FAP czy DPF - który lepszy?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF

1. Czym charakteryzuje się FAP, a czym DPF?

Jeśli chcesz znaleźć informację dotyczące FAP czy DPF - który lepszy w codziennym użytkowaniu, to chcemy rozpocząć od tego, że FAP jest francuską odpowiedzią na niemiecki DPF. Trudno jednoznaczne określić, który z nich jest ewidentnie korzystniejszym wyborem, ale postaramy się przedstawić takie argumenty, by decyzja była łatwiejsza do podjęcia.

W kontekście nazewnictwa tych filtrów często pojawiają się ich określenia takie, jak:
• DPF suchy czy mokry,
• filtr suchy,
• filtr mokry.
Zasadniczo są one rodzajem skrótu myślowego, mającym na celu podkreślić techniczne różnice w funkcjonowaniu obu typów filtrów.

Uściślijmy od razu, że FAP jest określany jako filtr mokry, potrzebujący dodatku katalitycznego - płynu Eolys lub Infineum (w nowszych jednostkach), którego obecność warunkuje obniżenie temperatury wypalania sadzy o 200 stopni Celsjusza niż w przypadku DPF. Tym samym daje możliwość samoczynnego opróżnienia się filtra, pokonując krótsze trasy. Wspomniany płyn nie może zostać zastąpiony żadną inną cieczą, ze względu na jego skład, którego bazą są oleje lekkie i cer, które razem są toksyczne do tego stopnia, że ewentualny nadmiar należy zutylizować.

Filtry cząstek stałych DPF

W kontekście DPF do miasta pojawia się jeden zasadniczy minus, mianowicie intensywne gromadzenie się sadzy w filtrze na skutek:
• jazdy na krótkich dystansach w ruchu miejskim,
• gwałtownego przyspieszania z obniżonych obrotów,
• a także przerywania procesu samodzielnego wypalania się filtra.

Znaczy to więc, że użytkowanie silnika wysokoprężnego w mieście nie jest najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Jednak aby wesprzeć pracę filtra tego typu, dobrze jest wypracować nawyk polegający na regularnych (co 500 - 1000 przebytych km) przejażdżkach po drogach szybkiego ruchu, a najlepiej autostradzie, które stanowią najlepsze warunki, by zaistniało samodzielne wypalanie DPF, które oczyści filtr. Niestety trudno określić uniwersalną pojemność filtra DPF, ponieważ ta jest zmienna ze względu na sposób eksploatacji.

Jeśli dodatkowo zadbasz o jakość tankowanego paliwa, a także oleju silnikowego, filtr cząstek stałych nie powinien sprawiać kłopotu przez długi czas.

Jednak, gdy już zdarzy się, że DPF czy FAP zapełni się, warto wiedzieć, że nie jesteś skazany na kupno nowego podzespołu. Jeśli tylko wkład filtra nie jest zniszczony, to nadaje się do regeneracji przeprowadzonej w specjalistycznej pracowni. Taka usługa polega na bezpiecznym wypłukaniu wszelkich zgromadzonych popiołów z wnętrza filtra, co sprawi, że jego właściwości fabryczne zostaną mu przywrócone. W efekcie po takiej usłudze otrzymujesz niemal fabrycznie nowy filtr za ułamek ceny, którą musiałbyś zapłacić za nowy.

Brudny filtr cząstek stałych
Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) i filtr cząstek stałych (FAP) to urządzenia, które mają na celu usunięcie szkodliwych cząstek stałych z wydechu samochodów z silnikiem diesel. Oba filtry są obowiązkowe dla pojazdów spełniających normy emisji Euro 4 i nowsze. Różnią się one technologią i sposobem wypalania. Nie można jednoznacznie stwierdzić, który z nich jest lepszy, ponieważ zależy to od indywidualnych potrzeb i preferencji użytkownika.
Mario
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem auto z DPF a teraz ma z FAP. Jedno i drugie sprowadziłem z Niemiec. Piersze co zrobiłem to oddałem filtr DPF jak i FAP do firmy zajmującej się czyszczeniem filtrów cząstek stałych. Dodatkowo został uzupełniony płyn eolys. Także na ok. 100.000 km mam spokój. Pierwszym jak i obecnym autem większość jazdy to po mieście a mimo tego nie miałem żadnych problemów z eksploatacją tych dwóch aut.
Maciek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Co koncern to obyczaj. Każdy preferuje swoje części. Niemniej mając Diesla warto znać takie ciekawostki na temat filtra DPF.
Szymko\\
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja korzystam z filtra suchego DPF i jestem bardzo zadowolony. Nie chciałoby mi się pilnować tego dolewania płynu.
Jan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że ktoś tutaj wyjaśnił charakterystykę FAP i DPF, dla osoby która nie orientuje się w tym temacie, jest to cenna wiedza. Pozdrawiam.
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wielokrotnie czytałem, że jeśli ktoś nie jeździ w dalekie trasy, to nie ma sensu, aby kupował diesla z DPF, bo w takiej sytuacji o wiele bardziej sprawdzi się FAP (jest podobno mniej wymagający). Jak jest naprawdę, to tego nie wiem, bo ja akurat mam DPF.
Kuba
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sam sie przekonalem ze diesel z dpf do miasta to nie jest zbyt rozsadne rozwiazanie, poniewaz nie jezdze w dalekie trasy, wiec skomplikowane jest dla mnie wypalanie dpf. Natomiast wiem, ze regeneracja filtra czy DPF, czy FAP jest konieczna i jest przeze mnie przeprowadzana!
Roman
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF suchy czy mokry odwieczny problem przy zakupie auta. Ja z doświadczenia wiem, że nie koniecznie warto się pchać w filtry FAP bo tam już te dodatki są, jak braknie to problem, a niech jeszcze będzie wtrysk AdBlue, zepsuje się to już kolejne koszty i tak dalej.

Popularne wpisy