Dźwigi Mercedes-Benz | Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Regeneracja DPFa i SCR w maszynach budowlanych

Niezawodna niemiecka marka wzbogaca również rynek maszyn budowlanych, a mowa tu o maszynach, jakimi są dźwigi Mercedes-Benz – regeneracja filtrów DPF i katalizatorów wówczas wychodzi właścicielom takich maszyn naprzeciw i umożliwia odzyskanie pełnej sprawności dźwigu bez potrzeby zakupu nowego modułu odpowiedzialnego za oczyszczanie spalin.
W ofercie niemieckiego Producenta odnajdziemy następujące ciężarówki wzbogacone o dźwig:
- dźwig Mercedes-Benz - Actros 3236 8x4 HDS,
- dwig Mercedes- Benz - Actros 2541 MP3 6x2,
- dźwig Mercedes-Benz - Arocs 3751 L 8x4.

W zależności od normy emisji spalin, którym podlegają poszczególne ciężarówki wyposażone w dźwig, odnajdziemy obecnie w wielu modelach nie tylko filtr cząstek stałych, ale i również innowacyjny układ selektywnej redukcji katalitycznej z katalizatorem SCR.

Mercedes-Benz - DPF Regeneracja

Czyszczenie DPF w Mercedes-Benz

Dla profesjonalnego serwisu czyszczenie i regeneracja filtra cząstek stałych, zarówno w samochodach osobowych, jak i maszynach budowlanych, nie stanowi najmniejszej trudności. W przypadku, gdy wypalanie DPF Mercedes Actros nie działa prawidłowo czyszczenie metodą hydrodynamiczną z pewnością wówczas rozwiąże problem. Filtr cząstek stałych na skutek długotrwałej eksploatacji zapełnia się nie tylko sadzą, ale i popiołem, który nie reaguje na próby dopalenia. W momencie, gdy procedura wypalania DPF Mercedes nie działa jak należy, serwisowe czyszczenie będzie stanowiło najlepsze rozwiązanie. Metoda ta jest bezpieczna dla delikatnej struktury filtra cząstek stałych, a czyszczenie wykonywane jest przy użyciu certyfikowanych i drogich maszyn, które potocznie nazywane są pralkami DPF.

Filtr z dźwigu Mercedes-Benz poddawany jest w pierwszej kolejności badaniu wstępnemu, które ma na celu sprawdzenie stanu technicznego podzespołu, a także jego przepustowość. Następnie zakwalifikowany do profesjonalnego czyszczenia montowany jest w maszynie, gdzie przy użyciu ciepłej wody z dodatkiem zaawansowanego preparatu, przeprowadzanej przez niego cyklami skutecznie wypłukiwany jest wszelki nagar z modułu. Procedura taka powtarzana jest do momentu, gdy przepustowość zostanie maksymalnie odzyskana, a ta zazwyczaj oscyluje w granicy niemal 100% fabrycznej przepustowości nowego DPF. Na dodatkową uwagę należy tutaj fakt, iż cena za taką usługę jest kilkukrotnie niższa niż koszt nowego modułu, a jako gwarant jakości wykonanej usługi może służyć nam, chociażby 2-letnia gwarancja na podzespół, który przeszedł regenerację i to bez limitu przejechanych kilometrów.

Czyszczenie SCR Mercedes-Benz

Jeżeli są Państwo w posiadaniu pojazdu marki Mercedes-Benz, czy też maszyny budowlanej z normą emisji spalin Euro 5 i powyżej, to najpewniej posiadają one bardzo często również innowacyjny układ SCR, który pozwala na jeszcze bardziej efektywną redukcję szkodliwych tlenków azotu. System ten jest w stanie bowiem zredukować jego ilość aż o 90%!
Bardzo często jednak przysparza wielu problemów kierowcom, a wynikają one z tego, iż płyn AdBlue, który ściśle współpracuje z układem SCR i pozwala na eliminację szkodliwych związków ze spalin, ma pewne wady, a mianowicie:
- krystalizuje się w niskiej temperaturze i uniemożliwia poprawną pracę systemu,
- traci właściwości katalityczne w wysokich temperaturach,
- wykazuje silny poziom korozyjności.
Najczęściej czyszczenie AdBlue Mercedes-Benz jest konieczne w przypadku krystalizacji roztworu. Wówczas to zatyka on zbiornik płynu, wtryskiwacze, przewody, a także i pompę AdBlue, a to skutkuje tym, iż przestaje on spełniać swoją funkcję, a dodatkowo silnik bardzo często wówczas decyduje o przejściu w tryb pracy awaryjnej. Należy pamiętać, iż czyszczenie serwisowe jest wtedy koniecznością, a jazda z zamarzniętym roztworem AdBlue stanowi realne niebezpieczeństwo między innymi dla kosztownej pompy AdBlue. Usługa, jaką jest regeneracja SCR Mercedes-Benz, pozwala wtenczas odzyskać pełną sprawność w każdym jego podzespole i uniknąć tym samym kosztów związanych z zakupem drogich modułów wchodzących w jego skład.

Czyszczenie katalizatora domowym sposobem - Mercedes-Benz

Nie tylko w pojazdach osobowych, ale również i w dźwigach, takich jak te marki Mercedes-Benz z czasem dochodzi do awarii katalizatora. Wiele kierowców wówczas w obawie przed potrzebą wymiany podzespołu na nowy, czy też niesłuszną obawą przed wysokim kosztem czyszczenia serwisowego decyduje się na samodzielne próby odzyskiwania w nim drożności. Przestrzegamy jednak, iż jest to działanie ryzykowne i w bardzo wielu przypadkach kończy się uszkodzeniem modułu. Mowa tu między innymi o praktyce, jaką jest czyszczenie katalizatora Kretem, która to bardzo często doprowadza do uszkodzenia wkładu i jego cennej powłoki katalitycznej. W takim przypadku nie wystarczy już tylko samo czyszczenie katalizatora, ale koniecznym jest również wymiana jego wkładu, a więc i koszta przywrócenia sprawności w podzespole ulegają zwiększeniu.
Kolejną praktyką, która naraża wkład reaktora katalitycznego na uszkodzenie, jest wypalanie katalizatora Mercedes-Benz. Działanie takie oprócz tego, iż niszczy bardzo często wkład, to dodatkowo nie stanowi rozwiązania na popiół zalegający w reaktorze katalitycznym, którego w wyniku długotrwałej eksploatacji z pewnością nie zabraknie we wnętrzu podzespołu. Jeżeli decydujemy się na samodzielną próbę odzyskiwania drożności w zapchanym podzespole, to róbmy to przy pomocy dedykowanym tego typu procedurom preparatom, a mowa tu między innymi o takim, jak środek do czyszczenia katalizatora K2.
Miejmy jednak na uwadze, iż w przypadku uszkodzonego katalizatora, czy też zajętego w głównej mierze przez popiół, nie obędzie się bez serwisowej regeneracji. Regeneracja serwisowa jako jedyna radzi sobie bowiem ze złogami popiołu nagromadzonymi we wnętrzu podzespołu, jest bezpieczna, a dodatkowo przywraca mu parametry porównywalne do tych, którymi charakteryzuje się nowy podzespół i to w kilkukrotnie niższej cenie.

Katalizator Czyszczenie - Regeneracja

Jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany – Mercedes-Benz

Jak wiemy, w celu uniknięcia wysokich kosztów napraw, powinniśmy reagować już na pierwsze symptomy związane z brakiem drożności w DPF. Po czym poznać, że dźwig Mercedes-Benz ma kłopot z filtrem cząstek stałych, nie jest trudno, a mianowicie:
- pojawi się kontrolka DPF,
- silnik znacznie utraci na mocy,
- zauważalna będzie praca silnika na nierównych obrotach,
- silnik z dużym prawdopodobieństwem przejdzie w tryb pracy awaryjnej.
Mając na uwadze dźwigi Mercedes–Benz – regeneracja filtrów DPF i katalizatorów jest najlepszym sposobem na przywrócenie pełnej sprawności w podzespole i to bez potrzeby zakupu nowych modułów. Nie warto więc narażać się na przestój w trakcie prac budowlanych, którym skutkowałaby długotrwała praca maszyny na niesprawnym podzespole. Regeneracja DPF, układu SCR, czy też katalizatora jest przystępna cenowo i szybka w przebiegu, a tym samym, w krótkim czasie przywraca pełną sprawność w podzespole, która gwarantuje, iż prace wykonywane za pomocą dźwigu Mercedes-Benz będą mogły być przeprowadzone sprawnie i efektywnie, a to, jak wiemy w przypadku prac budowlanych jest najważniejsze.

Zapchany DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby utrzymać skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów w dźwigach Mercedes-Benz, konieczne jest regularne usuwanie zanieczyszczeń, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas jazdy samochodem. Możliwe metody takiej regeneracji to: termiczna, chemiczna lub mechaniczna. Dzięki temu utrzymany zostanie wysoki poziom skuteczności filtrów i katalizatorów oraz uniknięcie ich doszczętnego uszkodzenia.
Henryk
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja oddałem ostatnio filtr Dpf od dźwiga producenta Mercedes Benz i mogę napisać, że jestem bardzo zadowolony. Zauważyłem znaczną różnicę miedzy tym co było a jest teraz. Polecam.
Janek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że trafiłem na ten artykuł, bo akurat kupiłem dźwig Mercedes-Benz, ale nie wiedziałem, że on ma DPFA i katalizatora SCR... Będę zwracał szczególną uwagę na działanie tych podzespołów :D
Aleksander
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W internecie ciężko mi było znaleźć cokolwiek o dźwigach Mercedes - Benz , a dokładniej o regeneracji ich filtrów DPF i katalizatorów.. dopiero tu trafiłem i jestem usatysfakcjonowany. Wszystkie potrzebne informacje tu znalazłem.
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Chciałem się dowiedzieć czegoś o filtrach DPF w dźwigach Mercedesa. Naprawdę myślałem, że już nic o tym nie znajdę. Naprawdę fajny artykuł o regeneracji filtrów i katalizatorów.

Popularne wpisy

21 Grudzień 2020

Ciśnienie różnicowe FAP

1. Jaki związek ma ciśnienie różnicowe FAP na działanie filtra cząstek stałych. Jedną z kwestii, którą chcielibyśmy omówić, jest ciśnienie różnicowe FAP, które ma związek z prawidłowym funkcjonowaniem filtra cząstek stałych. ...