa, które pozwalają spełniać normę emisji spalin Stage IV, a mowa tu będzie między innymi o następujących maszynach:
- MRT2150 Privilege Plus,
- MRT2540 Privilege Plus,
- MRT3255 Privilege Plus.
Jeżeli chodzi o silnik 156 KM, to w celu realizacji dopuszczalnych norm emisji spalin zastosowano układ SCR. Układ selektywnej redukcji katalitycznej dzięki współpracy z roztworem AdBlue pozwala zredukować ilość szkodliwego tlenku azotu nawet w 90%. Ma on jednak swoje słabe wady, które skutecznie zniechęcają kierowców, którzy bardzo często decydują się na usuwanie AdBlue ze swoich aut i maszyn napędzanych silnikami Diesla, a mianowicie:
1) Jest mało odporny na ujemne temperatury (przy – 11 stopniach Celsjusza ulega krystalizacji, a wytrącone kryształki zatykają zbiornik z płynem, ale również wszystkie moduły wchodzące w skład tego układu),
2) W przypadku temperatur powyżej 25 stopni Celsjusza specyfik traci swe właściwości katalityczne (warto więc przechowywać go w miejscu, w którym to nie jest narażony na kontakt ze światłem słonecznym),
3) Wykazuje właściwości korozyjne (należy unikać kontaktu z metalowymi częściami dźwigu Manitou, ponieważ mogą ulec korozji),
4) W wielu modelach, pojazdów czy też maszyn koniecznym jest dolewanie płynu w autoryzowanym serwisie (koszty eksploatacji auta z AdBlue więc automatycznie wzrastają).
Jak więc możemy zauważyć, cena za skuteczną ochronę ekologii poprzez zastosowanie tego systemu bywa niekiedy bardzo wysoka. Należy jednak pamiętać, iż regeneracja AdBlue Manitou, jest jak najbardziej możliwa i w stosunkowo niskiej cenie przywraca 100% sprawność układu. Zabieg ten jest konieczny, jeżeli nie chcemy, aby nasza maszyna znacznie straciła na osiągach, przechodząc w tryb pracy awaryjnej, czy też całkowicie uległa unieruchomieniu. Profesjonalny serwis dokona przeglądu systemu, a następnie usunie wszelkie kryształki, które tak skutecznie uniemożliwiały efektywną pracę SCR.
Usługa, jaką jest regeneracja SCR Manitou, jest w stanie przywrócić drugie życie nie tylko wtryskiwaczom, czy też katalizatorowi SCR, ale również i bardzo drogiej pompie AdBlue za ułamek ceny nowego modułu. Warto więc korzystać z tej alternatywy, jaką proponują profesjonalne serwisy, a wówczas to nasz układ SCR na nowo będzie działał czynnie na rzecz środowiska, a nasza maszyna na nowo będzie pracować efektywnie, bazując na swoich pełnych osiągach.
Wypalanie DPF Manitou
Jak już wspominaliśmy, wypalanie DPF Manitou, ale także w każdej innej maszynie, czy też pojeździe powinno przynosić oczekiwane efekty. W przypadku, gdy zauważymy nienaturalnie częste pojawianie się kontrolki DPF, a dodatkowo zauważalny będzie spadek osiągów w dźwigu Manitou, czy też maszyna przejdzie w tryb pracy awaryjnej, możemy mieć pewność, iż filtr cząstek stałych wymaga szybkiej pomocy serwisowej, jeżeli nie chcemy, by pozbawiony dyspozycji DPF doprowadził do destrukcji innych podzespołów, a także skrócił żywotność silnika.
Będąc świadomym, iż w dzisiejszych czasach maszyny budowlane posiadają podzespoły odpowiedzialne za oczyszczanie spalin i mowa tu między innymi o takich, jak dźwigi Manitou – regeneracja filtrów DPF i katalizatorów jest jak najbardziej do przeprowadzenia, warto z niej korzystać, aby odzyskać całkowitą sprawność naszej maszyny w stosunkowo niskiej cenie.
Komentarze