Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Na czym polega montaż emulatora AdBlue?
Jak wiemy innowacyjny układ SCR, który wchodzi w wyposażenie nowoczesnych Diesli, potrafi przysporzyć kierowcom wielu kłopotów, a wówczas jednym z praktykowanych przez nich rozwiązań jest emulator AdBue – co to jest? W tym krótkim artykule odnajdą Państwo odpowiedź na niniejsze pytanie. Emulator AdBlue to nic innego, jak manipulator, mający na celu niejako oszukać sterownik silnika naszego Diesla.
Niezależnie, czy to będzie emulator AdBlue Mercedes, czy też w każdym innym pojeździe, to działanie jego polega na tym, że tuszuje brak wyłączonego układu SCR i wysyła do sterownika silnika sygnały, tak, jakby nadal działał on sprawnie w pojeździe. Wówczas to nie ma mowy o wprowadzeniu samochodu w tryb pracy awaryjnej, co jak wiemy, łączy się ze znacznie pogorszonymi osiągami silnika, wyskakującymi powiadomieniami informującymi o potrzebie uzupełnienia poziomu płynu, czy też z pojawieniem się błędów na desce rozdzielczej takiego Diesla. Co prawda emulator AdBlue i osobowe samochody korzystające z tego typu manipulacji zdarzają się rzadziej niż to jest w przypadku aut ciężarowych.
Pojazdy ciężarowe, które to z racji swoich wysokich przebiegów są szczególnie narażone na występowanie licznych i nie ma co ukrywać drogich w naprawie usterek układu SCR. Koszta te dodatkowo wzrastają, gdyż pojazd taki znacznie częściej wymaga uzupełniania poziomu płynu, a jak wiemy w przypadku niektórych aut tego typu zabiegi najlepiej wykonywać w serwisie.
Pamiętajmy jednak, iż emulator AdBlue DAF montowany w pojazdach ciężarowych obecnie jest trudny do ukrycia. Kontrole sprawdzające poprawność działań układów oczyszczania spalin za pomocą specjalistycznych urządzeń diagnostycznych występują dziś na porządku dziennym. Miejmy na uwadze, iż o ile kary w Polsce za tego typu proceder są stosunkowo niskie, tak już wyjeżdżając, chociażby za naszą zachodnią granicę, kara ta będzie o wiele bardziej dotkliwa, a w przypadku samochodu ciężarowego poniesie ją nie tylko kierowca danego pojazdu, ale również i sam przewoźnik.
Kara za emulator AdBlue w Polsce – jak wysoka?
Jak już wspomnieliśmy, kary za AdBlue w porównaniu z innymi krajami europejskimi są bardzo niskie, a mianowicie w sytuacji wykrycia tego typu procederu kierowcy grozi:
- mandat na kwotę 500 złotych za stosowanie tego typu manipulacji,
- zatrzymanie dowodu rejestracyjnego takiego Diesla,
- brak możliwości podbicia przeglądu w pojeździe, który w świetle prawa jest niesprawny.
Jedno jest jednak pewne. Nie warto zastanawiać się emulator AdBlue – co to jest i jak go usunąć, ponieważ pomimo iż kary za zastosowanie go w Polsce nie są może tak wysokie, jak w innych krajach, to jedno je łączy, a mianowicie dopóki kierowca nie doprowadzi układu SCR do ponownej sprawności, to nie ma prawa wyjazdu takim pojazdem na drogę.
Komentarze