Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeśli Twój pojazd z silnikiem benzynowym jest bardzo starym rocznikiem i został wyprodukowany przed 1995 rokiem, to duże prawdopodobieństwo, że nie został on wyposażony w katalizator, dlatego też nie musisz się martwić o konsekwencje spowodowane jego brakiem. W silnikach wysokoprężnych umieszczono katalizatory dopiero po wprowadzeniu normy EURO 4 w roku 2005. Monolit katalizatora przypomina plaster miodu obudowany metalową puszką wysadzoną drogocennymi metalami szlachetnymi. Powstanie reaktorów katalitycznych znalazło swój cel w ochronie środowiska poprzez oczyszczanie gazów spalinowych z toksycznych tlenków węgla, węglowodorów i tlenków azotu. Pamiętaj, że w świetle prawa pozbycie się katalizatorów jest nielegalne.
1. Przegląd bez katalizatora 2020 / 2021
Jeżeli kupiłeś pojazd, który jest z roku 1995 albo jeszcze starszy tudzież jesteś cały czas w posiadaniu starszego samochodu, to przegląd techniczny auta nie powinien być dla Ciebie skomplikowany, gdyż prawdopodobnie tego podzespołu nie ma (dotyczy również diesli z różnicą roku pierwszego montażu katalizatora). Można to łatwo sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym i jeśli będzie tam oznaczenie katalizatora, a on nie będzie obecny w układzie wydechowym, to w takiej sytuacji będziesz miał kłopot. W innym przypadku nie musisz się martwić.
2. Jazda bez katalizatora a mandat
Samochody poruszające się po krajach Unii Europejskiej muszą być wyposażone w dwa najważniejsze podzespoły: w filtr cząstek stałych oraz katalizator. Za brak któregoś z tych elementów grożą naprawdę poważne konsekwencje i między innymi jest to mandat, który w Niemczech czy Austrii jest bardzo wysoki. Dlatego też chcielibyśmy, aby każdy kierowca zrozumiał i przyjął do wiadomości odpowiedź na najczęściej powtarzające się pytanie, czy można jeździć bez katalizatora, ponieważ powtarzamy kolejny raz – nie wolno! No, chyba że chcesz płacić niekończące się mandaty i nie chcesz jeździć swoim autem, które prędzej czy później straci prawo do poruszania się po drogach publicznych.
Brak katalizatora a objawy
W starszych pojazdach możesz nawet nie nie zauważyć braku katalizatora, dlatego że w tamtym okresie nie były one tak istotne, natomiast już w tych nowszych kierowca może odczuwać spadek mocy podczas jazdy i nierówną pracę jednostki napędowej. Praca układu wydechowego nagle zrobi się głośniejsza niż wcześniej, choć są dwa czynniki, które za to odpowiadają: albo brak katalizatora, albo jakaś usterka w układzie wydechowym, dlatego powinieneś sprawdzić ten problem w serwisie. Innym objawem może być zmiana składu spalin, która będzie szkodliwa dla otoczenia. W dieslach dodatkowo kolor ich zmieni się na ciemniejszy. Tak samo, jeśli chodzi o różnice w silniku benzynowym a wysokoprężnym – głośność pracy pojazdu z tym drugim rodzajem silnika może być nawet niezauważalna przez użytkownika, w benzynie zaś nie da się tego nie dostrzec.
Komentarze