Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Czym charakteryzuje się FAP, a czym DPF?
Jeśli chcesz znaleźć informację dotyczące FAP czy DPF - który lepszy w codziennym użytkowaniu, to chcemy rozpocząć od tego, że FAP jest francuską odpowiedzią na niemiecki DPF. Trudno jednoznaczne określić, który z nich jest ewidentnie korzystniejszym wyborem, ale postaramy się przedstawić takie argumenty, by decyzja była łatwiejsza do podjęcia.
W kontekście nazewnictwa tych filtrów często pojawiają się ich określenia takie, jak:
• DPF suchy czy mokry,
• filtr suchy,
• filtr mokry.
Zasadniczo są one rodzajem skrótu myślowego, mającym na celu podkreślić techniczne różnice w funkcjonowaniu obu typów filtrów.
Uściślijmy od razu, że FAP jest określany jako filtr mokry, potrzebujący dodatku katalitycznego - płynu Eolys lub Infineum (w nowszych jednostkach), którego obecność warunkuje obniżenie temperatury wypalania sadzy o 200 stopni Celsjusza niż w przypadku DPF. Tym samym daje możliwość samoczynnego opróżnienia się filtra, pokonując krótsze trasy. Wspomniany płyn nie może zostać zastąpiony żadną inną cieczą, ze względu na jego skład, którego bazą są oleje lekkie i cer, które razem są toksyczne do tego stopnia, że ewentualny nadmiar należy zutylizować.
W kontekście DPF do miasta pojawia się jeden zasadniczy minus, mianowicie intensywne gromadzenie się sadzy w filtrze na skutek:
• jazdy na krótkich dystansach w ruchu miejskim,
• gwałtownego przyspieszania z obniżonych obrotów,
• a także przerywania procesu samodzielnego wypalania się filtra.
Znaczy to więc, że użytkowanie silnika wysokoprężnego w mieście nie jest najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Jednak aby wesprzeć pracę filtra tego typu, dobrze jest wypracować nawyk polegający na regularnych (co 500 - 1000 przebytych km) przejażdżkach po drogach szybkiego ruchu, a najlepiej autostradzie, które stanowią najlepsze warunki, by zaistniało samodzielne wypalanie DPF, które oczyści filtr. Niestety trudno określić uniwersalną pojemność filtra DPF, ponieważ ta jest zmienna ze względu na sposób eksploatacji.
Jeśli dodatkowo zadbasz o jakość tankowanego paliwa, a także oleju silnikowego, filtr cząstek stałych nie powinien sprawiać kłopotu przez długi czas.
Jednak, gdy już zdarzy się, że DPF czy FAP zapełni się, warto wiedzieć, że nie jesteś skazany na kupno nowego podzespołu. Jeśli tylko wkład filtra nie jest zniszczony, to nadaje się do regeneracji przeprowadzonej w specjalistycznej pracowni. Taka usługa polega na bezpiecznym wypłukaniu wszelkich zgromadzonych popiołów z wnętrza filtra, co sprawi, że jego właściwości fabryczne zostaną mu przywrócone. W efekcie po takiej usłudze otrzymujesz niemal fabrycznie nowy filtr za ułamek ceny, którą musiałbyś zapłacić za nowy.
Komentarze