Filtr cząstek stałych - budowa DPF FAP

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP oraz Katalizatorów
Aby właściwie wyjaśnić działanie i funkcje oraz znaczenie filtra cząstek stałych, przyjrzyjmy się najpierw samym cząstkom stałym. Są to oparte na cząsteczkach węgla (sadzy) zanieczyszczenia powstałe w czasie pracy silnika i spalania oleju napędowego. W skład takiej cząstki stałej wchodzą nieprzereagowane węglowodory, siarczany, woda i tlenki metali ciężkich. Są one trujące i niebezpieczne dla zdrowia, dlatego też ich emisję ograniczano sukcesywnie, wprowadzając kolejne normy ekologiczne, zebrane pod wspólną nazwą norm EURO. Wraz z wprowadzeniem normy Euro IV skończyła się era kopcących diesli. Jednak za jaką cenę?
 
Wnętrze filtra DPF. Zniszczony przez wysoką tempera wkład filtra.

Filtr cząstek stałych - Cena czystości

Za stosunkowo wysoką, jeśli zajdzie konieczność wymiany filtra cząstek stałych. Sam filtr występuje w dwóch różnych wersjach – suchej i mokrej, o różnicach za chwilę, zacznijmy od tego, co łączy te różne rozwiązania. Filtr cząstek stałych budowane są z ceramicznego wkładu i odpornej na wysoką temperaturę obudowy. Ceramika wewnątrz korpusu ma formę długich kanalików z zaślepionymi wlotami lub wylotami, zależnie od sprawowanej funkcji, doprowadzających niefiltrowane spaliny z zaślepionymi wylotami i odprowadzających z zaślepionym końcem po stronie wlotu. Kanaliki poukładane są naprzemiennie, tworząc strukturę plastra miodu, uniemożliwiając swobodny przepływ gazów i wymuszając jednocześnie tłoczenie poprzez porowate ścianki kanalików. Ponieważ średnica wspomnianych cząstek stałych nie schodzi poniżej wartości około 0,09 mikrometra, niemal wszystkie zatrzymywane są na porach ścianek zbudowanych z węglika krzemu. Dodatkowo w ścianki wbudowane są aktywne cząsteczki metali i ich tlenków. Ma to za zadanie wspomagać działanie reaktorów katalitycznych, zwanych katalizatorami samochodowymi. Co prawda współczynnik konwersji w DPF-ie nie jest wysoki, jednak to nie jest jego zadanie – tym zajmują się wspomniane katalizatory i to na nich spoczywa ciężar największej pracy chemicznej. DPF jest w tym wypadku tylko jednostką pomocniczą.

Filtr cząstek stałych DPF z Citroena C5 podczas regeneracji.

Rodzaje DPF

Filtry cząstek stałych dzieli się na dwa rodzaje – filtry mokre i suche. W związku z tym warto teraz wspomnieć o różnicach. Oba typy mają to samo zadanie i podobną skuteczność, jednak jeden jest znacząco bardziej miejski. Otóż różnica w pracy obydwu filtrów jest taka, że w filtrze mokrym zastosowano dodatkowy środek do wzbogacania paliwa dawkowany z osobnego zasobnika. Rozwiązanie to zostało wymyślone i wprowadzone na linie produkcyjne przez koncern PSA – najbardziej znanymi markami koncernu są Citroen i Peugeot. Typ filtra cząstek stałych rodem z Francji nosi nazwę filtre a praticule, czyli popularnie FAP. Prócz wbudowanych w ściany cząstek platyny, tlenku glinu i tlenku ceru, dodatkowo tlenek ceru (ceryna) podawany jest bezpośrednio do zbiornika paliwa. Sprawia on, że temperatura, w której rozpoczyna się utlenianie sadzy nagromadzonej w filtrze cząstek stałych (wypalanie DPF) odbywa się w znacznie niższej temperaturze niż w przypadku filtra suchego, czyli DPF, a konkretnie temperatura ta obniżona jest o około 200 stopni. Dodatek ten dawkowany jest w dwojaki sposób. W starszych konstrukcjach jest on dotryskiwany w stałej ilości (1-2 ml) przy każdym tankowaniu, w nowszych na podstawie informacji z czujnika poziomu paliwa, sterownik silnika dobiera odpowiednią dawkę. Pełen zbiornik Eolys – czyli wspomnianego dodatku z tlenkiem ceru wystarcza na około 130 tysięcy kilometrów, więc uzupełniając poziom tego płynu w ASO, warto pamiętać, że powoli zbliża się czas, gdy nasza uwaga musi zostać zwrócona w stronę naszego FAP-a. Być może konieczne będzie przeprowadzenie regeneracji.

Regeneracja filtra DPF do Renault Megane

Regeneracja filtra cząstek stałych

Ponieważ jest to najdroższy filtr w samochodzie, a cena nawet nieoryginalnych zamienników potrafi nieco zszokować, dobrą informacją dla wszystkich dbających o ergonomię eksploatacji jest fakt, że filtry cząstek stałych, zarówno FAP, jak i DPF poddają się regeneracji. Można w zasadzie podzielić ją na dwa typy regeneracji, taką, w której demontujemy filtr i taką, która odbywa się bez demontażu. W przypadku regeneracji bez demontażu odbywa się to we współpracy sterownika silnika i kierowcy, a nosi nazwę czyszczenia pasywnego i aktywnego. Pasywnie odbywa się to podczas jazdy i bardziej charakterystyczne jest dla filtrów mokrych, w których temperatura zapłonu sadzy jest znacznie niższa niż w suchych odpowiednikach. Aktywne czyszczenie przeprowadzane jest na postoju. W przypadku zapchanego filtra DPF, co interpretuje czujnik różnicowy ciśnienia, sterownik silnika inicjuje proces wypalania. Odbywa się to poprzez modyfikację pracy wtryskiwaczy i uzupełnienie cyklu o dodatkowy wtrysk paliwa zwany dotryskiem a realizowanym w suwie wydechu. Dzięki temu olej napędowy nie spala się w komorze spalania, a pozakomorowe spalanie dawki paliwa prowadzi do podniesienia temperatury do około 600 stopni Celsjusza. Wskazane jest wtedy, już po zakończeniu wypalania wybrać się na krótki "spacer" najlepiej około 20-30 kilometrów w celu przedmuchania DPF-a. Regeneracja połączona z demontażem jest alternatywą dla nieskutecznej regeneracji bez demontażu. Należy tu nadmienić, że nie można przepalać DPF w nieskończoność – nawet po wypaleniu sadzy pozostają wewnątrz filtra popioły, których pozbycie się bez demontażu jest niemożliwe. Wtedy jedyną opcją pozostaje wymiana bądź regeneracja.
 

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) składa się z ceramicznego lub metalowego wkładu z ogromną ilością kanalików, przez które przepływają spaliny. Cząstki stałe, takie jak sadza, pyły i inne zanieczyszczenia, które są emitowane przez silnik, są pochłaniane przez filtry i zatrzymywane wewnątrz podzespołu. Filtr cząstek stałych z redukcją katalityczną (FAP) jest podobny do DPF, ale zawiera dodatkowy katalizator, który pomaga w redukcji szkodliwych substancji emitowanych przez silnik. Katalizator jest zwykle wykonany z platyny, palladu lub rodu, które pomagają w przekształcaniu tlenków azotu (NOx) i innych zanieczyszczeń w bezpieczniejsze substancje. Oba typy filtrów, DPF i FAP, wymagają regularnej konserwacji, takiej jak oczyszczanie lub regeneracja, aby utrzymać ich skuteczność. W przypadku DPF proces ten polega na usunięciu zgromadzonych cząstek poprzez ich spalenie.
Karolina
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapoznałam się z budową filtra dpf, nie wiedziałam, że to dość mała rzecz, a jakie ma znaczenie!
Marika
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo dużo przydatnych informacji na waszej stronie jest.
doit
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Kacper, a ile zapłaciłeś za taką metodę i ile czekałeś na swój filtr?
~Kacper
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja maszyną wodną uratowała mój skatowany filtr, dlatego polecam każdemu tę metodę
Witek25
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@ŚmiesznyMaciek no racja, jak nie filtr to plaster miodu, to plaster sera hehe.
moniuś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Piszecie, ze nawet po dokładnym wypalaniu zostają popioły, to ja już nie wiem czy jest sens w ogóle wypalać dpfa? Od razu chyba zregenerować należy prawda?
Antoni
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo dobry artykuł. Daje 5 gwiazdek!
pigwa
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Piotr_W O jaki mądrala z Ciebie, to może wyjaśnij kolegom czym się różni dpf od katalizatora ;)
Ernio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Dobry artykuł, teraz chociaż wiem gdzie leży ten filtr i jak wygląda.</p>
babik
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A czego ten filtr fap na pierwszym zdjęciu jest taki czerwony, taki zardzewiały jest czy co?
Ciapoloo
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych - Cena czystości - Bardzo mądrze napisane, za czystość trzeba zapałcić!
Paweł T
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Piotr_W ojj ojj nie każdy się zna tak dobrze na dpfach jak Ty!
Kamil126
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@ŚmiesznyMaciek a brak słów! Nie mają pewnie zielonego pojęcia na temat dpfów to piszą jakieś bzdury!
automaniak
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@toyota co Ty:) w Toyotach to tylko dpfy na 100%, fapy to koncern PSA montuje.
ziemowit
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@fajnie na zamieszczonym zdjęciach masz dpfa, tak on właśnie wygląda jak na zdjęciu.
rych
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@czarny szkoda, że nie widziałeś filtra wyjętego z ciężarówki, tam dopiero piękne dpfy są :)
Maciejek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@ŚmiesznyMaciek heh nie znają się wgl na dpfach a chcą się tutaj udzielić to piszą jakieś bzdury...
katalizatorek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Piotr_W ojojoj jaki znawca się znalazł, to może jak jesteś taki mądry to podpowiedz kolegom jak mają odróżniać dpf od katalizatora, a nie cisnąć tylko....
Sławku
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@czarny no dosyć duże dpfy są, ale wiadomo zdjęcie zawsze wyolbrzymia wszystko
SłoikWPiwnicy
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie ma w tych filtrach nic ciekawego, mieliśmy diesla do kasacji to żeby ze szwagrem popatrzyli z ciekawości. Brudne, porcelanowe coś.
KrystianR
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Wlazły Miszcz Ty nie widziałeś mojego kolego:D Skoro mój się wyczyściło, to i ten też na pewno :)
szczeryadam
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A tam zachwycacie się , nie wiem czym... ceramiczna struktura i metalowa obudowa wielkie mi coś ten cały dpf
miliutki
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@toyota nie ma w toyotach fapa, bo fapy tylko są w peugeotach i citroenach:) pozdrawiam
gutowski
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiem jak Wam może być szkoda kasy na wyczyszczenia dpf! Przecież to takie istotne dla naszego zdrowia, dzięki prawidłowej pracy dpf nasze powietrze jest znacznie czystsze!!!
czarny
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A ten DPF to taki na prawdę jest duży, czy tylko na zdjęciach tak wygląda?
Piotr_W
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak można nie odróżniać dpfa od katalizatora? Szok
rudegirl
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Właśnie zaświeciła się kontrolka, dopiero po 900 km, także nie jest źle.
IgorM
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aaa czyli to ten wkład taki dpfa taki drogi jest? Ja się zawsze zastanawiałem czemu te dpfy takie drogie są...
fajnie
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
a jak wygląda filtr dpf?
toyota
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wie ktoś może, czy w toyotach był montowany fap?
ArturChodak
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A nowy filtr dpf też można u Was kupić, czy tylko regenerujecie? Bo ja bym był zainteresowany kupnem nowego :)
Plasterek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No muszę się pochwalić, nie dam rady tego zachować dla siebie, ale nooo! Mój malutki DPFik wrócił wczoraj od was z regeneracji i jest jak nowy. Mój mechanik powiedział, że teraz tylko do was będzie wysyłał :D
laik
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@FAP u mnie póki co tylko raz był zapchany, tak po 700 km się kontrolka zaświeciła.
franek kimono
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr zrobiony jest tak, że w bardzo taniej obudowie jest bardzo drogi wkład i to o ten wkład trzeba dbać
franek kimono
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr zrobiony jest tak, że w bardzo taniej obudowie jest bardzo drogi wkład i to o ten wkład trzeba dbać
adkam
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@jurek to filtr i to filtr, ale z tym, że fap jest stosowany w autach PSA, a dpf w pozostałych, ale cel zastosowania ten sam.
SzymcioPympcio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@FAP ja mam citroena z fapem juz długi czas i póki co nic się dzieje...
ŚmiesznyMaciek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Hahaha ale macie porównania z tym dpfem, jak nie do sera to do plastra miodu :D
roberts
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Wlazły Miszcz oni wszystko potrafią, więc pewnie dpf został wyczyszczony :)
Romeeeooo
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Wlazły Miszcz Pewnie tak, tu w firmie to cuda robią z tymi filtrami. Mój wyglądał podobnie, a po regeneracji, jak nowy z fabryki.
Sławek_L
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
O takie drobniuteńkie te kanaliki w tym dpfie są, to ja się nie dziwie, że to tak często się zapycha :)
Marcelbb
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ceny nowych faktycznie wysokie, ale za to regeneracja w dobrej cenie, a efekt ten sam.
Igorwu
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy jest jakaś różnica w regeneracji DPF-a i FAP-a ?
FAP
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja mam właśnie od trzech miesięcy Peugeota z FAPem...proszę o szczerą odpowiedź: Czy często spotykacie się z awariami filtra FAP?
Wlazły Miszcz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ale zawalony popiołem ten filtr na pierwszym zdjęciu. Udało się wyczyścić?
Hugo
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@jeronim124 Niestety mało kto wie, ale dobrze, że chociaż można teraz DPF-a zregenerwać w dobrej cenie. :)
MądryJaś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Eee co Wy to katalizator i dpf różnią się przecież :D
Czepialski
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Chyba TWÓJ xD mój filtr cząstek stałych nie jest dziurawy. I w smaku też inny haha
artusek21
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Pitek, mój już był i polecam firmę! Super jakosc i szybki czas wykonania usługi regeneracji DPF-a!
Ziania
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czepialski hehe bardziej przypomina to plaster sera żółtego a nie miodu :DD
Kotecek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Marecku, my wszyscy tak mamy haha, a tak serio to z katalizatora nie idą Ci rurki
Lucjjjan
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Edek są w podobnych cenach.
wkruczek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo mi się podoba artykuł! Daje 5 i polecę znajomym ! :)
Czepialski
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jakby miało strukturę plastra miodu to byłoby na sześciokątach a nie na kwadratach. Znam się, jestem pszczelarzem B-)
jurek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
FAP to nie to samo co DPF? :O
avici
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Cena czystości, dobrze napisane! Warto dbać o środowisko :)
Wiecznie smutny
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Artykuł może być. Fajny filtr.
Marecek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ten dpf to bardzo do katalizatora podobny z tego co na zdjęciu widzę, ja bym chyba nie rozróżniał tych dwóch elementów :)
jeronim124
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No DPF dobra rzecz, jeszcze tylko trzeba wiedzieć jak o niego dbać, a wtedy to już niebo!
Pati Mati
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ale fajne to pierwsze zdjęcie!!! Jak się robi takie filtry? I z czego to jest? Wygląda jak plaster miodu z propolisem :O przydałby mi się taki mam spierzchnięte usta
Darekk
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli ta budowa dpf nie jest taka bardzo skomplikowana jak mi się wydawało.
Maćko
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witek ja to samo, wypalanie już nie dało rady, po kilkakrotnym przepalaniu tak się zapchał, że musiałam oddać go do regeneracji.
Edek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Budowa się nie różni, zastosowanie się nie różni, jeden ma jakiś dodatek do paliwa a drugi nie... spytam o to więc co wszystkim chodzi po głowie ale wszyscy boją się spytać "ale który jest tańszy?"
dominiczek32
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super opisane, fajne zdjęcia, bardzo fajny artykuł :)
Filip
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
czyli w zasadzie nie ma tam niczego nadzwyczajnego tylko bardzo droga (jak zawsze) porcelana, która jak się rozbije to już do wyrzucenia?
Rysio
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawe od czego to zależy, że w niektórych są suche a niektórych mokre dpfy.
jarusjarus
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Cenne informacje zawarte w tekście! Polecam:)
Pitek
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój DPFik leci właśnie jutro na rehabilitacje do was :)
Rysia
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze się dowiedzieć, co z czym się je :) I jak to jest zrobione.
Adrian
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli w założeniu konstrukcyjnym budowa filtra DPF i FAP nie różni się w zasadzie niczym tylko nazwa i dolewaniem jakiegoś czegoś do paliwa...?
magda
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dużo wnoszący artykuł, dobra robota!
julka545
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sama posiadam diesla i nawet nie wiedziałam, jak ważny w jego funkcjonowaniu jest DPF, dzięki za fajny artykuł!
Havana
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super! Teraz już znam jego budowę! :D
marek
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dziękuje za świetny artykuł!
Mysza
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
O istnieniu DPF czy też FAP dowiedziałam się dopiero, gdy mąż kupił diesla, ale nigdy nie wiedziałam jak wygląda jego budowa. Teraz już wiem, dziękuję!
Witek
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawy artykuł. Mój DPF niestety trafił już do regeneracji, nie dało rady go uratować.

Popularne wpisy

27 października 2020

Regeneracja DPF

Tajniki, z którymi wiąże się przeprowadzona w fachowy sposób regeneracja DPF, to dla nas codzienność. Dzięki temu, że umożliwiamy naszym Klientom wodne czyszczenie DPF, zdemontowane z ich samochodów filtry cząstek stałych są myte w nowoczesnej technologii, bez ryzyka uszkodzenia delikatnej struktury kan ...

21 lipca 2019

DPF usuwanie

Usuwanie filtrów cząstek stałych DPF ma swoich zwolenników, zabieg ten jest jednak równoznaczny z wystąpieniem problemów w pracy silnika oraz z emitowaniem znacznie zwiększonej ilości szkodliwych spalin do atmosfery. Wiadomości na temat tego, czy warto usunąć DPF oraz jakie ...