Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy czyszczenie filtra cząstek stałych jest konieczne?
Każdy chyba przyzna rację, iż z czasem, w wyniku wytężonej eksploatacji filtr cząstek stałych i czyszczenie naszego podzespołu staje się koniecznością. Jak wiemy, filtr cząstek stałych odpowiedzialny jest za oczyszczanie spalin. Podzespół ten wyłapuje i magazynuje szkodliwe cząstki stałe, a następnie dokonuje ich wypalenia. Nikogo więc nie powinno zdziwić, iż z czasem wymaga on czyszczenia, z racji tego, iż dochodzi do jego zapchania nadmiarem sadzy i niepalnym popiołem, czy też tlenkiem ceru.
Jeżeli chcemy się cieszyć nienaganną pracą naszego podzespołu, a także ominąć objawy zapchanego filtra DPF, nie warto zwlekać z poddaniem pozbawionego drożności filtra czyszczeniu. Objawy, jakie daje pozbawiony drożności filtr to, pojawiająca się kontrolka na desce rozdzielczej, problem z przyspieszeniem samochodu, znaczna utrata mocy przez jednostkę napędową, problem z zachowaniem dynamiki jazdy, czy też nawet przechodzenie auta w tryb pracy awaryjnej.
W przypadku zaobserwowania tego typu objawów możliwości działania jest wiele. Można wymienić tu między innymi następujące metody czyszczenia filtra oferowane przez serwisy:
- czyszczenie metodą wodną (hydrodynamiczne),
- redukcja sadzy poprzez wypalanie w piecu indukcyjnym,
- czyszczenie chemiczne specjalistycznymi środkami,
- wypalanie serwisowe.
Zdarza się jednak, iż wiele osób decyduje się w obawie przed wysokimi kosztami napraw, przywrócić drożność w filtrze na własną rękę. Porad na to, jak wyczyścić DPF domowym sposobem, szukają wówczas w Internecie. Miejmy jednak na uwadze, iż nie wszystkie sugerowane metody czyszczenia tam zawarte, są godne powielania. I o ile ogólnodostępne środki do czyszczenia DPF są zalecane i kierowcy wskazują, iż w przypadku niedużych zanieczyszczeń zgromadzonych w filtrze sobie radzą, tak już potraktowanie filtra cząstek stałych Vanishem, czy też Kretem będzie działaniem niedopuszczalnym i nie tylko nie pomoże, ale również zadziała na szkodę naszego delikatnego podzespołu.
Czyszczenie DPF – czy warto się zdecydować na taki zabieg?
Czyszczenie filtra cząstek stałych jest czynnością obowiązkową, jeżeli chcemy, aby nasz samochód był ekologiczny i sprawny, zaś jazda nim sprawiała przyjemność. Przypominamy, że długotrwała jazda na zapchanym podzespole doprowadza nie tylko do uszkodzeń w obrębie układu wydechowego, ale wpływa również destrukcyjnie na inne podzespoły i znacznie obciąża silnik, a tym samym skraca jego żywotność. W niniejszym artykule poznali Państwo wiele metod, za pomocą których odbywa się filtr cząstek stałych i czyszczenie.
Zdecydowanym faworytem na tej liście z racji efektów, jakie daje, korzystnej ceny, a także największej skuteczności, jest korzystanie z metody hydrodynamicznej oferowanej przez profesjonalne serwisy trudzące się w regeneracji podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin. Metoda ta jest delikatna i w przeciwieństwie do wypalania usuwa nie tylko sadzę, ale również niepalny popiół, a także chociażby nagromadzony w nim tlenek ceru. Filtr cząstek stałych i czyszczenie metodą wodną pozwala na odzyskanie niemal 100% przepustowości, a więc w porównaniu z metodą wypalania żywotność naszego podzespołu po takim zabiegu będzie o wiele dłuższa.
Komentarze