Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Na czym polega fenomen filtra cząstek stałych?

Nie da się ukryć, iż filtr cząstek stałych już od kilkunastu lat pełni kluczową rolę w oczyszczaniu spalin samochodowych. Warto w tym miejscu przypomnieć, co to jest filtr cząstek stałych w samochodzie. Otóż filtr cząstek stałych jest to podzespół montowany obowiązkowo w układzie wydechowym, który ma za zadanie wyłapywać cząstki stałe, które są efektem niecałkowitego spalania oleju napędowego Diesla. W przypadku samochodów z silnikiem Diesla obowiązek montażu filtra wszedł w życie z 2006 rokiem, kiedy to pojawiła się norma emisji spalin EURO 4. Jeżeli chodzi zaś o auta benzynowe, to filtr ten obowiązkowo montowany jest w autach od 2018.

Zastosowanie tego typu rozwiązania w silnikach wysokoprężnych Diesla, a następnie również poprzez filtr cząstek stałych (benzyna) w znacznym stopniu pozwoliło ograniczyć powstawanie smogu, a także zmniejszyło zagrożenie zachorowania na raka, szczególnie w obrębie układu oddechowego. Należy wspomnieć w tym miejscu, iż podzespół ten eliminuje do 90% cząstek sadzy!

Niestety, pomimo tak ważnej misji, jaką spełnia ten element układu wydechowego, wiele osób utożsamia go wyłącznie z kłopotami i kosztami, jakie generuje. To prawda... Nie da się ukryć, iż jest to szczególnie awaryjny podzespół, ale miejmy na uwadze, iż wynika to z jego wytężonej pracy, a także warunków, w jakich przychodzi mu tę pracę wykonywać. To, że z czasem ulega zapchaniu, nie powinno więc nikogo dziwić.

Wówczas to filtr cząstek stałych i objawy, jakie wykazuje, w znacznym stopniu odbierają przyjemność z jazdy. Kierowca najpewniej zaobserwuje w takim przypadku:
- pojawienie się kontrolki filtra cząstek stałych na kokpicie,
- osłabienie mocy jednostki napędowej naszego pojazdu,
- wyraźnie wyczuwalną nierówną pracę silnika,
- przechodzenie auta z czasem w tryb pracy awaryjnej.

Pamiętajmy, iż w przypadku filtra cząstek stałych, który spełniał swoją pracę przez blisko 200 000 kilometrów, nie warto próbować ratować taki podzespół poprzez eksperymentowanie z wypalaniem. Nie trudno domyśleć się, iż taki filtr zazwyczaj będzie już w znacznej mierze zapchany popiołem, a ten, jak wiemy, nie ulega procesowi dopalania. Efekty takiego wypalania wówczas zazwyczaj nie przyniosą żadnego efektu lub też będzie on krótkotrwały. Zachęcamy, aby zawsze wtenczas poddać taki filtr czyszczeniu serwisowemu, które usunie nie tylko niechcianą sadzę, ale również i zalegający w naszym podzespole popiół.

 

Zdemontowany DPF

Filtr cząstek stałych – czyszczenie serwisowe

Jak już wspomnieliśmy, najlepszą metodą na odzyskanie drożności w zapchanym podzespole jest oddanie niesprawnego filtra w ręce specjalistów. Zabieg taki nie tylko pozwala na odzyskanie niemal 100% przepustowości w naszym elemencie układu wydechowego, a tym samym sprawia, iż śmiało może konkurować z wydajnością działania nowego filtra, ale również jest kilka razy tańszy. Warto również dodać w tym miejscu, iż efekt, jaki pozwala osiągnąć czyszczenie metodą hydrodynamiczną, wykonaną w serwisie, bije o głowę ten uzyskany poprzez wypalanie, które jak już zaznaczaliśmy eliminuje wyłącznie sadzę z filtra cząstek stałych.

Serwisowe oczyszczanie filtra DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) jest elementem układu wydechowego w samochodach z silnikiem diesla, który ma na celu oczyszczanie spalin z cząstek stałych takich. DPF jest montowany w układzie wydechowym, zazwyczaj tuż przed katalizatorem. DPF pochłania cząstki stałe, które są emitowane przez silnik diesla, zatrzymując je wewnątrz filtra. W miarę jak filtr jest zapełniany cząstkami stałymi, jego skuteczność maleje i konieczne jest przeprowadzenie regeneracji, czyli procesu usuwania zanieczyszczeń z filtra poprzez wypalanie lub czyszczenie mechaniczne.
Amelia
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych jest to bardzo dobre rozwiązanie. Niektórzy usuwają, pozbywają się nie wiadomo po co, tym bardziej, że jest to karalne.
Rafał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wcześniej za bardzo nie interesował mnie temat filtra dpf. Natomiast w momencie jego zapchania, zacząłem więcej czytać i trafiłem tutaj. Super artykuł!
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fenomen albo zakała XD opinie są różne. W każdym razie miejmy nadzieję, że w przyszłości filtry DPF będą zdecydowanie trwalsze niż obecnie i będzie problemów z ich zatykaniem się.
Jaro
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ten DPF to ciekawy element. Szkoda tylko, że tak bardzo potrzebuje naszej uwagi, ale skoro trzeba go regenerować, to trzeba :D
Janusz
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych czyszczenie super opcja w tej technologi wodnej, bo jednak problem z filtrami, które jeżdzą długie trasie się pojawia, zwłaszcza jeśli chodzi o odkładający się popiół.

Popularne wpisy

23 września 2022

Co zatrzymuje DPF?

Filtr cząstek stałych zatrzymuje wewnątrz toksyczne cząstki PM, które są produkowane przez spaliny. Działanie DPF polega także na wypalaniu nagromadzonej sadzy, dzięki czemu wydłuża się jego żywotność ...