Filtr cząstek stałych (benzyna) - od kiedy?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów DPF

Od kiedy obowiązuje GPF w pojeździe?

Jeżeli chodzi o filtr cząstek stałych i od kiedy obowiązkowy jest w samochodach benzynowych, to będzie to rok 2018. Jednak już w 2014 roku Mercedes korzystał z tego rozwiązania w swych autach benzynowych.
Nie da się ukryć, iż GPF – od kiedy pojawił się w autach benzynowych, to nie tylko ograniczył emisję szkodliwych cząstek sadzy, ale także zmusił kierowców do większej dbałości o odpowiednią eksploatację aut z silnikiem benzynowym, które do tej pory wydawały się mniej problematyczne niż Diesle.
Nie ma wątpliwości, iż filtr cząstek stałych (benzyna) - od kiedy został wprowadzony w odpowiedzi na normę emisji spalin EURO VI, to dokonał solidnego przewrotu na rynku motoryzacyjnym. A odpowiedź na pytanie, jakie samochody nie mają filtra cząstek stałych, od tego czasu nie będzie już tak banalna.

W tym miejscu warto podkreślić, iż GPF jest rzeczywiście odpowiednikiem DPF, a producenci, tworząc go, mieli możliwość bazować na jego doświadczeniach, a tym samym filtry cząstek stałych opracowane są w taki sposób, aby ich trwałość była jak najdłuższa. Filtry cząstek stałych w benzynie różni jednak ich mechanizm pracy, ponieważ praca na wyższych obrotach powoduje, iż są one w stanie zregenerować się nawet w warunkach jazdy miejskiej, a temperatura spalin jest już sama w sobie tak wysoka, iż nie potrzeba dodatkowego wtrysku paliwa.
Zastosowanie filtra cząstek stałych w benzynie okazało się koniecznością, ponieważ montowany obecnie na szeroką skalę wtrysk bezpośredni skutkował tym, iż ilość cząstek stałych, jakie generował, była nie do zaakceptowania. Cząstki stałe są szczególnie niebezpieczne i mają znaczący wpływ na:
- powstawanie smogu,
- powstawanie chorób o podłożu nowotworowym,
- chorób serca,
- chorób układu oddechowego,
- zanieczyszczenie środowiska w ujęciu całościowym.

Regeneracja filtra cząstek stałych

Filtr cząstek stałych – od kiedy obowiązkowy w Dieslach – udzielamy odpowiedzi

Tak jak już wspominaliśmy, podczas tworzenia GPF producenci bazowali na doświadczeniach zdobytych z obserwacji funkcjonalności DPF. Filtry cząstek stałych w Dieslach montowane były bowiem już w 1996 roku, a ich obowiązkowy montaż przypadł na 2006 rok, tak więc jak możemy zauważyć, zdążył on już przetrzeć szlaki innowacyjnemu GPF.

Podsumowując, filtr cząstek stałych (benzyna) - od kiedy się pojawił, sprawił, iż auto benzynowe jest w stanie godnie sprostać wyśrubowanym obecnie normom emisji spalin. To, że również powstawał na podwalinie stworzonej przez rodzimy DPF w Dieslu, pozwala nam wierzyć, iż będzie on bliższy perfekcji w swej eksploatacji, którą my możemy wesprzeć dodatkowo, przestrzegając podstawowych zaleceń producenta, a także zasilając naszą jednostką wysokiej jakości paliwem i olejem.

Filtr Cząstek Stałych Regeneracja
Co o tym myślisz?

Komentarze

Wojtek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtry cząstek stałych przeznaczone dla silników benzynowych pojawiły się na rynku w Europie w 2014 roku, natomiast od 2018 roku obowiązkowo zaczęto wyposażać samochody w GPF. Były to wymagane przez Europę standardy emisji Euro 6c, które wymagały od producentów samochodów aby instalowali filtry GPF w samochodach z silnikami benzynowymi, które spełniają wymagania dotyczące emisji zanieczyszczeń. W Europie filtry DPF są obecnie stosowane głównie w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa lub silnikach hybrydowych, ponieważ te silniki mogą generować więcej cząstek stałych niż silniki benzynowe z wtryskiem pośrednim.
Witold
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super, że ktoś pisze o GPF, nie często ten temat jest tak poruszany jak filtr Dpf. Świetny artykuł!
Viviw
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W końcu napisaliście coś o GPFach, bo tak to cały czas tylko DPF się przewija. Dobrze było przeczytać ten teskt :)
Bolek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem nic o filtrze GPF aż do teraz... Bardzo fajny artykuł uświadamiający, że filtr cząstek stałych w benzynie też trzeba regenerować :D
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że w benzynowych montują jakieś odpowiedniki DPF. Ale to było do przewidzenia, że wszystkie auta będą wyposażone w takie części.
Rysiek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A mi mechanik powiedział, że w moim samochodzie jest DPF, a nie GPF? Chyba pora zmienić fachowca.
Bolo
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych, od kiedy stał się obowiązkowy w benzynie, co własciwie taki silnik posiada moj samochod, jest przeze mnie na biezaco oczyszczany, wiec nie mam z nim problemu. Wiem tez, ze kiedys ten problem sie pojawi i bedzie potrzebna szybka reakcja!

Popularne wpisy

28 Grudzień 2020

SCR

SCR to innowacyjny sposób na oczyszczanie spalin w Dieslu. Jak się okazało bowiem, zgodnie z normą Euro 6, filtry DPF i FAP nie były w stanie spełnić, tak wygórowanych norm i koniecznym stało się zastosowanie w silnikach wysokoprężnych Diesla nowego typu układu, ...