Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jaka jest różnica między GPF a DPF i FAP?
W dzisiejszych czasach, gdzie mamy do czynienia z coraz to bardziej rygorystycznymi normami emisji spalin, już chyba nikogo nie dziwi montowany od niedawna filtr cząstek stałych do silników benzynowych, a FAP i DPF w Dieslu, który dla odmiany już od wielu lat stanowi naturalne zjawisko.
Obecnie odpowiedź na pytanie, jakie samochody nie mają filtra cząstek stałych, jest jeszcze bardziej utrudniona, ponieważ nie wystarczy już stwierdzenie, iż każdy samochód benzynowy. Pewnie wielu z Państwa nadal tak myśli, a wynika to z tego, iż GPF – czyli filtr cząstek stałych montowany w silnikach benzynowych jest stosunkowo nowym przedsięwzięciem. Warto w tym miejscu przybliżyć datę GPF – od kiedy jest montowany. Pierwszy GPF pojawił się już w 2014 roku w autach benzynowych marki Mercedes. Obowiązek zaś zamieszczania we wszystkich silnikach benzynowych GPF, posiadających popularny w obecnej chwili bezpośredni wtrysk paliwa pojawił się w 2018 roku. Jak wiemy, ten rodzaj podaży paliwa generuje bardzo dużą ilość cząstek sadzy, szczególnie szkodliwych zarówno dla atmosfery, jak i ludzkiego zdrowia. Z racji występowania rakotwórczych cząstek stałych wynikających ze specyficznej metody spalania mieszanki paliwowo- powietrznej zastosowanie odpowiednika dieslowskiego DPF w benzynie stało się koniecznością.
W tym miejscu nie sposób również scharakteryzować, czym różni się filtr cząstek stałych benzyna – GPF. Pomimo iż jest to, jak już wspomnieliśmy odpowiednik DPF i FAP w Dieslu i wspólnej funkcji, jaką spełniają, to wymienić można następujące różnice:
- temperatura spalin w silniku benzynowym jest wyższa niż w Dieslu,
- sprawniejsze usuwanie spalin, które często odbywa się już w czasie zwykłej jazdy,
- brak potrzeby podkręcania temperatury spalin podażą dodatkowej dawki paliwa, jak w przypadku silników wysokoprężnych Diesla.
Podpowiadamy, jakie samochody benzynowe nie mają filtra cząstek stałych
Nikt chyba nie ma wątpliwości, iż niezależnie z jakiego silnika filtrem cząstek stałych mamy do czynienia, to warto o niego dbać. Przyczynia się on bowiem w ogromnym stopniu do ograniczania emisji szkodliwych spalin, a tym samym chroni nas przed utratą zdrowia. Jeżeli jednak nadal jesteśmy sceptycznie nastawieni do tego innowacyjnego sposobu oczyszczania spalin w benzynie, to szukajmy takiego auta najpewniej wśród tych wyprodukowanych przed 2018 rokiem. Miejmy jednak na uwadze, iż w przypadku Mercedesa pojawił się on już wcześniej.
Pamiętajmy, iż filtr cząstek stałych do silników benzynowych, a także FAP i DPF w Dieslu odgrywają czołową rolę w oczyszczaniu spalin. Nie warto więc odbierać sobie przyjemności z jazdy nowym, ekologicznym samochodem benzynowym wyłącznie z obawy przed kosztowną awarią podzespołu. Gwarantujemy, iż przy umiejętnym obchodzeniu się z autem wyposażonym w filtr cząstek stałych, ryzyko występowania awarii będzie znacznie ograniczone.
Komentarze