Filtr cząstek stałych budowa zaawansowanej technologicznie konstrukcji

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP oraz Katalizatorów
Żywotność filtra cząstek stałych zależnie od modelu oscyluje od 80 do 180 tysięcy kilometrów. Warto jednak wiedzieć, że zużycie filtra DPF (czy FAP) nie musi oznaczać konieczności wymiany całego filtra za kilka tysięcy, lub przynajmniej wkładu wartego niemal tyle samo. Filtr DPF jest tak zaawansowanym technologicznie urządzeniem, że poddaje się regeneracji. Prócz tego sama konstrukcja jest aż zbyt prosta w swej pomysłowości. Czym jest i jak działa filtr cząsteczek stałych, cena - skąd się bierze, zapraszam do lektury artykułu.

Regeneracja DPF może odbywać się w trzech różnych trybach. Tryb pasywny, aktywny i wymuszony. Tryb pasywny jest inicjowany w czasie wymagającej jazdy – temperatura spalin po przekroczeniu pułapu 350 stopni zaczyna powoli wypalać zalegającą sadzę. Tryb aktywny inicjowany jest przez sterownik silnika w sytuacji, kiedy odczyty z czujnika różnicowego świadczą o wysokim zużyciu filtra. Wtedy to, wykonywany jest dodatkowy wtrysk paliwa zwany dotryskiem. Ponieważ jest on realizowany w suwie wydechu, w cylindrze nie ma wystarczającego ciśnienia, żeby doszło do jego samozapłonu i w efekcie paliwo spala się pozakomorowo, podnosząc temperaturę w DPFie do ponad 600 stopni. Powoduje to wypalanie się z filtra cząstek stałych sadzy i przeprowadzane jest na wysokich obrotach silnika, na postoju. Ostatnim sposobem regeneracji DPF jest jego demontaż i wykorzystanie jednej z metod jego regeneracji. Warto tu nadmienić, że tylko jeden z wymienionych sprawdza się w 99%. A mianowicie są to metody płuczki ultradźwiękowej, wyżarzania i specjalnych procedur na maszynach dedykowanych do regeneracji DPF. Ultradźwięki sprawdzają się w przypadku bardzo małych filtrów i nie osiągają dużej skuteczności. Wypalanie DPFa w piecu jest niebezpieczne, niewskazane i nieskuteczne. Prowadzi do uszkodzenia folii katalitycznej na powierzchni węglika krzemu, rozpuszczenie ceru i platyny oraz niezbędne jest do przeprowadzenia takiego procesu, dostanie się do wnętrza filtra, co w praktyce oznacza konieczność rozcięcia metalowej obudowy, a następnie jej spawanie. To z kolei może prowadzić do utraty odporności temperaturowej lub nieszczelności oraz osłabienia materiału. Jedynym skutecznym sposobem jest wykorzystanie technologii odtwórczej przygotowanej do regeneracji DPFów, niestety takim sprzętem dysponuje bardzo mało zakładów w Polsce.
 

Zaślepione kanaliki DPFa

W metalowej obudowie DPFa kryją się niewielkie kanaliki, jeśli wlotowe to z zaślepionym wylotem, jeśli wylotowe, to analogicznie, bez wlotu. Sprawia to, że tłoczone z silnika pod ciśnieniem spaliny, na drodze z kolektora do wydechu muszą pokonać w części, jaką jest filtr cząstek stałych, zbudowane z węglika krzemu ściany kanalików. Porowatość ścian sprawia, że cząsteczki sadzy zatrzymują się na ścianach kanalików, ponieważ ich światło jest mniejsze niż średnica 99% cząsteczek sadzy. Nowoczesne filtry są dodatkowo wyposażone we wbudowane w ścianki cząsteczki tlenku glinu, tlenku ceru i platyna. Obecność tych metali sprawia, że prócz zatrzymywania sadzy ściany posiadają również właściwości katalityczne i przepuszczane spaliny są dodatkowo oczyszczane z niewychwyconych przez katalizatory niepożądanych tlenków węgla, siarki i azotu. Nowoczesne DPF-y dodatkowo w swojej konstrukcji mają zawarty katalizator NOx. Pierwotnie stosowano to rozwiązanie osobno.  Warto wspomnieć, że rolę tlenków ceru i glinu w mokrej wersji filtra cząstek stałych zwanego FAP, produkowanego przez koncern PSA (Peugeot, Citroen) pełni katalityczny płyn, dostrzykiwany bezpośrednio do zbiornika z paliwem na podstawie danych pochodzących z czujnika poziomu paliwa oraz sterownika silnika. Na podstawie zużycia paliwa dobiera właściwą dawkę dodatku, która ma za zadanie sprawić, żeby działanie filtra FAP było sprawniejsze, a niezbędne w końcu czyszczenie filtra, poprzez jego przepalanie, odbywało się w niższej temperaturze.

Instalacja DPF w samochodzie

Filtr DPF/FAP zawsze znajdziemy pomiędzy kolektorem wydechowym a samym wydechem. Z racji restrykcyjnych norm dotyczących emisji spalin (EURO IV i wyżej), prócz DPFa spaliny na swojej drodze napotkają między innymi katalizatory (wstępny utleniający i katalizator tlenków azotu NOx), czujniki ciśnienia i temperatury oraz sondę lambda. Sonda lambda znajduje się zaraz za kolektorem, a jej zadaniem jest mierzenie zawartości tlenu w spalinach. Stworzona została przez firmę Robert Bosch pod koniec lat 60 XX wieku. Jest to galwaniczne ogniwo zbudowane z dwutlenku cyrkonu i platyny. Cyrkon pod wpływem temperatury staje się elektrolitem, a platyna pełni funkcję elektrod. Różnica potencjałów tworzona przez większe lub mniejsze stężenie tlenu w spalinach pozwala na określenie jego poziomu, a przez to odpowiednie dobranie dawki paliwa. Dla filtra cząstek stałych ta informacja jest istotna, ponieważ pozwala, na określenie, jakich ilości sadzy można się spodziewać i jaką dawkę wzbogacacza paliwa należy podać. Następnie katalizator utleniający, gdzie reaktywną częścią jest warstwa aktywnej platyny, palladu lub rodu, pośrednio tlenki glinu oraz oczywiście cer, a konkretnie jego tlenki, które pełnią funkcję płaszcza ochronnego. Między katalizatorem a filtrem cząstek stałych znajdziemy dodatkowo czujnik temperatury spalin oraz próbnik różnicowego czujnika ciśnienia spalin. Następny jest już nasz DPF, drugi próbnik czujnika różnicowego oraz tłumik i wydech. Czujnik temperatury jest niezbędny do określenia właściwego momentu rozpoczęcia regeneracji pasywnej i aktywnej. Czujnik różnicowy wykorzystywany jest do określenia, jaka różnica w ciśnieniu jest pomiędzy wpadającymi do filtra a tymi będącymi w drodze do wydechu. Pozwala to określać stopień zużycia filtra – bardzo duże ciśnienie na pierwszym czujniku i bardzo małe na drugim świadczy o wysokim zużyciu i niskiej przepustowości filtra. W nowoczesnych samochodach, a zwłaszcza w samochodach ciężarowych pomiędzy filtrem cząstek stałych a wydechem znajduje się katalizator SCR i katalizator niewykorzystanego amoniaku. Zadaniem układu SCR jest wtryskiwanie mocznika w strumień spalin, co wiąże trujące cząsteczki tlenków azotu i po reakcji, uwalniane jest z układu wydechowego jako para wodna i azot.

Regeneracja DPF

Regeneracja DPF może odbywać się w trzech różnych trybach. Tryb pasywny, aktywny i wymuszony. Tryb pasywny jest inicjowany w czasie wymagającej jazdy – temperatura spalin po przekroczeniu pułapu 350 stopni zaczyna powoli wypalać zalegającą sadzę. Tryb aktywny inicjowany jest przez sterownik silnika w sytuacji, kiedy odczyty z czujnika różnicowego świadczą o wysokim zużyciu filtra. Wtedy to, wykonywany jest dodatkowy wtrysk paliwa zwany dotryskiem. Ponieważ jest on realizowany w suwie wydechu, w cylindrze nie ma wystarczającego ciśnienia, żeby doszło do jego samozapłonu i w efekcie paliwo spala się pozakomorowo, podnosząc temperaturę w DPFie do ponad 600 stopni. Powoduje to wypalanie się z filtra cząstek stałych sadzy i przeprowadzane jest na wysokich obrotach silnika, na postoju. Ostatnim sposobem regeneracji DPF jest jego demontaż i wykorzystanie jednej z metod jego regeneracji. Warto tu nadmienić, że tylko jeden z wymienionych sprawdza się w 99%. A mianowicie są to metody płuczki ultradźwiękowej, wyżarzania i specjalnych procedur na maszynach dedykowanych do regeneracji DPF. Ultradźwięki sprawdzają się w przypadku bardzo małych filtrów i nie osiągają dużej skuteczności. Wypalanie DPFa w piecu jest niebezpieczne, niewskazane i nieskuteczne. Prowadzi do uszkodzenia folii katalitycznej na powierzchni węglika krzemu, rozpuszczenie ceru i platyny oraz niezbędne jest do przeprowadzenia takiego procesu, dostanie się do wnętrza filtra, co w praktyce oznacza konieczność rozcięcia metalowej obudowy, a następnie jej spawanie. To z kolei może prowadzić do utraty odporności temperaturowej lub nieszczelności oraz osłabienia materiału. Jedynym skutecznym sposobem jest wykorzystanie technologii odtwórczej przygotowanej do regeneracji DPFów, niestety takim sprzętem dysponuje bardzo mało zakładów w Polsce.
 

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Tobiasz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) jest elementem, montowanym w układzie wydechowym pojazdu, którego zadaniem jest pochłanianie szkodliwych cząstek stałych, emitowanych przez jednostkę napędową. Wkład z metalami szlachetnymi jest rdzeniem całego DPF. Te metale szlachetne wchodzą w reakcje chemiczne z toksycznymi spalinami, przez co do atmosfery wydostają się one już w postaci czystej. Wewnątrz podzespołu zaś zatrzymywane są trujące związki, co też powoduje jego zapchanie. DPF działa przez cały czas pracy silnika, ale aby utrzymać jego skuteczność, konieczne jest regularne czyszczenie lub regeneracja. Proces ten polega na usunięciu zgromadzonych cząstek poprzez ich spalenie. W przypadku braku regularnej konserwacji filtr może zostać zapchany i trzeba go wymienić, a niektóre modele pojazdów nie mogą już działać bez filtra DPF.
Witold
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Krótki, zwarty tekst, a po przeczytaniu już wiem, co to jest filtr cząstek stałych w samochodzie.
bolo324
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@barthez dokładnie... już starczy innych zanieczyszczeń, więc niech chociaż dpf-y zatrzymują trochę...
Manka
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF to jest zaawansowana technologia, bo niby z zewnątrz zwykła puszka, ale w środku działa cuda.
barthez
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Błagam nie wycinajcie tych dpf, bo się podusimy wszyscy
Jurcio52349
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ostatni akapit jest mega, dużo się dowiedziałam na temat tego całego wypalania ;d
Krystian
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super opisany filtr DPF, a jak już naprawiać, to tylko regenerować.
Kasia6
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo dobry artykuł o filtrach DPF.
Filipekk
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Ferdziu no a jak przestanie działać DPF? Wtedy wypadałoby mieć jakąś wiedzę na temat filtra DPF.
Kacpi
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A samemu da się wymontować i zamontować taki filtr, czy trzeba fachowca?
merc
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A co jest mocniejsze i mniej podatne na awarie, katalizator czy filtr dpf?
Ryszard
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo dobry artykuł, podstawowe informacje dla każdego. Super :)
mechanik z Opola
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja Wam odnośnie dpfa nic nie pomogę, ale od katalizatorów jestem znawcą przyznam szczerze :)
Damianos
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super artykuł. Ja to myślałem, że taki DPF to znajdę gdzieś obok silnika, a tu takie zaskoczenie.
Robert_S
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A co niby w budowie dpf jest fascynującego? Ja tam nic nie widzę ;)
krzychu37
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@kleks dla nas zwykłych ludzi to może jest regeneracja skomplikowana, ale jak byłem raz na warsztacie i widziałem jak czyścili w maszynie dpfa to wcale to nie takie trudne jakby się mogło wydawać, no ale wiadomo trzeba mieć kwalifikacje :))
smyku
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Gienek Dokładnie kolega, nic a nic w tych filtrach dpf czy fap nie widzę,a drogie to takie ;O Ja usunąłem swojego dpf, bo stwierdziłem, że szkoda kasy na nawy dpf.
Opelek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Cześć wszystkim! Właśnie kupiłem sobie nowego dpfa do opel insignia i chciałby, zęby mi ktoś zamontował, kto by mi pomógł?
Jarko
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@barteuszm Ojjj dokładnie, aż nie chce wiedzieć co byśmy wdychali bez dpfów.
magico
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A budowa dpf to bała dla mnie, co tam macie trochę platany i tyle
BartM
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czymś tam się te dpfy różnią od katalizatorów, ale czym...sam chciałbym wiedzieć :)
Jaguar
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Powiedźcie mi ile dokładnie prawidłowo eksploatowany filtr DPF potrafi wytrzymać? Tak do 250 tys. km przebiegu???
Sylwek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Chcemwiedzieć skoro nie wiesz co i jak z usunięciem dpf no to oczywiste, że musisz do mechanika podjechać.
UstrzykiŁKS
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zamienię stary katalizator na nowy DPF. Ewentualnie stary DPF na nowy katalizator.
Aneta
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak właściwie to tylko wkład dpfa jest cenny i taki drogi, ciekawi mnie czy jak mi się zapcha dpf to czy będę mogła tylko wkład sam nowy kupić, czy cały filtr wraz z nową obudową trzeba? Z góry dzięki za odp;)
ewik
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ta norma euro 6 to prawdziwa rewolucja w świecie diesla;/
Ferdziu
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Budowa dpf? A po co to komu wiedzieć... najważniejsze żeby działał
toleusz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Maryjus tak tego rodzaju wypalania dpf sam nie zrobisz.
do olek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
ale wiesz to na pewno czy gdzieś am słyszałeś?
kleks
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Budowa dpf nie jest skomplikowana, ale proces regeneracji dpf jest skomplikowany....
timma
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dowiedziałam, że wszystkiego co było mi potrzebne bez zbędnych info :D
Romcio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr jak filtr, nic w tym zachwycającego nie widzę...
Jamana
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
trochę trudny ten nagłówek, ale artykuł prima sort :)
Jupi
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
tyyle tutaj trudnych słów, ale w końcu zrozumiałam o co chodzi :D
Maryjus
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A ten trzeci rodzaj o którym piszecie, wymuszone wypalanie dpf to już w serwisie mechanicznym trzeba przeprowadzić tak?
Złota Rybka
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
a ciężko to tak wydobyć tą platynę z filtra? pytanie czysto teoretyczne hehe :D
FabianGórny
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
E tam głupoty gadacie, że budowa dpf jest skomplikowana, co tam niby skomplikowanego macie? :D
luzik
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
E to widzę, że filtr zbudowany z samych cennych materiałów jest :)
Sławek G
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pewnie jak nie wiecie co i jak to udajcie się najlepiej do pobliskiego warsztatu zajmującego się regeneracją DPF i tam Wam wszystko zrobią.
Olek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
yyy z tego co wiem to w budowie dfpa i katalizatora nie ma żadnych różnic...
edek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A budowa filtra dpf różni się czymś od budowy katalizatora?
Rollo
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Te filtry to ratują nam życie. Dobrze, że teraz w razie problemu można je regenerować w dobrej cenie.
Do zainteresowanych
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak, filtr rzeczywiście jest tak skuteczny jak go reklamują. Wszystko to za sprawą tej porcelanki właśnie. Ona ma porowatość mniejszą od 0,1 mikrometra, a cząstki stałe średnicę większą od 0,1 mikrometra, więc metodą filtracji fizycznej zostaje wewnątrz filtra przeszło 99,9% wagowych zanieczyszczeń, które do filtra trafiają
Adrian S
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Chcemwiedzieć tam montowanie dpf nie jest tak łatwe jak się wydaje, zdecydowanie lepiej do mechanika z tym pójść.
Mareczek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sam DPF to skomplikowana budowa. Do tego jego umiejscowienie i działanie, no szok, że ktoś to tak skonstruował.
Joda
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Super wszystko opisane, Polecam poczytać ten i inne artykuły.
Skinny
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Chcemwiedzieć jak Ci się samemu uda to daj nam znać :D Jakby nie było, czy dasz rade czy nie radzę z montowaniem dpfa udać się do specjalisty :)
Pedro De La Roza
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A tam zaawansowane, trochę złota, trochę ceryny i dużo porcelanki do filtrowania.
Gustaw2
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Chcemwiedzieć No samemu to ciężko takie cuda robić. To nie jest tak, że wsadzisz i cyk działa. Niestety.
ArekMarek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Chcemwiedzieć nie da się samemu zamontować dpfa, jak niby samemu to zrobisz?
Mechanik Pogromca
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DO CHCEMWIEDZIEĆ To zależy. Żeby zamontować lub zdemontować DPFa musisz wleźć pod auto, bo to w wydechu jest, więc kanał, podnośnik albo winda. Dodatkowo trzeba mieć minimalne pojęcie o mechanice (czyli nie zainstalować go tył do przodu i wkręcić czujniki). Więc w sumie się da, ale trzeba mieć jak i czym.
malinowy21
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo podoba mi się artykuł. Lecę czytać następne!
Chcemwiedzieć
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Samemu się chyba nie da zamontować albo usunąć dpf, trzeba z tym do mechanika tak?
Szkot Żyła
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A nie da się tej platyny i złota odzyskać ze struktury wkładu? Raczej ich tam nie stopi temperatura spalin, co?
Audi A6
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak nie wiecie jak zdemontować dpf to się główcie, w każdym warsztacie Wam to zrobią.
barteuszm
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF robi kawał dobrej roboty, dba i o auto i o środowisko. Czapki z głów dla konstruktorów tego :)
Gienek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A tam zaawansowane technologicznie. Napchali do puchy krzemionki i błyszczą. Ale co zrobić jak nie da się zrobić nic. Filtrów nie lubię.
Dybek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A jak nie ma tego zainstalowanego od producenta to jak ktoś by sobie zażyczył to może sam jakoś to zainstalować ? :)
@KLIK
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak, wkład jest zrobiony z węglika krzemu, czyli takiej porcelany jakby, z bardzo małymi dziurkami.
Maciej
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Leci pięć gwiazdek, to co chciałem się właśnie dowiedziałem!!!
emismis
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajny artykuł, oby więcej takich :)
Jurko Bohun
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
My to ze szwagrem takie filtry to codziennie czyścimy... żarcik, byłem odebrać swój po regeneracji, widziałem na pracowni jak się to czyści i w jakich maszynach. Fajny widok jak bucha wodą pod ciśnieniem z tych filtrów. Mega sprawa
Igor
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No właśnie, podpinam się pod pytanie co do demontażu dpf, jak zrobi to bezpiecznie,żeby nic nie uszkodzić?
Klik
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Fajnie się to czyta ale nie rozumiem dalej co to jest ten węglik krzemu. Wkład?
atek22
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Interesujący artykuł, kto by pomyślał, że filtry to taki ciekawy temat :)
Jacek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Człowiek nawet nie wiedział jakie ma cuda wianki pod maską, czy raczej w tym wypadku gdzieś koło tłumika
Tobby
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Człowiek nieświadomy jakie zdobycze technologiczne mu grają pod nogami w samochodzie :)
Miloslaw
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No i dzięki Wam wiem jak się instaluje dpfa. Super artykuł.
robert44
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No i takie artykułu właśnie szukałem! Nic dodać nic ując, tylko pogratulować wiedzy!
Malami
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze się czyta ten artykuł! Taki no nie za trudny do pojęcia :D
wacław
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czekaj czekaj, czyli w środku jest platyna? A coś jeszcze cennego jest w środku? Jak zdemontować filtr bez podnośnika, ile to zajmuje czasu i jakie narzędzia?
scroll
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Świetnie napisy artykuł, super.
93u8rhuy
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Interesujące to wszystko, widać, że artykuły piszą profesjonaliści.
oleklolek33
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ogrom informacji w artykule, nie za dużo treści. Czego chcieć więcej? Duży plusik dla autora.
Rysia
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo lekko czyta się ten artykuł. Polecam każdemu.
Sycylia
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawie napisany artykuł, bardzo łatwo się go czyta.
Miłosz
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak dpf jest taki zaawansowany to znaczy, że Kubica w przyszłym sezonie będzie miał F1 też taki zamontowany? Ja rozumiem, że ekologia i w ogóle, że się żyć bez tego nie da, bo smog bo śmierdzi itp, ale czy to jest takie super skuteczne? Ja się musiałem bujać, strach było to wycinać, w końcu to wyczyściłem i jest spokój. Mimo wszystko wolę diesla, benzyna mi nie podchodzi. Może jestem staroświecki, ale Mercedes to Mercedes.
Andrzej
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Świetny artykuł, cała wiedza na temat DPF w pigułce!

Popularne wpisy