Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Od kiedy obowiązuje GPF w pojeździe?
Jeżeli chodzi o filtr cząstek stałych i od kiedy obowiązkowy jest w samochodach benzynowych, to będzie to rok 2018. Jednak już w 2014 roku Mercedes korzystał z tego rozwiązania w swych autach benzynowych.
Nie da się ukryć, iż GPF – od kiedy pojawił się w autach benzynowych, to nie tylko ograniczył emisję szkodliwych cząstek sadzy, ale także zmusił kierowców do większej dbałości o odpowiednią eksploatację aut z silnikiem benzynowym, które do tej pory wydawały się mniej problematyczne niż Diesle.
Nie ma wątpliwości, iż filtr cząstek stałych (benzyna) - od kiedy został wprowadzony w odpowiedzi na normę emisji spalin EURO VI, to dokonał solidnego przewrotu na rynku motoryzacyjnym. A odpowiedź na pytanie, jakie samochody nie mają filtra cząstek stałych, od tego czasu nie będzie już tak banalna.
W tym miejscu warto podkreślić, iż GPF jest rzeczywiście odpowiednikiem DPF, a producenci, tworząc go, mieli możliwość bazować na jego doświadczeniach, a tym samym filtry cząstek stałych opracowane są w taki sposób, aby ich trwałość była jak najdłuższa. Filtry cząstek stałych w benzynie różni jednak ich mechanizm pracy, ponieważ praca na wyższych obrotach powoduje, iż są one w stanie zregenerować się nawet w warunkach jazdy miejskiej, a temperatura spalin jest już sama w sobie tak wysoka, iż nie potrzeba dodatkowego wtrysku paliwa.
Zastosowanie filtra cząstek stałych w benzynie okazało się koniecznością, ponieważ montowany obecnie na szeroką skalę wtrysk bezpośredni skutkował tym, iż ilość cząstek stałych, jakie generował, była nie do zaakceptowania. Cząstki stałe są szczególnie niebezpieczne i mają znaczący wpływ na:
- powstawanie smogu,
- powstawanie chorób o podłożu nowotworowym,
- chorób serca,
- chorób układu oddechowego,
- zanieczyszczenie środowiska w ujęciu całościowym.
Filtr cząstek stałych – od kiedy obowiązkowy w Dieslach – udzielamy odpowiedzi
Tak jak już wspominaliśmy, podczas tworzenia GPF producenci bazowali na doświadczeniach zdobytych z obserwacji funkcjonalności DPF. Filtry cząstek stałych w Dieslach montowane były bowiem już w 1996 roku, a ich obowiązkowy montaż przypadł na 2006 rok, tak więc jak możemy zauważyć, zdążył on już przetrzeć szlaki innowacyjnemu GPF.
Podsumowując, filtr cząstek stałych (benzyna) - od kiedy się pojawił, sprawił, iż auto benzynowe jest w stanie godnie sprostać wyśrubowanym obecnie normom emisji spalin. To, że również powstawał na podwalinie stworzonej przez rodzimy DPF w Dieslu, pozwala nam wierzyć, iż będzie on bliższy perfekcji w swej eksploatacji, którą my możemy wesprzeć dodatkowo, przestrzegając podstawowych zaleceń producenta, a także zasilając naszą jednostką wysokiej jakości paliwem i olejem.
Komentarze