Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Regeneracja DPFa w dźwigach
Wieloletnia praktyka w zakresie oczyszczania podzespołów odpowiadających za oczyszczanie spalin w pojazdach mechanicznych podpowiada nam, że także dla maszyn takich, jak dźwigi, regeneracja filtrów DPF i katalizatorów jest koniecznością. W zależności od producenta i modelu danej maszyny, w celu spełniania norm emisji spalin jest ona wyposażona w filtr cząstek stałych DPF bądź układ SCR, niekiedy te moduły występują jednocześnie w danej maszynie. Ich zużycie jest naturalnym wynikiem eksploatacji, a najczęstszą tego oznaką okazuje się zablokowanie drożności katalizatora SCR lub filtra DPF. Najpopularniejsze marki dźwigów, w których występują owe systemy, to między innymi:
Caterpillar,
Demag,
Kobelco,
Sennebogen,
Maeda,
Manitou,
Mercedes-Benz,
Tadano.
Jak można zregenerować filtr cząstek stałych oraz katalizator w dźwigu? Czyszczenie bądź regeneracja DPF Sonnebogen czy też katalizatora Caterpillar jest usługą realizowaną przez nieliczne wyspecjalizowane w tym serwisy. Jeżeli chcemy zażegnać problem odpowiedzialny za to, dlaczego DPF się nie wypala w naszej maszynie budowlanej, najskuteczniejszym rozwiązaniem będzie poddać go czyszczeniu metodą hydrodynamiczną, której przebieg scharakteryzujemy poniżej.
Etapy czyszczenia DPF i katalizatorów z dźwigów i innych maszyn budowlanych
Specjalistyczna i dająca długotrwałe efekty regeneracja filtra cząstek stałych lub katalizatora wymaga jego demontażu z pojazdu. Dopiero po wyjęciu SCR lub DPF z układu możemy zainstalować go w maszynie, a następnie poddać czyszczeniu wodnemu. Płukanie zatkanego elementu nie następuje od razu po dostarczeniu go do serwisu, gdyż wcześniej należy poddać go szczegółowej diagnostyce. W jej ramach sprawdzany jest nie tylko stan techniczny katalizatora lub filtra cząstek stałych z dźwigu, ale także przepustowość elementu. Rozumiane w ten sposób badanie poziomu zapchania przeprowadza się także po zakończonym czyszczeniu, weryfikując tym samym jego skuteczność. Dopiero po pierwszej weryfikacji przepływu w DPF lub w katalizatorze podzespół jest instalowany w urządzeniu. Będąca na wyposażeniu naszego serwisu maszyna do czyszczenia DPF to specjalistyczne urządzenie, za pomocą którego zarówno katalizatory, jak i filtry cząstek stałych można czyścić bez ryzyka ich uszkodzenia.
Procedura mycia DPF oraz katalizatorów bazuje na poszczególnych cyklach. Zazwyczaj zdemontowany z dźwigu Kobelco filtr cząstek stałych bądź SCR Mercedes-Benz jest czyszczony w kierunku zgodnym z przepływem spalin oraz w kierunku do niego przeciwnym, a cykle te są powtarzane aż do momentu, w którym wszelkie zanieczyszczenia zostaną usunięte. Tak jak wspominaliśmy, weryfikujemy to ponownym pomiarem przepustowości w wyczyszczonym i wysuszonym elemencie. Dopiero po wykonaniu wszystkich wymienionych czynności filtr cząstek stałych bądź katalizator, którego dotyczyło zlecenie, może zostać przygotowany do odbioru przez Klienta bądź do wysyłki na wskazany przez niego adres. Dzięki temu, że katalizator lub filtr DPF w dźwigu został zregenerowany, maszyna może odzyskać moc, a jej działanie na powrót jest w pełni zgodne z obowiązującymi normami czystości spalin.
Dźwigi i inne maszyny budowlane – jak wypalić DPF?
Opisana przez nas metoda czyszczenia hydrodynamicznego katalizatorów SCR oraz filtrów cząstek stałych DPF zyskuje najlepsze opinie, gdyż umożliwia bezinwazyjne usunięcie z elementów układu wydechowego nie tylko cząsteczek sadzy oraz drobin innych zanieczyszczeń, ale także pozwala na pozbycie się niepalnego popiołu. Większość nowoczesnych maszyn budowlanych, w tym dźwigów, ma już zainstalowane systemy, dzięki którym w filtrze cząstek stałych na bieżąco wypalana jest sadza. Operatorzy wybranych modeli dźwigów Demag czy Manitou nie muszą w zasadzie zastanawiać się, jak wymusić wypalanie DPF, ponieważ pojazd sygnalizuje to sam, aktywując odpowiednią kontrolkę. Po określonej przez producenta liczbie godzin pracy filtr cząstek stałych musi zostać dopalony, inaczej mówiąc – poddany pasywnej lub aktywnej regeneracji. Niewskazane jest przerywanie tej procedury, dlatego też w momencie, gdy aktywowana jest kontrolka wypalania DPF, nie należy wyłączać silnika, a zamiast tego pozwolić na dokończenie tego rodzaju regeneracji. Wielokrotnie przerywana procedura wypalania DPF w dźwigach oraz innych maszynach budowlanych sprawia, że szybciej dochodzi do zapchania i uszkodzenia filtra cząstek stałych. Podobnie wygląda sytuacja z lekceważeniem komunikatu dotyczącego konieczności dopalenia sadzy. Jeżeli operator dźwigu nie postąpi zgodnie z żądaniem generowanym przez komputer, na uszkodzony przez to filtr nie pomoże często nawet program do wypalania DPF, a regeneracja zdemontowanego podzespołu okaże się koniecznością. Warto wiedzieć, że dopalanie sadzy jest w większości modeli obowiązkową czynnością, dzięki której dobra kondycja filtra cząstek stałych może zostać podtrzymana na maksymalnie długi czas użytkowania maszyny.
Oznaki problemów z DPF lub katalizatorem w dźwigu
Napędzane silnikami wysokoprężnymi maszyny budowlane wymagają specjalnego traktowania, które zazwyczaj nie jest kłopotliwe ani czasochłonne, a pozwala na zachowanie filtra DPF bądź katalizatora w dobrej kondycji. Czy jako operator dźwigu wiesz, po czym poznać że DPF jest zapchany oraz jak rozpoznać zapchany katalizator? Oznaki wskazujące na problemy z tymi elementami odpowiedzialnymi za oczyszczanie spalin będą wyrażać się głównie w znacznym pogorszeniu mocy, które w przypadku braku reakcji zakończy się przejściem pojazdu w tryb awaryjny. Na placu budowy oznacza to nieuniknione przestoje, które zawsze okazują się kłopotliwe, a także wiążą się z ryzykiem niedotrzymania terminów. Oprócz spadków mocy w dźwigu może występować falowanie obrotów i dźwig może po prostu kopcić. Działający w sposób niepoprawny filtr cząstek stałych oraz katalizator znajduje odzwierciedlenie także w poziomie zanieczyszczenia spalin, który z pewnością zostanie skontrolowany chociażby w ramach przeprowadzanych badań technicznych. Występowanie tych objawów, a także poszukiwanie odpowiedzi na temat tego, dlaczego DPF się nie wypala lub wypala się zbyt często, można ograniczyć do zera dzięki zastosowaniu profesjonalnego czyszczenia. Rozumiana w ten sposób regeneracja katalizatorów i filtrów cząstek stałych to ekonomiczne oraz w pełni ekologiczne przywrócenie podzespołowi w pełni sprawnego działania.
Komentarze