Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy tylko Diesli dotyczy tak popularny temat, jakim jest regeneracja katalizatora? Benzyna, jak się okazuje, także zmaga się z tym problemem i to wcale nie tak rzadko. Samochody benzynowe ogólnikowo uznaje się na pojazdy generujące spaliny o niższym stopniu szkodliwości, niż Diesle, jednakże z rury wydechowej benzyniaka także wydostaje się sporo zanieczyszczeń, które nigdy nie powinny trafić do atmosfery, naszych płuc ani naszego krwiobiegu. Jednym z działań podejmowanych przez producentów samochodowych w ramach realizacji coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin EURO, jest montowanie w układach owych pojazdów filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów. Charakterystycznym dla benzyny filtrom GPF poświęcimy inne artykuły w niedalekiej przyszłości, natomiast teraz skoncentrujemy się na tym, kiedy powinno zostać przeprowadzone i jakie efekty daje czyszczenie katalizatora zdemontowanego z silnika benzynowego.
Decydujesz się na wycięcie katalizatora? Koszt może być wysoki!
Mimo tego, że funkcjonariusze podczas przeprowadzania kontroli drogowej nie są w stanie fizycznie sprawdzić, czy w pojeździe jest katalizator, mandaty za niewystarczającą jakość spalin to często nakładane na kierowców sankcje. Sytuacja przedstawia się jeszcze gorzej, gdy auto bez katalizatora (o czym wiemy lub nie wiemy) oddajemy na przegląd techniczny i okazuje się, że diagnosta, który stwierdził brak katalizatora, nie może podbić nam pozytywnego wyniku badania. Tak więc, o ile koszty związane z fizycznym bądź komputerowym usunięciem katalizatora zazwyczaj nie są wysokie, wysokością mogą straszyć konsekwencje wynikające z tego faktu. Stereotyp mówiący, że katalizator w samochodzie oznacza same kłopoty, mocno zagnieździł się w przekonaniach kierowców zarówno diesli, jak i benzyniaków, pogląd ten jednakże nie jest w pełni słuszny i nie znajduje odzwierciedlenia w rzeczywistości. Wszelkie problemy z katalizatorami wynikają z nieprawidłowości w ich działaniu, natomiast właściwie użytkowany katalizator powinien działać bez zarzutu, nie niepokojąc kierowcy żadnymi objawami. Nawet gdy charakteryzowany w niniejszym artykule katalizator z samochodu benzynowego jest niesprawny, nie warto go usuwać ani zaślepiać. Mamy nadzieję, że udowodniliśmy to w pierwszej części tego akapitu. Znacznie lepszym wyjściem z sytuacji będzie regeneracja katalizatora – benzyna, o której napiszemy w następnej, ostatniej już części opracowania.
Silnik benzynowy i naprawa katalizatora - cena
Koszy dotyczące czyszczenia katalizatorów samochodowych w silnikach napędzanych benzyną zawarliśmy w naszym cenniku, jednakże zawsze warto skontaktować się z nami mailowo lub telefonicznie – wówczas chętnie przedstawimy wszystkie szczegóły dotyczące tego, jak przebiega u nas innowacyjne i profesjonalne czyszczenie katalizatora. Cena za fachową usługę, dzięki której przywrócone zostają fabryczne parametry katalizatora, jest znacznie niższa w porównaniu do sytuacji, w której mielibyśmy kupować ten element w stanie fabrycznie nowym i nawet przeprowadzona we własnym garażu samodzielna wymiana katalizatora nie okaże się w tym przypadku dużą oszczędnością, a wprost przeciwnie – wykonana nieumiejętnie może stać się bezpośrednią przyczyną zwiększenia kosztów. Na szczęście jako kierowca samochodu z silnikiem benzynowym nie musisz uciekać się do zakupu nowego katalizatora, ponieważ liczne zdemontowane z pojazdów katalizatory znakomicie nadają się do regeneracji. W naszej opinii jest to opcja lepsza niż całościowa wymiana katalizatora czy też wymiana wkładu katalizatora, ponieważ Klient w niskiej cenie otrzymuje element, w którym niemalże w stu procentach odzyskano fabryczne przepływy. Katalizator samochodowy może się zapchać i przy odpowiedniej eksploatacji pojazdu dzieje się tak zazwyczaj po przejechaniu około 200 tysięcy kilometrów. Jeżeli nie zadbamy o jakość paliwa, terminowość zalecanych wymian oleju oraz o jakość oleju i jego właściwości niskopopiołowe, katalizator będzie kwalifikował się do czyszczenia znacznie wcześniej. Jeżeli w funkcjonowaniu pojazdu da się wyłapać spadki mocy przy równoczesnym zwiększonym zapotrzebowaniu na benzynę, warto sprawdzić, czy wszystko jest w porządku z katalizatorem. Takie samo postępowanie zalecamy, gdy zapach spalin z pojazdu staje się nietypowy i da się w nim wyczuć woń siarki lub zgniłych jaj, ponieważ wskazuje to na nieprawidłowości w działaniu katalizatora. Problemy z katalizatorem samochodowym można na szczęście szybko zażegnać, kontaktując się z naszą specjalistyczną pracownią. Nie musisz obawiać się, że mieszkasz daleko od ASO Bosch Service Pawlik, ponieważ nasze usługi są dostępne w całej Polsce i Europie. Regeneracja katalizatora Kraków lub regeneracja katalizatora Lublin jest wykonywana u nas z taką samą skutecznością, jak regeneracja katalizatora Śląsk czy regeneracja katalizatora Warszawa. Po Twój katalizator zamówimy kuriera, odbierzemy do od Ciebie i już po jednym dniu odeślemy z powrotem wraz z fabrycznymi przepływami oraz pisemną gwarancją na 2 lata bez limitu przejechanych kilometrów!
Komentarze