Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co to za podzespół i za co jest odpowiedzialny?
W dzisiejszym artykule skupimy się na zagadnieniu filtr cząstek stałych i co to jest. Większość kierowców kojarzy bowiem ten podzespół z jego wysoką awaryjnością, a czy wiecie Państwo, jak ważną rolę odgrywa w pracy naszego auta? Otóż podzespół ten montowany jest w układzie wydechowym samochodu w celu wyłapywania cząstek stałych, generowanych przez spalane paliwo. W momencie nagromadzenia zbyt dużej ilości zarówno filtr cząstek stałych benzyna, jak i Diesel, dokonuje ich wypalenia. Proces regeneracji filtra jest bardzo ważny i umożliwia naszemu podzespołowi dalszą i efektywną pracę na rzecz środowiska, a także i naszego zdrowia.
Nie da się zaprzeczyć, że zapchany filtr cząstek stałych i objawy, jakie wykazuje, również będą nieprzyjemnie odczuwalne podczas jazdy, a zazwyczaj obserwuje się wówczas:
- pogorszoną moc silnika,
- ociężałość jednostki w przypadku chęci przyspieszenia,
- pracę na nierównych obrotach silnika,
- załączanie się trybu pracy awaryjnej w aucie.
Bardzo ważnym jest, aby reagować w porę i nie dopuścić do tego, iż nasz pozbawiony drożności filtr zacznie utrudniać i obciążać pracę innych podzespołów, czy też samego silnika. Jak możemy się domyśleć, skutki takiej długotrwałej jazdy na zapchanym podzespole będą bardzo kosztowne w naprawie.
Warto więc obserwować pracę naszego samochodu, a w momencie, gdy pojawią się wyżej wymienione symptomy, a filtr cząstek stałych i kontrolka zagości na stałe na naszej desce rozdzielczej, to możemy być niemal pewni, iż to jest ten czas, aby oddać nasz podzespół w ręce specjalistów, którzy dokonają jego regeneracji, a tym samym przywrócą mu drożność, a nam komfort jazdy.
Filtr cząstek stałych – od kiedy obowiązkowy w samochodzie?
Obowiązek wyposażania samochodów w filtr cząstek stałych, a dokładniej DPF, został nałożony na producentów pojazdów wraz z wprowadzeniem normy emisji spalin EURO IV w 2006 roku. Od tego czasu dopuszczalne normy emisji spalin ulegają wyłącznie jeszcze bardziej rygorystycznemu zaostrzeniu. Tak więc mając powyższe na uwadze, pewnie każdy z Państwa już wie: filtr cząstek stałych – co to jest i jak ważną rolę pełni. Dbajmy więc o nasze podzespoły odpowiedzialne za oczyszczanie spalin, a one w zamian odwdzięczą się nam wydłużoną żywotnością i czystszym powietrzem.
Komentarze