Filtr cząstek stałych - co to jest?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Co to za podzespół i za co jest odpowiedzialny?

W dzisiejszym artykule skupimy się na zagadnieniu filtr cząstek stałych i co to jest. Większość kierowców kojarzy bowiem ten podzespół z jego wysoką awaryjnością, a czy wiecie Państwo, jak ważną rolę odgrywa w pracy naszego auta? Otóż podzespół ten montowany jest w układzie wydechowym samochodu w celu wyłapywania cząstek stałych, generowanych przez spalane paliwo. W momencie nagromadzenia zbyt dużej ilości zarówno filtr cząstek stałych benzyna, jak i Diesel, dokonuje ich wypalenia. Proces regeneracji filtra jest bardzo ważny i umożliwia naszemu podzespołowi dalszą i efektywną pracę na rzecz środowiska, a także i naszego zdrowia.

Nie da się zaprzeczyć, że zapchany filtr cząstek stałych i objawy, jakie wykazuje, również będą nieprzyjemnie odczuwalne podczas jazdy, a zazwyczaj obserwuje się wówczas:
- pogorszoną moc silnika,
- ociężałość jednostki w przypadku chęci przyspieszenia,
- pracę na nierównych obrotach silnika,
- załączanie się trybu pracy awaryjnej w aucie.
Bardzo ważnym jest, aby reagować w porę i nie dopuścić do tego, iż nasz pozbawiony drożności filtr zacznie utrudniać i obciążać pracę innych podzespołów, czy też samego silnika. Jak możemy się domyśleć, skutki takiej długotrwałej jazdy na zapchanym podzespole będą bardzo kosztowne w naprawie.

Warto więc obserwować pracę naszego samochodu, a w momencie, gdy pojawią się wyżej wymienione symptomy, a filtr cząstek stałych i kontrolka zagości na stałe na naszej desce rozdzielczej, to możemy być niemal pewni, iż to jest ten czas, aby oddać nasz podzespół w ręce specjalistów, którzy dokonają jego regeneracji, a tym samym przywrócą mu drożność, a nam komfort jazdy.

 

Filtr DPF

Filtr cząstek stałych – od kiedy obowiązkowy w samochodzie?

Obowiązek wyposażania samochodów w filtr cząstek stałych, a dokładniej DPF, został nałożony na producentów pojazdów wraz z wprowadzeniem normy emisji spalin EURO IV w 2006 roku. Od tego czasu dopuszczalne normy emisji spalin ulegają wyłącznie jeszcze bardziej rygorystycznemu zaostrzeniu. Tak więc mając powyższe na uwadze, pewnie każdy z Państwa już wie: filtr cząstek stałych – co to jest i jak ważną rolę pełni. Dbajmy więc o nasze podzespoły odpowiedzialne za oczyszczanie spalin, a one w zamian odwdzięczą się nam wydłużoną żywotnością i czystszym powietrzem.

Filtr cząstek stałych
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych to specjalny filtr, który jest montowany w układzie wydechowym pojazdów z silnikami Diesla. Jego głównym zadaniem jest ograniczenie emisji cząstek stałych z silnika, zwanych sadzą, do atmosfery. Cząstki te, które powstają podczas spalania paliw, są szkodliwe dla zdrowia ludzi i środowiska. DPF składa się z ceramicznego lub metalowego wkładu, w którym znajdują się metale szlachetne. To dzięki nim usuwane są szkodliwe pierwiastki, pochodzące ze spalin. Cząstki stałe z powietrza wydechowego są pochłaniane przez filtr i tam zostają zatrzymane. W trakcie jazdy filtr jest regularnie oczyszczany z zanieczyszczeń, dzięki czemu jego skuteczność jest utrzymywana na wysokim poziomie. W zależności od modelu i marki samochodu proces oczyszczania DPF może odbywać się na kilka sposobów, takie jak: Regeneracja termiczna - polega na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie osadów i zanieczyszczeń. Czyszczenie chemiczne - polega na zastosowaniu specjalnego preparatu do czyszczenia filtrów, który rozpuszcza osady i zanieczyszczenia. Czyszczenie mechaniczne wykonywane w serwisie, pozwalające w 100% udrożnić zatkany podzespół. Regularne czyszczenie lub regeneracja DPF jest ważne, aby utrzymać jego skuteczność i uniknąć problemów związanych z jego zatkaniem.
Witold
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W końcu trafiłem na jakieś szczegółowe i rzetelne informacje na temat filtra cząstek stałych. Szkoda, że tak wiele osób nie zdaje sobie sprawy z jego użytku.
Norbert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim autku filtr dpf dawał objawy spadku mocy silnika, było to bardzo wkurzające. Po wyczyszczeniu go w serwisie objaw ten ustąpił.
Hirek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szkoda, że niektórzy zaczynają się dowiadywać, co to jest filtr DPF, jak zaczyna się on psuć. Jak ma się Diesla, to lepiej wiedzieć za wczasu, jak go poprawnie eksploatować.
Mirek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Idea powstania i umieszczenia filtrów cząstek stałych jest bardzo dobra, ale szkoda, że jest on tka uciążliwy w eksploatacji... Może, gdyby było łatwiej, to nie byłoby tylu chętnych na jego usunięcie...
Olek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr czastek stalych i jego czyszczenie od czasu do czasu jest bardzo wazne i sam sie o tym przekonalem. Jak tylko wyczyszcze DPF, od razu zauwazam roznice w jezdzie moim samochodem!
Tomek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych czyszczenie robi sobie sam raz na jakiś czas, czyli wypala się na trasie, najgorzej jak się ten proces przerwie, bo wtedy niestety ale może dojść i do uszkodzenia filtra, albo zatkania go na zero, bo nagromadzi się zbyt dużo sadzy, a więc wniosek jest prosty. Kto jeździ autem na krótkie trasy nie powinien kupować auta w dieslu

Popularne wpisy