Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Co ma robić emulator AdBlue?
Bardzo często kierowcy sceptycznie nastawieni do nowoczesnych silników Diesla, wyposażonych w układ SCR decydują się na wyłączenie tego systemu, a wówczas to emulator AdBlue wychodzi im z pomocą. Jeżeli chodzi o emulator AdBlue i co to jest, to jest to nic innego, jak manipulator, który ma za zadanie tuszować brak sprawnego systemu. Urządzenie takie podaje sterownikowi silnika taki sygnał, jakby AdBlue nadal działał bez zarzutów.
Zastosowanie urządzeń takich, jak emulator AdBlue w Peugeot, czy też w każdym innym pojeździe jest konieczne, ponieważ tylko wtedy sterownik silnika nie zorientuje się, iż coś jest nie tak, a tym samym unikniemy manifestowania przez niego problemu z AdBlue poprzez wyskakujący błąd na desce rozdzielczej, czy też komunikat wskazujący na potrzebę uzupełnienia poziomu płynu. Zazwyczaj z czasem wówczas silnik zdecydowałby się również na pracę w trybie awaryjnym. Tak więc, jak możemy zauważyć, manipulacja staje się konieczna, jeżeli kierowca chce, aby samochód pozostawał sprawny.
Użyte przez nas stwierdzenie sprawny będzie tu jednak nie na miejscu, ponieważ samochód z wyłączonym układem odpowiedzialnym za oczyszczanie spalin, czy też z zastosowanymi emulatorami w świetle przepisów taki nie jest.
Zazwyczaj kara za emulator AdBlue w Polsce sprowadza się do:
- kary pieniężnej za taką manipulację w wysokości 500 złotych,
- zatrzymania dowodu rejestracyjnego bez dwóch zdań niesprawnego pojazdu,
- braku możliwości otrzymania pozytywnego wyniku przeglądu,
- zakazu poruszania się pojazdem z wyłączonym układem SCR do czasu ponownego go uruchomienia.
Wyłączenie AdBlue i opinie kierowców na ten temat
Na szczęście obecnie kierowców, którzy decydują się na wyłączanie AdBlue, jest coraz mniej. Użytkownicy aut z nowoczesnym silnikiem Diesla, wyposażonym w innowacyjny układ SCR zauważają, iż to dopiero usunięcie układu AdBlue stanowi generator kosztów. Szczególnie przekonują się bowiem o tym osoby, które często wyjeżdżają, chociażby za zachodnią granicę, gdzie kontrole sprawności układów SCR są nie tylko częstsze, ale i bardzo skuteczne, a wykrycie dla nich manipulacji nie stanowi najmniejszego problemu, nie wspominając o karach pieniężnych, które są tam znacznie wyższe niż w Polsce. Duża rzesza kierowców dodatkowo ceni sobie Diesla z układem SCR za jego ekologię. Nie da się ukryć tego, iż taki Diesel to czysty Diesel, a wskazuje na to fakt, iż układ z SCR jest w stanie wyeliminować aż 90% szkodliwych tlenków azotu.
Mając powyższe na uwadze, pamiętajmy, iż działaniem zapobiegawczym na pojawianie się usterek w układzie SCR nie powinien być emulator AdBlue, ale odpowiednia eksploatacja auta wyposażonego w ten jakże efektywny system odpowiadający za oczyszczanie spalin.
Komentarze